Válaszd ki azt az elemet az oldalon, amelyet a hiba érint
HU tisíce produktů ihned k odběru Eko drogerie

DJI Mavic AIR - részletes teszt

Termékkatalógus

Teszt

Aktualizálva 

A DJI márka legújabb termékének a neve Mavic Air, amely a kibocsátása után egyből az elmúlt hónapok legelterjedtebb drónjává vált. Ez annak köszönhető, hogy eddig ez az egyik legtökéletesebb kvadrokopter, figyelembe véve a képkivitel minőségét, a repülési képességeket és azok arányosságát a méretekhez képest. A levegőben a Mavic Air nem olyan magabiztos, mint a Mavic Pro vagy Phantom, viszont a képparaméterei közül néhány kiválóbb. Továbbá lehetőségünk volt leteszteleni a DJI Mavic Air gazdagabb változatát, azaz a Fly More Combot, és ebben a cikkünkben most megosztjuk veletek a kapott eredményeinket.

DJI Mavic Air

A DJI Mavic Air cikk tartalma

Miért a DJI Mavic Air az eddigi legtökéletesebb drón?

A drónok és az okos kvadrokopterek terén a DJI márka rendszeresen azok közé tartozik, akik megadják a fejlődés irányát, a legkorszerűbb technológiákkal állnak elő és forradalmi termékeket kínálnak. A portfóliójában hosszú ideje nemcsak a félprofesszionális Phantom modell tűnik ki, hanem a Mavic Pro modell is, amely az összecsukható szerkezetével különösen elnyerte az utazók tetszését. Múlt évben a DJI portfóliója kibővült a Sparkkal, amely stabil Full HD videót képes rögzíteni a kis méretei ellenére is, vezérelhető okostelefonnal és reagál a gesztusokra. Aki csúcsminőségű képet, nagy hatótávolságot és hosszú akkumulátor-üzemidőt akar, az vásárolja meg a Phantomot, aki viszont egy olcsóbb szelfi drónt szeretne a hátizsákjába, az szerezze be a Sparkot. Kompromisszumként a Mavic Pro maradt, amely az összecsukása után nem foglal el sok helyet, továbbá három tengelyen stabilizált 4K videót, nagyon tisztességes hatótávolságot, sebességet és stabilitást kínál, de sajnos kevesebb akkumulátor-üzemidővel rendelkezik. Ezek a DJI modellek még mindig értékesítés alatt állnak és még mindig vásárolják ezeket az ügyfelek.​

A DJI január végén megkeverte a kártyáit és bemutatta a Mavic Airt. Ez a Mavic Pro evolúciós modellje – nemcsak a nevet, hanem az összecsukható szerkezetet is ötvözi. Összecsukott állapotban a Mavic Air a valaha létezett legkisebb DJI drón, szétnyitva valamivel nagyobb, mint a Spark. A Mavic Protól az Air átvette a 4K videót is, amely emellett nagyobb adatfolyamra, gyorsabb sebességre és RAW formátumban való tárolásra képes. A Sparktól a Mavic Air kölcsönvette a különböző színű kivitelezést, a gesztusvezérlést és a tökéletesebb akadályérzékelő rendszert, viszont a kis méreteivel megörökölte a kevesebb akkumulátor-üzemidőt is. Ugyanakkor ez az első DJI drón, amely 120 fps képsebességet kínál Full HD felbontásnál, 8GB belső memóriával rendelkezik és észleli az akadályokat még hátrafelé történő repülésnél is. Ár szempontjából a Mavic Air a Spark és a Mavic Pro között áll. 

DJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air teszt
A legújabb DJI terméket elegáns fehér színben teszteltük. Ezenkívül a Mavic Air kapható még vonzó fekete és piros színben is. Összecsukott állapotban ez a drón hihetetlenül kompakt.

A DJI Mavic Air Fly More Combo csomagolásának tartalma

A DJI Mavic Air az ügyfeleihez szép fehér dobozban érkezik, amely első pillantásra elmondja, hogy mi van benne. A Fly More Combo verzió tartalma gazdagabb, így a doboz is nagyobb, mint a normál verzió esetében. Maga a drón egy kis tokban van elrejtve, amely a méretével és a formájával egy szemüvegtokra emlékeztet. A legtöbb tartozék egy elegáns szürke táska belsejében található, amely már rövidebb utazás során is nélkülözhetetlennek bizonyult a drón teszteléséhez és néhány szép felvétel készítéséhez.

A szürke textil táska egy távvezérlőt, két tartalék akkumulátort, egy dokkoló állomást, egy hálózati adaptert, tartalék propeller szettet, illetve olyan kábeleket rejt, amelyek szükségesek a telefon csatlakoztatásához a távvezérlővel és a drón összekötéséhez a számítógéppel. A táska belsejében minden szépen van elrendezve és elosztva tépőzáras válaszfalak segítségével. Maga a táska mélysége állítható, hogy a Mavic drónon kívül beletehess egyéb személyes apróságokat is, mint például a pénztárcádat és a telefonodat. A csomagolás utolsó része egy kartonrekesz, amely propellervédőket és mindenféle kinyomtatott dokumentációt tartalmaz.

DJI Mavic Air recenzeDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air tesztDJI Mavic Air teszt
A gazdagabb felszereltséggel rendelkező Fly More Combo változat tartalmaz még egy tokot a drón számára, valamint egy praktikus és stílusos táskát, amelyben hordozhatod a saját DJI Mavic drónodat és a szükséges tartozékokat.

A DJI Mavic Air három akkumulátora rengeteg repülési időt biztosít

A töltő készlet három részből áll - halózati csatlakozó, speciális DJI csatlakozóval ellátott hálózati adapter és dokkoló állomás, amely alján ugyanolyan csatlakozó található, és amely hubként, azaz ugyanazon csatlakozó elosztójaként működik. Az akkumulátorokat feltöltheted közvetlenül az adapterhez csatlakoztatva, vagy a dokkoló állomás négy pozíciójának egyikébe illesztve. Az adapter két USB porttal rendelkezik, amelyeknek köszönhetően nemcsak a távvezérlőt töltheted fel, hanem egy mobiltelefont is. Ez olyan helyzetekben hasznos, amikor szükség van egy szabad hálózati csatlakozóra.

Meglepetésként ért bennünket, hogy az akkumulátorok a hubba történő behelyezés után nem egyszerre töltődnek fel, hanem egymás után. Ebből arra a következtetésre jutottunk, hogy ez valójában nagyon is logikus, mert ha utazás során lemerül az akkumulátor, akkor feltehetőleg minél gyorsabban szeretnéd újra reptetni a drónt, amelyhez teljesen feltöltött akkumulátorra lesz szükséged, és nem pedig 3 olyanra, amelyeknek csak egyharmados a töltöttségi szintjük. Ha tovább gondolkodsz és figyelembe veszed, hogy 230V-os elektromos hálózatról töltöd fel és kellő mennyiségű energia áll a rendelkezésedre ahhoz, hogy nyugodtan feltöltsd mind a 3 akkumulátort külön, illetve egyidejűleg, akkor ismét értelmét veszti ez a megállapítás. Ugyanakkor a töltő transzformátor ugyanazt a szerepet tölti be egy akkumulátor feltöltésénél közvetlenül a drónban, mint néhány (akár 4) akkumulátor feltöltése a dokkoló állomásban. Tehát fogcsikorgatás mellett elmondható az, hogy a fokozatos feltöltés az adott töltő szett sokoldalúságán múlik.

Egy akkumulátor teljes feltöltése körülbelül 50 percig tart, miközben használható az ismert gyostöltés, hogy minél hamarabb reptethesd a drónt. A DJI szerint a repülési üzemidőnek 21 percnek kellene lennie, de gyakorlatban 18 perc körül mozgott az időjárási körülményektől és a repülési sebességtől függően. A távvezérlő elkezd hangosan sípolni, ha a drónban lévő akkumulátor töltöttségi szinje 15 % alá csökken (az alapérték 25 %, beállítható 15 és 30 % között), tehát az óvatosabb pilóták inkább hagyjanak pár százalék tartalékot és hamarabb landoljanak. A távvezérlő feltölthető számítógép vagy powerbank USB portjáról, de maga a drón nem és ebből a szempontból ez egy kisebb csalódás.

DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt
A Fly More Combo csomagolásában összesen 3 akkumulátor található, viszont a dokkoló állomásba behelyezhető még egy negyedik is. Az adapter segítségével nemcsak a drón akkumulátorait töltheted fel, hanem az USB kimeneten keresztül a távvezérlőt is.

A termék üzemidejének megállapításakor a drónt februárban, fagypont alatti hőmérsékleten reptettük. Rosszabb kondíciót és akkumulátor-üzemidőt nem tapasztaltunk, probléma csupán abban az esetben merült fel, amikor a drón hosszabb időre megállt és egy helyben lebegett (panoráma felvételek rögzítésénél). Pár másodperc után az applikáció is megrémisztett bennünket, amikor 0 %-os fennmaradó energiáról informált, és mindezt ugrásszerűen körülbelül 60 %-ról. Természetesen a Mavic Air elegendő energiával rendelkezett. Ezután csak mozgásba kellett hozni, amely révén átmelegedett a belső elektronika és az akkumulátor magához tért.  

A távvezérlő egyszerűen feltölthető

A Mavic Air távvezérlője egy feltöltéssel hozzávetőlegesen 2,5 órán át üzemképes. A feltöltése körülbelül 2 órát vesz igénybe és ugyanazon a csatlakozón keresztül van megvalósítva, amellyel a távvezérlő csatlakozik a telefonhoz. Bár ez a csatlakozó téglalap alakú, mégis egy micro USB-ről van szó, azaz a távvezérlőt feltöltheted ugyanazzal a micro USB kábellel, amellyel feltöltöd a saját telefonodat. Azonban ezt senki sem várhatja el tőled a DJI-nél és ezért a csomagolásnak tartalmaznia kellene egy ilyen micro USB csatlakozóval ellátott kábelt, ugye? De ez így nem teljesen igaz. A távvezérlő feltöltésére az USB-C kábel szolgál (eredetileg a drón számítógéphez történő csatlakoztatásához tervezték) és a mellékelt redukció segítségével neked kell átalakítanod USB-C-ről micro USB-re. Ez a megoldás szintén különleges, mivel nagyobb értelme lenne, ha a távvezérlőt is USB-C csatlakozón keresztül lehetne feltölteni, éppúgy, mint a drónt.

A DJI Mavic AIR távvezérlője és a videoátvitel stabilitása

Az új DJI Mavic AIR olyan egyedülálló távvezérlővel rendelkezik, amely csak ezzel a drónnal kompatibilis. A távvezérlő egyből néhány "simply clever" megoldással rendelkezik. Ezek közül az egyik a vezérlőkarok, vagy ha úgy tetszik a légszabályzók lecsavarozásának lehetősége, amelyeket elrejthetsz az összecsukható távvezérlő belsejébe. Egy másik a keret, amely a bal kihajtható vezérlőkar belsejének vezetősávjába van beágyazva. Ebbe rögzíthető a távvezérlőt és a telefont összekötő kábel vége, amely szükség szerint rugalmasan állítható fel és le. Maga az összecsukható szerkezet nagy előnyt jelent – az antennák is behajthatóak, így sehol sem mutat túl semmi és a törés veszélye sem áll fenn. A távvezérlő egész ergonómiája tökéletes. Az alsó részén a felülete gumírozott, amely meggátolja a távvezérlő kicsúszását a kézből.

DJI Mavic AirDJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air
A távvezérlő megfelel a funkcionalitás és a jó ergonómia követelményeinek. A vezérlőkarok lecsavarozhatóak és elrejthetőek a szerkezet belsejébe, így megakadályozva a károsodást. 

A távvezérlőn összesen 7 gombot, egy görgős gombot, amelyet elsősorban a stabilizátor megdöntésére terveztek, és egy Sport üzemmód kapcsolót találsz, amely engedélyezi a maximális teljesítményt és repülési sebességet, viszont kikapcsolja az összes akadályérzékelő rendszert. Az összes vezérlőelem elhelyezése rendkívül intuitív, még akkor is, ha a kezdő gyakran elfelejti, hogy használhatja a gombokat, és ha a legtöbb fennálló feladatot a telefon kijelzőjén végzi. A funkciógombhoz hozzárendelhetsz több mint 10 funkciót, amelyeket egyébként bonyolultan kellene keresgélned a DJI applikáció menüjében. A Mavic Pro modell távvezérlőjéhez képest ennek a távvezérlőnek nincsen kijelzője. Ez minden bizonnyal valaki számára zavaró hatású és hátrány lehet, de úgy gondoljuk, hogy sok ember még csak érezni sem fogja a hiányát és képes lesz leolvasni az összes fontos információt a telefon kijelzőjéről.

Jelentősebb különbség a drón és a távvezérlő közötti kapcsolat stabilitásában mutatkozott, amely a Mavic Air esetében gyengébbnek bizonyult. Bár a gyártó szerint mindkét drón távvezérlője ugyanabban a frekvenciasávban működik, sőt az Air dróné 5.725 és 5.850 GHz közötti sávban is, a gyakorlatban az Airnél gyakran előfordultak videoátviteli leállások már 200 méteres távolságnál. Ezzel a problémával paradox módon néha lakott területeken kívül szembesültünk, ahol köztudottan nagyobb az interferencia, másrészt az átvitel tökéletesen működött fél kilométeres távolságnál és lakott területek közelében is. Néha a videó elkezdett akadozni, de a drón továbbra is reagált a parancsokra. Máskor elsötétült az applikáció kijelzője és megszakadt a kapcsolat pár pillanatra. Ebben az esetben a drón sikeresen visszairányult a felszállási ponthoz a térkép alapján, amelynek hála pár méterrel közelebb került hozzánk. De ha nehezebb terepen repteted a drónt és nem látsz rá, akkor "vakon" nyomkodni a gombokat és megpróbálni újra elkapni a jelet nagy kockázattal járhat. 

A DJI GO 4 applikáció nincs messze a tökéletességtől

A DJI drón vezérlési applikációjának környezete több éve szinte semmit sem változott. A nyelv maradt angol, cseh nyelvű változat eddig még nem áll rendelkezésre. Az üdvözlő képernyő nemcsak a vezérlési környezetbe kalauzol el, hanem a videószerkesztőbe, a repülési naplóba vagy a DJI Academy-ba is, ahol megtalálhatod az összes kézikönyvet és oktató videót. A GO FLY-ra való kattintással eljuthatsz a fő vezérlési képernyőre. A felső listában figyelemmel kísérheted az összes mutatót és az érzékelők állapotát, baloldalt találhatóak a repülési üzemmódok gombjai, jobboldalt pedig a szoftveres indítógomb a fotó/videó kapcsolóval és a képbeállításokkal együtt. A képernyő alján látható adatok a drón magasságáról, távolságáról és sebességéről, valamint a szél sebességéről informálnak. A bal alsó sarokban van egy hasznos térkép, amelyben a Mavic Air mozgása kerül ábrázolásra. A jobb alsó sarokban lévő ikonra kattintva eljuthatsz a készített fotók galériájába.​

DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air recenze DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air recenze DJI Mavic Air recenze
A DJI applikáció környezete nemcsak a DJI Mavic Air tulajdonosai számára válik második otthonná, hanem az összes többi ilyen márkájú drón tulajdonosai számára is. A beállításra rengeteg lehetőség van, és mindent ott találsz, ahol azt elvárnád.

A jobb felső sarokban lévő három menüpont részletes beállításokat kínál, amely hét kártyára oszlik, és lehetővé teszi, hogy teljesen behangold a drón viselkedését. Az első kártyán beállíthatod például a Homepointot, azaz azt a pontot, ahová a drón visszatérjen hiba esetén, illetve a repülési magasságot. Itt szintén megadhatod a maximális magasságot és távolságot, amelyet a DJI Mavic Air elérhet. A második kártya az akadályérzékelő rendszerekkel foglalkozik, amelyeket szabadon aktiválhatsz és deaktiválhatsz. Ezenfelül beállíthatod a vezérlés logikáját, a vezérlőkarok mozgatásának és a stabilizátor érzékenységét, valamint azt a csatornát, amelyen a drón fog kommunikálni a távvezérlővel. Miután mindent beállítottál az igényeidnek megfelelően, nem fogsz gyakran visszatérni ezekhez a beállításokhoz, mivel valószínűbb, hogy a repülési üzemmódokat fogod használni.

Frissítés, kalibrálás és a DJI Mavic AIR máris a levegőbe emelkedhet

A csomagolás tartalmának, a drón szerkezetének és a távvezérlő elemzése után áttérhetünk a repülésre. A drón kicsomagolásától az első felszállásig az út még mindig rögös. Több tíz percig tart feltölteni az akkumulátort a drónban és a távvezérlőben. Ezalatt az idő alatt letöltheted a saját telefonodra a DJI GO 4 applikációt, amelynek a telepítési csomagja körülbelül 100 MB, azonban a telepítés után akár 400 MB tárhelyet is elfoglalhat. Ha a drónt távvezérlő segítségével szeretnéd irányítani, akkor semmit sem kell párosítanod. Ugyanis a távvezérlő az Air drónnal gyárilag párosítva van, elég csak mindkét készüléket bekapcsolnod. Ha a drónt a telefon Wi-Fi-jén keresztül akarod irányítani, akkor mindkét készüléket párosítanod kell. Ez pár percet vesz igénybe, de az applikáció mindenen végigvezet.

Ha már kapcsolódsz a drónhoz, az applikáció leellenőrzi, hogy rendelkezésre áll-e új firmware. Minden bizonnyal lesz elérhető frissítés, mivel a drón már egy ideje raktáron állt, illetve a DJI a termékei közzététele után folyamatosan hagolja és javítja a firmware-t. Tehát számolnod kell azzal, hogy hozzávetőleg 150MB-os adatcsomagot kell letöltened, és emiatt érdemesebb Wi-Fi jel hatótávján belül tartózkodnod. Az új firmware letöltése és telepítése körülbelül 10 percet vesz igénybe. Ha már minden készen van, akkor még mindig kalibrálnod kell a drónban lévő iránytűt. Ez magába foglalja a drón 360°-os forgatását vízszintes, majd függőleges helyzetben. Ehhez a lépéshez épületen kívül kell tartózkodnod - a kalibrálás nem kerül végrehajtásra, ha 1,5 m-es körben fémszerkezet vagy erős elektromágneses interferencia van.

DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air
A DJI Mavic Air az elülső és hátsó részen jelződiódákkal van felszerelve. Ezek elsősorban a drón állapotának vizuális jelzésére szolgálnak. Például a SmartGesture során zölden világít.

A kalibrálás és a sikeres frissítés után a felső állapotsor a DJI applikációban elkezd zölden világítani, majd megjelenik a "Ready to Go" szöveg és végre felszállhatsz a drónnal. Ezután érintsd meg a képernyő bal szélén lévő ikont, azaz a felfelé mutató nyilat, illetve húzd meg a sárga csúszkát és a Mavic Air azonnal felemelkedik 1,2 méteres magasságba, ahol lebegni fog és várni fogja a parancsaidat. Az első felszálláskor az applikációban a Beginner mode van beállítva, tehát a kezdő üzemmód, amelyben a drón lassabban mozog és nem távolodik el tőled 30 méternél messzebbre. Ha a DJI Mavic Air az első drónod, akkor azt javasoljuk, hogy hagyd ezt bekapcsolva. 

A Mavic Air a kis méretei ellenére stabil a levegőben és derekasan kiegyensúlyozza a széllökéseket is. A 3-tengelyes stabilizátor munkájának köszönhetően ezeket szinte észre sem veszed a videókon. A maximális sebesség normál üzemmódban elegendő, Sport üzemmódra történő átváltásra csak hosszabb távról való visszatérésnél volt szükségünk. Ezenfelül Sport üzemmódban a Mavic Air nem tartja vízszintesen a kamerát, hanem megdönti lefelé, így ebben az üzemmódban felvételt készíteni csak több száz méteres magasságból érdemes. Ami a zajszintet illeti, az kissé nagyobb, mint a Mavic Pro és a kisebb Spark modellnél. A legcsendesebb modell továbbra is a Mavic Pro Platinum. 

i A DJI drónok konkurenciáját képezi például a GoPro Karma. Bár ez nem rendelkezik saját beépített kamerával, de háromtengelyes stabilizátorral igen, amelyre rögzíthető egy kültéri GoPro HERO kamera. Az előnye viszont az, hogy a kamera a stabilizátorral együtt eltávolítható és használható különállóan.

A DJI Mavic Air 4K videója lenyűgözi még az igényes felhasználókat is

Más Mavic modellekhez képest a Mavic AIR a leginkább alkalmas a videók rögzítésére. A testvérét megelőzte a képsebességgel a Full HD felbontásnál – ez a DJI első olyan drónja, amely 120 képkockát képes kezelni másodpercenként. Egy másik fejlesztés a 4K videók nagyobb adatátviteli sebessége, pontosabban 100 Mb/s. Ennek köszönhetően a videofájl több képinformációt jelenít meg, amely révén jobb vizuális élményt nyújt és több teret biztosít a videó utólagos szerkesztésénél.

A nagyobb adatátviteli sebesség miatt azonban nagyon gyors memóriakártya szükséges. Először Class 10 UHS-I megjelölésű microSDHC kártyát használtunk, de ez nem volt elegendő a 4K videók tárolásához. A DJI GO 4 applikáció ugyan figyelmeztet erre a tényre, de még így is lehetővé teszi a felvételkészítést, és az eredmény nem lett más, mint egy akadozó, használhatatlan videó. A gyártó a Sandisk Extreme V30 típusú micro SD kartyákat ajánlja, amelyek akár 60 MB/s-os írási sebességet is garantálnak. Tehát használtuk ezt a kártyát és semmivel sem volt gondunk. Apróságként nagyon meglepett bennünket a 8GB belső memória, és biztosak vagyunk benne, hogy ennek megörül mindenki, akinek nincs egyből kéznél megfelelő memóriakártyája a drón dobozból való kicsomagolása után. Ráadásul biztonsági tárolóként is használható, ha véletlenül otthon a számítógépben felejted a memóriakártyát.

Csendes, egyenletes és stabil felvételek, amelyek valóban élvezetesek lesznek, nem rögzülnek elsőre. Ha kezdő vagy, akkor ezt több tíz perces repülés után és az ujjak finom, szinkronizált mozgatásának gyakorlásával érheted el. Normál vezérlési módban a Mavic AIR valóban sok érzést igényel, és még a drón legkisebb mozgása is észrevehető a videóban. Szerencsére rendelkezésre áll a Tripod és Cinematic mód, amelyek jelentősen tompítják a drón reakcióját a távvezérlőre. Ennek köszönhetően a videó sokkal jobban néz ki. Nagyon sokat segített nekünk az is, hogy csökkentettük a drón és a stabilizátor reakciójának érzékenységét.

Összehasonlítottuk a rögzített videofelvételeket a Mavic Pro Platinum modellével, amely néhány hónappal ezelőtt jelent meg a szerkesztőségünkben, és tárgyilagosan elmondható, hogy a Mavic Air jobban és részletesebben ábrázolja a részleteket. Bár napsütéses időben több zaj volt megfigyelhető, a videó inkább egy kellemes filmhez hasonlított. 

A felvétel paramétereit saját magad is beállíthatod a DJI GO 4-ben

A fényképezési és videofelvételi lehetőségek felsorolását az automatikus és manuális expozíció kapcsolóknál kezdjük. Az automatikusat hagyhatod bekapcsolva, ha szép képeket szeretnél készíteni és semmiről sem akarsz gondoskodni. A manuálisat akkor válaszd, ha teljes mértékben szeretnéd szabályozni a kamera kimenetét, különösen videók rögzítésekor kontrasztos környezetben, vagy napsütés ellen. A téli reptetés során gyakran változnak a sötét jelenetek világossá (például akkor, amikor a sötét erdőből a befagyott gátak felé haladva a táj hófehérré változik). Ekkor az automatikus beállításnál megfigyelhetőek kisebb, folyamatos expozíció korrekciók, ha az árnyékok elsötétednek, és ha a jeleneteket a fehér szín kezdi uralni, vagy fordítva. Ez nem igazán zavaró jellegű, de ha tökéletes felvételeket szeretnél készíteni, mindig válts át manuálisra. 

A második fülön a kamera piktogramjával kapcsolatos fényképezési és videofelvételi beállításokat találod a kiválasztott módtól függően. Itt fényképezésnél beállíthatod a képarányt és a JPEG, RAW vagy mindkettő formátumba történő mentést. Videofelvétel esetén beállíthatod a felbontást, a képsebességet, a fájlformátumot, valamint választhatsz a NTSC/PAL videoszabványok közül. Mindkét módnál elérhető a fehéregyensúly-beállítás, a Style (az élesítés, a kontraszt és a telítettség manuális beállítása) és a Color opció (standard színprofil, vagy a "Cinelike" profil az utólagos szerkesztéshez). 

DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt DJI Mavic Air teszt
A DJI GO 4 applikáció lehetővé teszi a pontos zársebesség és az ISO képérzékenység beállítását. Gyakran használtuk a panorámás és HDR képbeállításokat is.

A fejezet elején kihagytuk az első opciót, amely a fényképezési módban lévő beolvasási módok váltására szolgál. Klasszikus Single shot módban a Mavic Air egy képet készít. HDR módban a drón három képet készít egymás után különböző expozíciókkal és azonnal egyesíti ezeket egy nagyobb dinamikatartományú képben. A beállításokban kiválaszthatod, hogy el akarod-e menteni az egyes fotókat vagy csak a feldolgozott képeket. Ehhez hasonló szolgáltatás az AEB mód (Auto exposure bracketing), amely 3 vagy 5 képet készít az általad kiválasztott expozíciós lépéseknek megfelelően, viszont a képeket neked kell egyesítened a számítógépen. Emellett a listában megtalálhatunk egy Brust opciót is, amely az exponáló gomb megnyomása után "belövi" a kiválasztott képszámot. Interval módban a Mavic Air önállóan készíthet felvételeket 5 és 60 másodperc közötti intervallumokban, amelyekből később összeállíthatsz egy időeltolódású videót. A lista végén helyezkedik el a Panorama opció, amely lehetővé teszi a szférikus képeket, a 180°-os képeket, a 3x3-as fotómátrixból összeállított "Wide" képeket vagy a 3 képkockából összeállított vízszintes panorámaképeket.

Ha átlépsz a videó üzemmódba, akkor a Photo opció Video Size-ra változik. Itt kiválaszthatod, hogy milyen felbontásban és milyen képsebességgel akarsz videofelvételt készíteni. A királyi opció a 30 fps-es 4K felbontás, de a "filmesebb" 24 és 25 fps-t is kiválaszthatod. A 2.7K felbontás engedélyezi a meghatározott értékek kétszeresét, azaz a 48, 50 és 60 fps-t. Az 1080p felbontás finomságokat biztosít 120 fps formában, amely különösen hasznos sportesemények felvételekor. A 120 fps-es videofelvétel több mint 4-szeresen lelassítható az utómunkálatok során. Érdemes megemlíteni, hogy 2,7K felbontásnál a kamera pár fokkal szélesebb látószöggel rendelkezik. 

i A fejlettebb és méretesebb DJI Phantom 4 Pro modell nagyobb, 1"-os érzékelőt, 60 fps-es 4K felvételt, 30 perces akkumulátor-üzemidőt, 7 km-es távvezérlő-hatótávolságot és akár 72 km/h-s maximális sebességet kínál.

A DJI Mavic AIR két új QuickShot opciót kínál

A QuickShot repülési üzemmód klipek rögzítésére szolgál, amely során a Mavic Air önállóan köröz, vagy másképpen átrepül az egyik előre definiált pálya felett, miközben az általad kiválasztott objektumot a felvétel közeppontjában tartja. Ezt kijelölheted egy kattintással vagy téglalapot rajzolva a kijelzőn. Amint a zöld mezőben megjelenik a GO, csak kattints rá, és automatikusan elindul a mozgás, valamint a videofelvétel. Amikor a mozgás befejeződik, a drón magától visszatér az eredeti helyére.

  • Dronie – A drón elkezd távolodni az általad megadott távolságig és ugyanakkor egy kissé emelkedni is fog. Miután befejezte a mozgást, visszatér a helyére.
  • Circle – A drón egyszerűen megkerüli a kiválasztott objektumot, miközben állandó magasságot tart. 
  • Helix – A drón megkerüli a kiválasztott objektumot, mialatt spirálisan halad, azaz fokozatosan távolodik és emelkedik.
  • Rocket – A drón elkezd emelkedni és megközelíti a kiválasztott objektumot merőleges helyzetben, eközben az objektumot maga alatt és folyamatosan a felvétel közeppontjában tartja. 
  • Boomerang – A drón körberepüli a kiválasztott objektumot egy ovális pályán és fókuszban tartja azt.
  • Asteroid – A drón felemelkedik és könnyedén eltávolodik, illetve a levegőben szférikus felvételeket készít a környezetről. A kapott videó egy szférikus fényképpel kezdődik, majd a felvétel közeledik a kijelölt objektumhoz.
DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air
Ha igazán szép és stabil felvételeket akartunk, a tesztelés során okos repülési módokat használtunk. Könnyedén megadható, hogy a Mavic Air mely ponthoz közeledjen, távolodjon el tőle vagy repülje körül.

Az utolsó két QuickShot röppálya első alkalommal érkezik a Mavic Air modellre. Szükséges elgondolkodni afelett, hogy Circle, Helix és Boomerang röppályák esetében a drón egész idő alatt oldalirányba repül, így nem látja az akadályokat és könnyedén ütközhet. Ezért ezekben az esetekben a QuickShot módot csak nyílt terepen ajánljuk használni.

Egy másik autonóm mód az ActiveTrack, amelyben a drón képes nyomon követni a mozgó objektumokat. Repülhet mögöttük (Track), mellettük (Profile), vagy lebeghet egyhelyben, valamint foroghat az objektum mögött, mialatt azt a felvétel középpontjában tartja (Spotlight). A tesztelésünk során a Mavic Air az objektum figyelésekor gyakran nem zökkenőmentesen repült és inkább "ugrándozott". Ennek következtében a videó is akadozott. Ezt a problémát remélhetőleg hamar megoldja a DJI a firmware frissítésével. 

A SmartCapture gesztusok sokkal intuitívabbak

Egy másik intelligens mód a SmartCapture, amely először a DJI Spark modellnél jelent meg. Ha belépsz ebbe az üzemmódba, a drón elkezdi felismerni a kezed gesztusait és reagál rájuk. A drón engedelmesen követni fogja a tenyereidet, amelyek mozgása alapján megindul oldalra, fel- és lefelé, esetleg "elnyomjuk" magunktól vagy "odavonzzuk" magunkhoz. A másik kéz felemelésével és a tenyerek egymástól történő széthúzásával a Mavic Air azt a parancsot kapja, hogy távolodjon el. A tenyerek egymáshoz való közelítésével pedig visszatér. Szelfi fotókat a győztes "V" szimbólum mutatásával készíthetsz. A hüvelyk- és a mutatóujjak keret formában történő egyesítésével elkezdhetsz videót rögzíteni. A Spark modellhez képest nem adtak hozzá új funkciókat, de a gesztusok sokkal intuitívabbak és könnyebben megvalósíthatóak.

A DJI drónoknál már klasszikussá vált a TapFly mód. Ebben a képernyő közepén megjelenik egy vízszintes vonal, amely körül egy érintéssel megadhatod azt a pontot, hogy melyik irányba induljon meg a DJI Mavic Air. A repülés során megváltoztathatod a sebességet a csúszkával, és magát az útvonalat is. A TapFly további 4 lehetőséget kínál - Forward (a drón előrefelé repül, ugyanakkor emelkedhet vagy ereszkedhet), Backward (a drón egy adott ponttól hátrafelé repül, miközben emelkedhet vagy ereszkedhet), Free (a drón előrefelé repül a megadott ponthoz, mialatt mozgathatod a stabilizátort és saját magad komponálhatod a felvételt) és Coordinate (a drón ugyanabban a magasságban repül oda a kiválasztott helyhez és lebeg felette).

DJI Mavic Air

A filmszerű felvételekhez a Cinematic módon keresztül vezet az út

Az intelligens repülési üzemmódok a Points of Interest menüponttal érnek véget. Bár az összes mód beállítása közül ez a legbonyolultabb, mégis a legérdekesebb felvételekkel szolgálhat. Továbbá lehetővé teszi, hogy kiválaszd azt az objektumot, amely körül a drón körözni fog, valamint pontosan meghatározhatod, hogy mekkora távolságra és milyen sebességgel. A Mavic Air ezután elkezd körkörös pályán mozogni, miközben forgathatod, felemelkedhetsz vele vagy csökkentheted a magasságát, illetve mozgathatod a kameráját. Az eredmény lehet például nagyszerű átrepülés a fák felett, ahol fokozatosan fókuszálhatod a felvételt például a naplementére.

A QuickShot üzemmód teljes listájáról hiányzik a Triod és a Cinematic Mode. Mindkét módot úgy tervezték, hogy a lehető legsimább felvételeket rögzítsék. Tripod módban jelentősen csökken a reakciók érzékenysége és a drón teljes sebessége. Cinematic módban a sebesség szinte azonos, de a drón nagyobb óvatossággal gyorsul, lassul és fordul. Ha a Cinematic módban engedélyezed a légszabályzót, a DJI Mavic Air nem áll meg egy adott helyen, hanem fokozatosan lelassít, hogy megtartsa a videó folyamatosságát.

Mintaképek a DJI Mavic Air drónról

DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air
A mintaképeket teljes felbontásban letöltheted lejjebbre kattintva. Mindegyik automatikus módban, JPG formátumban és további szerkesztés nélkül készült.

A DJI Mavic Air végső kiértékelése

Ha drónt szeretnél vásárolni, és komolyan gondolod mind a repülést, mind a felvételkészítést, akkor a figyelmedet a DJI termékek irányába kellene fordítanod. Ha még semmilyen drónt sem reptettél és elegendő számodra a Full HD felbontás, illetve korlátozott költségvetés áll a rendelkezésedre, akkor válaszd a kisebb Sparkot. De ha kész vagy befektetni 22 ezer CZK-t (27 ezret fly More Combo esetén), akkor ne habozz és vásárold meg a Mavic Air drónt. A Sparkot megelőzi az összes paraméterével és valamennyi szempontból a Mavic Pro modellt is. A videóstabilizálás remekül működik, a 4K-s felvételekre öröm ránézni, a QuickShot módok nem állnak messze a tökéletességtől és a hátsó részen is megtalálható érzékelőknek köszönhetően a drón önvédelmi szintje az ütközésekkel szemben sokkal magasabb. A Mavic Air a tokban összecsukva bőven belefér bármilyen poggyászba, illetve a reális, kb. 18 perces üzemidő révén sok gyönyörű felvétel készíthető. A drón irányítását pár nap alatt elsajátíthatod, majd ezt követően a Mavic Air már csak örömet szerez neked.

Értékelés 92 % Alza.hu
Fő paraméterek:Repülési jellemzők
90 %
Képminőség
95 %
Applikáció és funkciók
90 %

Előnyök

  • Igazán kompakt méretek
  • Tökéletes design és minőségi kidolgozás
  • Nagyszerű 4K videó és panorámaképek
  • Sok egyedi intelligens mód
  • Összehangolt applikáció
  • 8GB-os belső biztonsági memória
  • Megfizethető ár

Hátrányok

  • Problémák a videoátvitellel
  • Nem tölthető USB-n keresztül
  • Az akkumulátor üzemideje hosszabb lehetne
  • Tökéletlen objektumkövetés

A DJI Mavic AIR egy olyan drón, amely ismét kitolja a határokat

A drónok világa az utóbbi napokban ismét a feje tetejére állt a DJI márka új modelljének köszönhetően. Ez a vállalat már régóta nemcsak amatőr, hanem professzionális használatra is gyárt drónokat. A legújabb darabjukat DJI Mavic Airnek hívják és a méretarányával a képminőséghez képest kitolja a határokat a még lehetséges felé. Az összecsukható szerkezetének köszönhetően elfér a tenyérben, valamint gesztusvezérlést, autonóm módokat, 4K videót és 8 GB belső memóriát kínál. Tudj meg többet erről a csodálatos technikai darabról.

DJI Mavic AIR vs DJI Mavic Pro

Jelenleg a DJI márka portfóliójában a drónok terén 3 modellsorozatot találsz az általános fogyasztók számára - Phantom, Mavic és Spark. A DJI Phantom egy legenda, amely számos vezető szerepet tölt be. Elsősorban a kiváló képminőségre összpontosít és nagy népszerűségnek örvend azoknál, akik igazán kedvelik a repülést és a felvételkészítést egy drón segítségével. A DJI Spark képminősége nem tökéletes, valamivel kisebb a mérete, valamint rendelkezik gesztus- és felhasználóbarát vezérléssel. A Mavic sorozat egy kellemes kompromisszum, amely még mindig kiváló képminőséget biztosít a kisebb, nagyszerűen hordozható kivitelében. Az új Air azonban kissé megkeveri a kártyákat.   

A DJI Mavic Air drón a DJI Mavic Pro és a DJI Mavic Platinum modellek között helyezkedik el. Ezekkel összehasonlítva jelentősen kisebb (összecsukott állapotban még kisebb, mint a Spark), 40 %-kal könnyebb, valamint gyorsabb is, sőt képes videókat rögzíteni 120 fps-es Full HD felbontásban, és mindezt jelentősen nagyobb adatátviteli sebességgel (100 Mb/s a 60 Mb/s-mal szemben). A kis méretek azonban kevesebb akkumulátor-üzemidőt biztosítanak egy feltöltésre, és rövidebb hatótávolságot is, amely még mindig 4 km. A jó hír viszont az, hogy a DJI Mavic Air olcsóbb, mint a régebbi testvérei, azaz a Mavic Pro és a Mavic Pro Platinum.

DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic Air DJI Mavic AirDJI Mavic Air
Az új DJI Mavic Air drón lényegesen kisebb, mint a Mavic Pro modell, és összecsukott állapotban még kisebb, mint az eddigi legkisebb DJI Spark. Így a drónnal való utazás még könnyebb, mint valaha. 
ModellDJI SparkDJI Mavic AirDJI Mavic Pro
Méretek143 × 143 × 55 mm168 × 83 × 49 mm (összecsukva)
168 × 184 × 64 mm (szétnyitva)
198 × 83 × 83 mm (összecsukva)
305 × 244 × 85 mm (szétnyitva)
Tömeg300 g430 g734 g
Repülési időtartam16 perc21 perc27 perc
Max. sebesség50 km/h>68,4 km/h65 km/h
Vezérlési hatótávolságMobileszközök: 100 m
Távvezérlő: 2 km
Mobileszközök: 80 m
Távvezérlő: 4 km
Távvezérlő: 7 km
ObjektívLátószög: 81,9°
Rekesz: f/2,6
Látószög: 85°
Rekesz: f/2,8
Látószög: 78,8°
Rekesz: f/2,2
Érzékelő12 Mpx, 1/2,3" CMOS12 Mpx, 1/2,3" CMOS12 Mpx, 1/2,3" CMOS
Videó1080@30 fps, 24 Mb/s4K@30 fps, 100 Mb/s4K@30 fps, 60 Mb/s
Stabilizátor2-tengelyes, mechanikus3-tengelyes, mechanikus3-tengelyes, mechanikus
Akadályok észleléseelöl: 0,2-5 melöl: 0,5-12 m
hátul: 0,5-10 m
elöl: 0,7-15 m

A DJI Mavic AIR egy nagyobb telefon méreteivel rendelkezik és képes 4K-s videofelvételeket készíteni

A legújabb és a DJI márka szavai alapján a Mavic Air a legjobban felszerelt drón, amely szintén összecsukható szerkezettel rendelkezik, mint a régebbi testvére, azaz a Mavic Pro - a rotorokat hordozó karok behajthatóak a drón teste felé, ezáltal minimumra csökkentve a méretét. Pontosabban 168 × 184 × 64 mm-ről 168 × 83 × 49 mm-re. A jobb elképzelés érdekében megadjuk, hogy például a Samsung Galaxy S8+ mobiltelefon csak egy centiméterrel szélesebb és kisebb. Az ezidáig legkisebb DJI Spark modell viszont rögzített karokkal és 143 × 143 × 55 mm-es méretekkel rendelkezik. A másfél kilós Phantomtól eltérően a Mavic Air tömege csak 430 gramm, de a légellenállása ugyanolyan. A beépített akkumulátor tisztességes, 21 perces repülési időtartamot biztosít, amely jobb, mint a Spark esetében, de rosszabb, mint a Mavic Pronál. 

DJI Mavic AirNikon 8-15mm f/3,5-4,5E EDNikon 8-15mm f/3,5-4,5E EDDJI Mavic AirNikon 8-15mm f/3,5-4,5E EDNikon 8-15mm f/3,5-4,5E ED
A DJI Mavic Air három színváltozatban kapható – fekete, piros és fehér. 

A drón elülső részén hagyományosan egy kamera van odarögzítve a stabilizátorhoz, amely a képet 3 tengelyen stabilizálja, így biztos lehetsz benne, hogy semmilyen rezgést és rázkódást sem fogsz észrevenni a felvételeken a reptetés alatt. A stabilizátornak és a tökéletes 4K kamerának köszönhetően professzionális és filmszerű felvételeket készíthetsz. A DJI Mavic Air nemcsak 30 fps-es Ultra HD felbontásban képes rögzíteni, hanem Full HD felbontásban is, sokkal magasabb, 120 fps-es képsebességgel, amely 4-szeresen lelassított felvételt tesz lehetővé a folyamatosság elvesztése nélkül. A drón kamerája szintén lehetővé teszi a statikus képek rögzítését 12 Mpx-es felbontásban. Ezenkívül fényképeket készíthetsz a Single shot, a HDR, a Burst (3/5/7 képsorozat), az Auto Exposure Bracketing (3/5 kép 0,7 EV-s expozíciós lépésekkel) és az Interval (felvételkészítés 2/3/5/7/10/15/20/30/60 s-os intervallumokban) üzemmódokkal. Sőt a Sphero móddal akár 25 fényképet is készíthetsz, amelyeket aztán összekombinálhatsz panorámaképekké vízszintes, függőleges vagy 180 fokos irányban.

A Mavic AIR minden irányból elkerüli az akadályokat

A drón nemcsak az elülső és az alsó részen, hanem a hátulján is rendelkezik infravörös érzékelőkkel és kamérákkal, amelyek lehetővé teszik számára az olyan akadályok elkerülését, mint a falak vagy a fák, és mindezt akár 20 méterre minden irányból. Hála ennek és a továbbfejlesztett fedélzeti processzornak, amely megalkotja a környező tér 3D-s modelljét, javult a FlightAutonomy rendszer. 

DJI Mavic AirDJI Mavic AirDJI Mavic AirDJI Mavic AirDJI Mavic AirDJI Mavic Air
A DJI Mavic Air felszerelhető lengéscsillapítókkal, amely megakadályozza a propeller károsodását ütközés esetén. A távvezérlő biztonságosan megtart minden méretű telefont.

A Mavic Air rendelkezik az összes olyan intelligens repülési móddal, amelyek már ismertté váltak a meglévő drónoknál. Így rendelkezésedre áll az ActiveTrack, a QuickShot és a TapFly. Az ActiveTrack módot tökéletesítették, illetve két új QuickShot módot adtak hozzá, és a hátsó Mavic Air szenzoroknak köszönhetően a TapFly üzemmódot akkor is használhatod, ha hátrafelé repteted a drónt.

A DJI Mavic Air drón irányítható távvezérlő segítségével, amely összecsukható szerkezettel rendelkezik, beleértve az eltávolítható vezérlőkarokat is. Maga a távvezérlő nem rendelkezik kijelzővel, a nézet érdekében okostelefont kell csatlakoztatni. Az új kettős sávú átviteli antennák lehetővé teszik a kép élő megtekintését 720p felbontásban akár 4 km-es távolságra. A drónt a csatlakoztatott telefon nélkül is reptetheted, és maga a távvezérlő sem szükséges az írányításhoz. Ugyanis a Spark modelltől a Mavic Air átvette az egyszerű kezelhetőséghez készült gesztusvezérlési funkciókat, amelyek közül ma már több felismerhetőbb. Így reptetheted a drónt kézi gesztusok által.

DJI Mavic AirDJI Mavic AirDJI Mavic Air
A továbbfejlesztett ActiveTrack módnak köszönhetően a Mavic Air még sport közben is nyomon követhet és önállóan készíthet fantasztikus felvételeket sokféle szögből.

A DJI Mavic Air kedvező áron kapható

Újonnan ez a DJI drón 8GB belső memóriát kapott, természetesen magától értetődően támogatja a microSD memóriakártyákat és az USB-C-t. A DJI Mavic Air összesen három színváltozatban kapható – fekete Onyx, fehér Arctic, piros Flame. A Mavic Air január 28-án lépett be az amerikai piacra 799 dollárért. A gazdagabb felszereltséggel rendelkező, 999 dollárért kapható Fly More Combo változat két extra akkumulátort, egy töltő hubot, hat pár propellert vagy a tok helyett egy hordtáskát kínál. 

0
Nyomtatás
Alza fiókom Bejelentkezés Szállítás és fizetés Rólunk
Szállítás ide:
WEB15
25 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérõ
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket