Válaszd ki azt az elemet az oldalon, amelyet a hiba érint
HU tisíce produktů ihned k odběru Eko drogerie

Kávé és fogyás: hogy segítsünk és ne ártsunk a kávéivással

Termékkatalógus

Cikk

Aktualizálva

Lehet, hogy a kávénak nincs varázslatos ereje, és nem szabadít meg a felesleges zsírtól, de segíthet a fogyásban. A kávénak köszönhetően számos olyan folyamat zajlik a szervezetünkben, amelyek támogató hatással bírnak, és lehetővé teszik, hogy a legtöbbet hozhassuk ki a fogyásból. De ne felejtsük el azt sem, hogy attól is függ, hogy milyen kávét iszol. Nem mindegyiknek van kedvező hatása, egyesek éppen ellenkezőleg, fékezhetik az erőfeszítéseidet.

Kávé és fogyás

TARTALOM: Kávé és fogyás

  1. Kávéivás a fogyás során – lehet-e ez jó?
  2. Mit okoz a kávé a testünknek
  3. Kávé a fogyáshoz – mit igen és mit nem
  4. A fogyás során a kávéivás ideje fontos szerepet játszik
  5. A fogyás során milyen mennyiségű kávé elfogadható még?
  6. Hogy készítsünk minőségi kávét otthon

Kávéivás a fogyás során  – lehet-e ez jó?

Bizonyos mértékben igen. A minőségi kávé  felgyorsítja az anyagcserét, és végeredményben csökkentheti az étvágyat. De ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználhasd a kávé képességeit, eleget kell mozognod,  ideális esetben edzened, és ennek megfelelően kell módosítani  az étrendedet.

Beszéljünk arról, hogy a kávé hogyan befolyásolja az emberi szervezetet, és mikor kell inni ahhoz, hogy  valóban segítsen, és ne ártson.

Mit okoz a kávé a testünknek

  • Víztelenít. Ezért utána mindig igyál meg egy nagy pohár vizet, hogy ne száradj ki. A kiszáradás negatívan befolyásolja a belső szerveket, szöveteket és a bőr minőségét.
  • Emeli a vérnyomást. De nem szédítően. A magas vérnyomású embereknek azonban óvatosaknak kell lenniük, és folyamatosan mérniük kell a vérnyomást.
  • Segít az alacsony vérnyomás normális értékre emelésében.
  • A boldogság érzését kelti. Hasonlóan a csokoládéhoz és egy pohár jó borhoz.
  • Csökkenti a 2. típusú diabétesz keletkezésének veszélyét. A rendszeres kávéfogyasztás ezt akár 20-50% -kal csökkentheti.
  • Gyulladásgátló hatással rendelkezik. Polifenolokat és sok antioxidánst tartalmaz (még többet, mint a zöld tea), így elősegíti a szabad gyökök eltávolítását a szervezetben.
  • Elnyomja az éhséget. Bizonyos időre a testet "jóllakottá" tudja tenni.
  • Gyorsítja az anyagcserét. Ez azonban csak rövid távú hatás. Ezenkívül, amikor a test megszokja a rendszeres koffeinellátást, a szervezet a leállítása után lelassulhat, a fáradtság és az étvágy növekszik.
  • Megterheli a májat és a vesét. Nem szabad naponta nagy mennyiségű erős kávét inni, és más koffeintartalmú italokkal kombinálni.
  • Befolyásolja az alvást. A koffein jelen van a testben kb. 6 óráig a bevétel után. Ezért, ha lefekvéskor kávét iszik, problémái lehetnek az elalvással.

Kávé a fogyáshoz – mit igen éskterá ano a která ne

Feketekávé és fogyás, megy ez együtt? Igen. Ugyanez igaz a zöld kávéra, amely nem megy keresztül a tipikus pörkölésen, olyan, mint a zöld tea, és nagy mennyiségű koffeint tartalmaz.

Mindkettő a legerőteljesebben elnyomja az étvágyat és felgyorsítja az anyagcserét. Ezenkívül a zöld kávé segít csökkenteni a zsír lerakódását a testben, ezáltal nemcsak a bőr alatti, hanem a belső zsírt is csökkenti, és javítja a belső szervek működését.

Ne feledkezz meg a rendszeres mozgásról sem. Anélkül szinte semmi változás sem lesz.

Ezzel szemben fogyás esetén kerüld az édesített kávét. Felejtsd el egy időre a bécsi kávét, az americanót vagy a karamellás macchiatót. Sem a caffe latte, sem a cappuccino nem kívánatos. És teljesen tilos a cukor. Ha valóban le szeretnél fogyni, ne édesítsd a kávét, és csak egy csepp tejet adj hozzá, különben minden erőfeszítésed kárbavész és kezdhetsz mindent előlről.

A fogyás során a kávéivás ideje fontos szerepet játszik

A kávéfogyasztás ideje nagyon fontos az emésztőrendszer és a fogyás sikere szempontjából.

Kávé a fogyás során
Ha megfelelően iszod a kávét, nagyon jó segítőd lesz a fogyásban.

Fizikai tevékenység előtt

Ha kávéiváshoz van kedved, akkor azt ideális esetben 20–40 perccel edzés előtt tedd. Ahogy a test aktiválódik, felgyorsítja az anyagcserét, valamint fokozza az energiádat és az állóképességedet.

Ezzel szemben, ha például az előtt iszol, hogy - mondjuk - leülsz a televízióhoz, akkor nagyon gyorsan megtörténhet, hogy nagyon fáradt leszel, majd elalszol. Ez  teljesen természetes reakció egy csésze kávé után, csak egy másik - inaktív - helyzetben.

Csak étkezés után

A kávé irritálja a gyomrot, az epehólyagot és részben lassítja az emésztést. Ezért kerüld a kávéfogyasztást üres gyomorra vagy közvetlenül étkezés után. Lehet, hogy "nehéz" érzésed van, és elfáradhatsz, mert a gyomrodnak teljes sebességgel kell működnie.

A legjobb idő a kávéivásra körülbelül 30 perccel-egy órával étkezés után. A gyomornak ekkor már sikerül megkezdenie a „munkát”, és az emésztés ezután sokkal gyorsabban és jobban történik.

A fogyás során milyen mennyiségű kávé elfogadható még?

Napi 1-3 csésze a szokásos norma. Nagyobb kávémennyiség esetén fokozott idegesség, fejfájás, gyors szívritmus vagy gyomorproblémák fordulhatnak elő. Ezért mindig mérsékletet kell tartani. A friss szervezet lesz a jutalom.

Hogy készítsünk minőségi kávét otthon

Ha szeretnéd megtanulni, hogyan kell kávét inni cukor, tej és egyéb ízesítőanyagok nélkül, többféle mód létezik, hogy készíthetjük el egyszerűen az otthonunk kényelmében. Ebben segít például az Aeropress, Dripper, vagy a French Press.

Tényleg segít a kávé a fogyásban? Jó segítő, de nem tud mindent egyedül megtenni. A megálmodott alakhoz csak akkor vezet el, ha kombinálod a testmozgással és az étrend hozzáigazításával úgy, hogy elegendő fehérjét, rostot és egészséges zsírt tartalmazzon.

0
Nyomtatás
Alza fiókom Bejelentkezés Szállítás és fizetés Rólunk
Szállítás ide:
WEB15
25 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérõ
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket