Alza.hu
HU

A 10 legnagyobb mítosz a sminkelésről

Cikk

Publikálva

Több ezer videó, cikk, tanács és tipp létezik arról, hogyan kell helyesen sminkelni. De ezek között van néhány mítosz is, amelyeket eddig talán te is elhittél. Vajon tisztában vagy vele, hogy mi a helyzet a szempillaspirálok tartósságával? Tényleg nem szükséges lefekvés előtt lemosni a sminket? Tényleg telt ajkakat eredményez a szájceruza? Ezekre és más kérdésekre is választ adunk az alábbi sorokban.

piros rúzs

Mítosz #1: Az ujj erősebb, mint az ecset

Ha az ujjaiddal viszed fel a szépségápolási termékeket, egyrészt nehéz ellenőrizni a felhordott mennyiséget és sűrűséget, másrészt pazarolod is. A szemhéjfesték, az alapozó és a rúzs vastag rétegben tapad fel az ujjaidra, így sokkal több kozmetikumot használsz el, mint ecsettel. Ráadásul az ujjaid túl nagyok, így nagy valószínűséggel nem kapod meg a szükséges szabályos formát.

Mítosz #2: A telt ajkak titka a szájceruza

Körbe szoktad rajzolni szájceruzával az ajkaidat, hogy nagyobbnak tűnjenek? Ez remekül működik, de csak a fotózásokon. Hétköznapi viseletre ez a termék teljesen alkalmatlan. Mert a körberajzolt ajkak természetellenesnek, ha nem mesterkéltnek tűnnek. Ráadásul, legyünk őszinték, ki tud közülünk úgy kontúrozni, hogy a száj körüli vonal ne tűnjön vaskosnak és egyenetlennek? Ehelyett próbáld ki a csillogó fényű szájfényeket és rúzsokat, amelyek optikailag nagyobbá teszik az ajkaidat, ráadásul könnyen felvihetők.

Mítosz #3: A szemhéjfesték a szemöldököt is kiemeli

Van otthon olyan szemhéjfestéked, amely jól mutat a szemöldöködön is? Ne ess bele ebbe a hibába! A szemhéjfestékek nem maradnak meg rajta sokáig, ezért nem igazán alkalmasak erre a célra. Ráadásul gyakran tartalmaznak csillámokat, amelyek a szemöldökön használva elég természetellenesnek tűnhetnek. Inkább használj szemöldökceruzát vagy egy erre a célra kifejlesztett szemöldökformázó komzetikai terméket.

Mítosz #4: Csak piros ne legyen

A piros rúzs állítólag csak a hölgyek és lányok kis százalékának áll jól. E mítosz kialakulása mögött olyan nők állnak, akik nem tudják kiválasztani a megfelelő árnyalatot. Ezáltal megjelenésük a legjobb esetben is amatőrnek, ha nem olcsónak tűnik. Ne feledd, hogy a pirosnak számos változata van. Ha a megfelelőt választod, eleganciába és érzékiségbe burkolja ajkaidat.

Mítosz #5: A kék nem jó

A „kék szemhéjfesték” szó hallatán rögtön olyan nők jutnak eszedbe, akik már bizonyos szempontból túl vannak a zenitjükön, és nem tudnak sminkelni? Ez tévedés. A sminkek jelenlegi trendje a kék, azúrkék és a türkiz. Próbáld meg például finom szemkihúzóval és egy világos rúzzsal párosítani.

Mítosz #6: Vízálló szempillaspirál, a legjobb barátom

Ha csak nem fogsz esőtáncot járni vagy romantikus filmet nézni a moziban, inkább válassz egy klasszikus szempillaspirált. A vízálló nemcsak a vízzel, hanem a sminkeltávolítókkal szemben is immunis. Így a nap végén nagyobb erőfeszítést kell majd tenned, hogy eltávolítsd. A túlzott szemdörzsölés gyengíti a szempilláidat, rontja a minőségüket és a sűrűségüket. Ha szeretnéd megtartani a szempilláid szépségét, ne vidd túlzásba a vízálló szempillaspirál használatát.

Mítosz #7: Nem kell lefekvés előtt lemosni a sminket

Az éjszaka során bőrünk pihen, regenerálódik és hidratálódik. Ha éjszakára fent hagyod a sminket, az eltömíti a pórusokat, ami kiszáradáshoz és bőrfertőzéshez vezethet. Ez pattanásokat és aknét eredményez. Ráadásul ki akar reggel úgy ébredni, hogy a párnáján az előző napi szempillaspirál és rúzs köszön vissza?

Mítosz #8: Lejárt? Nem számít, a kozmetikumok nem romlanak meg

A készítmények lejárati idő utáni felhasználása az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz. Az allergiás reakció, bőrirritáció vagy szemgyulladás kockázatával játszol. A kozmetikumok vásárlásakor fontos, hogy ne csak a lejárati időt figyeld, hanem azt is, hogy mikor kell a terméket felbontás után kidobni. Ezt a csomagoláson egy nyitott pohár szimbólummal szokás jelezni, amelyen egy szám jelzi az ajánlott felhasználási hónapok számát. Ezt különösen a szempillaspirálok esetében kell betartani, amelyek könnyen fertőzést okozhatnak a szemedben.

szempillaspirál

Mítosz #9: Mindegy, hogy a primer az alapozó vagy a hidratáló krém alá kerül

A két termék mind összetételében, mind rendeltetésben különbözik egymástól. A primer célja, hogy sima alapot teremtsen az alapozó felviteléhez, és hogy az tovább tartson az arcon. Minimalizálja a pórusokat, küzd a finom ráncok ellen, és megakadályozza a bőr zsírosodását. A hidratáló krém hidratálja a bőrt, és az alapozó felvitele előtt kell alkalmazni.

Mítosz #10: Arcápoló olajat a zsíros bőrömre? Soha

Ez az egyik legelterjedtebb mítosz. A zsíros bőr gyakran éppen azért termel túlzottan sok faggyút, mert folyamatosan kiszárítjuk zsíroldó és mattító zselékkel, krémekkel és púderekkel. A növényi olajok képesek csökkenteni a faggyútermelést. Azonban ki kell választani a számodra leginkább megfelelőt. Minden bőrtípusra más és más való. A zsírosabb bőrtípusokhoz például a jojoba- vagy argánolaj ideális.


4,5 37×
REVOLUTION Illuminating Fixing Spray 100 ml
Sminkfixáló - hosszantartó és nem komedogén, zsíros, normál, kombinált, száraz és érett bőrtípusra ajánlott, akár kevesebb, mint 24 óra tartósság, űrtartalma 100 ml, hidratáló, világosító, külső hatásokkal szemben védő és fixáló - 32 900 Ft/1 l
3 290 Ft
1 db
Raktáron 2 db
Éjfélig megrendeled, délelőtt az AlzaBoxban leled.
Infó
Termékkód: DEKO1892
4,2 81×
TITANIA PROFI Csipesz - ferde
Csipesz - ferde végű kialakítás, 9,5 cm hosszúságú, ezüst színben
2 530 Ft
1 db
Raktáron > 20 db
Éjfélig megrendeled, délelőtt az AlzaBoxban leled.
Infó
Termékkód: KSPO651
Nyomtatás
P-DC1-WEB15
30 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
Több infó
Próbáld ki a sütijeinket Mi, az Alza.hu Kft., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.
További információ Kevesebb információ
Alzak icon