Sea of Thieves (TESZT) - új tartalmakkal

Termékkatalógus

Teszt

Frissítve

Legutóbbi frissítésünkkor részletesen beszámoltunk arról, mit tartalmaz a nemrég kiadott patch 1.0.3, amellyel a Rare fejlesztői művük több hiányosságát is megpróbálták kijavítani. A mai update-ben felvázoljuk, milyen jövő vár a Sea of Thieves-re és milyen tartalom vár az elkövetkező hónapokban a rajongókra.

A Sea of Thieves ismertetőjét itt olvashatod el.

i Milyen Xbox One-on játszani a Sea of Thieves-el

A szerkesztőségben az Xbox One-ra készült változatot is teszteltük. Szóval megtudhatod, hogyan néz ki konzolon a Sea of Thieves, és egyben azt is, milyen játszani mindkét platformon, amelyet a játék támogat. Nézd meg itt.

Műfaj: Akciós kaland, online | Fejlesztő: Rare | Kiadó: Microsoft | A megjelenés ideje és platformok: 2018. március 20. (PC, Xbox One) | Honlap: seaofthieves.com/|

Újdonságok – Sea of Thieves

  1. (2018. 04. 17.) A Rare összesen hat DLC-vel gazdagítja a Sea of Thieves-t
  2. (2018. 04. 12.) Az 1.0.3 frissítés kiigazítja a fegyverek egyensúlyát és részletesen leírja, hogyan kell elsüllyeszteni a saját hajódat
  3. (2018. 04. 05.) A patch 1.0.2 elsősorban az előző gigantikus update okozta hibákat javítja ki
  4. (2018. 03. 29.) Mit hoz a patch 1.0.1 – végül nem kell fizetned ha meghalsz a játékban
  5. (2018. 03. 23.) Milyen Xbox One-on játszani a Sea of Thieves-el
  6. A Sea of Thieves PC HW igényei

A Rare összesen hat DLC-vel gazdagítja a Sea of Thieves-t

(Update 2018. 04. 17.) Már az értékelésben is kritizáltuk a Sea of Thieves-t a kevés minőségi tartalom miatt, amely több tucat vagy akár több száz órára is oda tudna ragasztani a kalózos online akciójáték elé. A közönség többi tagja is hasonlóan látta a dolgot, ezért nagy halom panasszal árasztották el a Rare vitafórumait, ahol az élettartamot meghosszabbító új elemeket követeltek. Hosszú hetek után némi meghallgatásra talált a siránkozásuk. A fejlesztők ugyanis elkezdték fokozatosan nyilvánosságra hozni a tartalmakat, amelyekkel a folyó év során gazdagítani fogják a Sea of Thieves-t.

Az első jelentős DLC csomag, amely a The Hungering Deep nevet kapta, május folyamán fog hozzánk megérkezni. A mélység eddig ismeretlen gonoszát tartalmazza, amely ellen a Sea of Thieves játékosainak össze kell fogniuk. Reméljük, hogy az alkotóknak sikerül jobban megtervezniük ezt a szörnyet vagy véletlen esemény, mint a Krakent, amelynek értelméről sokáig lehetne vitázni. Mindeddig nem látott víz alatti helyszíneknek, NPC-t osztó új feladatoknak és versenyszerű kihívásoknak is örülhetünk.

A Cursed Sails névre keresztelt következő tartalmi bővítést a Rare fejlesztői a nyár folyamán szeretnék nekünk átadni. Egy új hajótípussal bővülne a Sea of Thieves, amely teljesen új élményt nyújt a játékosoknak. Számos kozmetikai elemet is hozna. A többi DLC-ről még nem rendelkezünk elég információval, de amint egy kicsit többet tudunk róluk, a következő frissítésekben részletesen bemutatjuk őket.



Az 1.0.3 frissítés kiigazítja a fegyverek egyensúlyát és részletesen leírja, hogyan kell elsüllyeszteni a saját hajódat

(Update 2018. 04. 12.) Az 1.0.0-ás verzió kiadása után jelentősen érezhető a közösség hatása a Sea of Thieves további fejlődésére. A Rare fejlesztői igyekeznek teljes mértékben megfelelni az emberek kívánságainak, akik a hiányosságok ellenér is felkeresik a művüket. A patch 1.0.3 által az alkotók eltávolítottak egy problematikus elemet, amely megtiltotta, hogy egy második fegyverrel is felszerelkezz, kijavították a chat-et, így a legénység tagjai már nem hallják az idegen csoportok tagjait.

A játékosok sokáig panaszkodtak arra, hogy a Sea of Thieves-ben túl erősek a sörétes puskák. Végül a Rare úgy döntött, hogy érezhetően csökkenti a hatékonyságukat, és növeli a mesterlövészpuskák teljesítményét, amikor nagyobb távolságra lősz. Hozzáadták a hírt is, amely részletesen bemutatja a játékosoknak a lehetőséget, amely keretében elsüllyeszthetik a saját hajójukat, utána pedig megjelenhetnek vele egy új pozícióban. Sajnos ismét számolni kell egy nagy adag hiányossággal, amelyek a teljes játszhatóságot megzavarják. Az 1.0.3-as verzióban eltűnő ellenfelekkel, néhány társaság esetében korlátozott számú expedícióval és azzal találkozhatsz, hogy a kalózok nem tudnak egymással hangokkal kommunikálni. A patch 1.0.3 módosításainak teljes listáját itt találod.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenet

1. kép: A fejlesztők érezhetően rontottak a sörétes puska, avagy blunderbluss képességein. De a kis távolságból leadott közvetlen találat továbbra is halálos marad. 2. kép: A patch 1.0.3 főleg a fegyverek egyensúlyáról szól, amely elsősorban a PvP összecsapásokat érinti. Nem tiltakoznánk, ha az alkotók végre új PvE tartalmat is hozzáadtak volna.



A patch 1.0.2 elsősorban az előző gigantikus update okozta hibákat javítja ki

(Update 2018. 04. 05.) A kezdő patch 1.0.1 számos új elemmel gazdagította a Sea of Thieves-t, viszont sajnos jelentős számú hibát is tartalmazott, amelyekkel bevezetése után a játékosoknak meg kellett küzdeniük. Szembekerültek például meg sem jelenő ellenségekkel, nehézkes csatlakozással vagy állandóan új életre kelő ellenfelekkel. Az update 1.0.2 egytől egyig eltávolította ezeket a hiányosságokat, és kisebbekkel helyettesített őket, amelyeket remélhetőleg néhány napon belül kiküszöbölnek az alkotók.

A javítások és a hibák mellett a patch 1.0.2 érezhető változásokat is hoz a Sea of Thieves-be. Ha elsüllyesztesz egy ellenséges hajót, már nem egykönnyen találkozol vele újra, mert a legénységével együtt a hatótávolságodon kívül jelenik meg, amelyet személy szerint kiváló ötletnek tartok. Ugyanis a kiiktatásuk után túlságosan hamar találkoztunk azon lélekvesztők legénységével, amelyeket elsüllyesztettünk és átvettük a rakományukat. Annak a tengeri medvének a működését is módosították, aki visszaküldhet a hajódhoz, ha megszabadulsz az összes kincstől és ereklyétől, amely a kezedben van. A patch 1.0.2 módosításainak teljes listáját itt találod.

Sea of Thieves; Naval battles

A patch 1.0.2 elsősorban azokat a hibákat próbálja kijavítani, amelyeket gigantikus elődje okozott. De a játszhatóság terén is hoz néhány változást, amelyeket főként a PvP rajongói fognak értékelni.



Mit hoz a patch 1.0.1 – végül nem kell fizetned, ha meghalsz a játékban

(Update 2018. 03. 29.) Röviddel a Sea of Thieves kiadása után játékosok egész sora kezdett panaszkodni a különböző fajta technikai hibákra, amelyek például lehetetlenné tették, hogy a játékban csatlakozzanak a társaikhoz, vagy kilépjenek egy futó küldetésből. A Rare fejlesztői azzal reagáltak ezekre a szemrehányásokra, hogy egy új update keretében gyakorlatilag az egészet kihagyták, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Sea of Thieves legújabb frissítése „csak“ 19,53 GB-os.

Ezzel az update-al a Rare legényei kitöröltek néhány működésképtelen elemet a művükből, javítottak a játék animációin és a Sea of Thieves általános futásán. Ezzel együtt, ahogy az Dan Vávra és a Warhorse Studios Kingdom Come: Deliverance-je esetében is megtörtént, sajnos számos problematikus szempontot is hozott a játékba (pl. nem jelenek meg a küldetésekben az ellenségek), amelyeket remélhetőleg legközelebb sikerül kiküszöbölniük.

A következő patch-nek az eljövendő hetekben kéne hozzánk megérkeznie. Az elérhető hírek szerint a szükséges javítások mellett a halálon is javítani fognak, amely a játékosokat a haláluk után jelentős összeggel rövidítette volna meg. Szerencsére a közösség hangosan tiltakozott ez ellen, mert a játékban egyáltalán nem könnyű pénzt szerezni. Őszintén reméljük, hogy az alkotók továbbra is ilyen figyelmesen fogják hallgatni a játékosokat. A patch 1.0.1 módosításainak teljes listáját itt találod.

Sea of Thieves; death penalty, ghost

A közösség hangos tiltakozása után a fejlesztők végül letettek arról a tervről, hogy pénzbeli bírságot kelljen fizetni a halálért. Dicséretet érdemelnek, mert meghallgatták a rajongóikat, de a probléma lényege megmarad – a Sea of Thieves-ben pillanatnyilag szinte semmilyen következménye sincs a halálnak, és szinte semmilyen büntetésnek sincs helye arra az esetre, ha ügyesebb/szerencsésebb kalózok legyőznek téged és a legénységedet.



Milyen Xbox One-on játszani a Sea of Thieves-el

(Update 2018. 03. 23.) Míg más, számítógépre és konzolokra is megjelenő játékoknál általában fel lehet ismerni a fő platformot, a Sea of Thieves esete nem ilyen egyszerű. A Microsoft Xbox One-ja hosszú ideje szenved a saját exkluzív játékok hiányától, és éppen a Sea of Thieves-nek kéne ezt az állóvizet felzavarnia. Szó szerint. Így a szerkesztőségben természetesen kipróbáltuk az Xbox One-ra készült változatot is, amelynél a korlátozott teljesítmény miatt érthetően főleg műszaki hiányosságoktól lehet tartani.

A Sea of Thieves-el a szabványos Xbox One-on játszottunk, ahol a játék full HD felbontásban fut. Habár a számítógépes változathoz képest érezhetően rosszabb képminőségre számítottunk, az eredmény meglepő. Szinte csak a belső terek esetében lehet okunk panaszra, ahol teljes mértékben kitűnik a textúrák alacsonyabb felbontása, de amint nyílt terepre érsz, még Xbox One-on is gyönyörű a Sea of Thieves. A negyedik generációs Unreal Engine használata nyilvánvaló, mivel kiváló a fények és árnyékok játéka. Némely időjárási viszonyok között a textúrák nem olyan teltek, mint lehetnének, de a téged körülvevő környezet, az épületek és a hajók általában kitűnőek. Elsősorban a természet néhány játéka, mint amilyenek a hajó orrán megtörő hullámok vagy a naplementében tomboló viharfelhők, néz ki remekül.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenet

1. kép: Csak a belső terekben veszed észre a textúrák rosszabb minőségében megmutatkozó hiányosságokat. 2. kép: A nyílt tér, és főleg a tenger, viszont mindenért királyian kárpótol. 3. kép: Bizonyos megvilágításban némelyik textúra nem tűnik elég teltnek.

Az Xbox One X, azaz a világ jelenleg legnagyobb teljesítményű játékkonzoljának, tulajdonosaira ráadásul egy kellemes meglepetés vár. Az Xbox One javított változatán a Sea of Thieves natív 4K felbontásban fut, ami azt jelenti, hogy sem felskálázásra (upscaling), sem sakktáblás renderelésre (checkboarding) nem kerül sor. Röviden szólva, tiszta 4K felbontás. Ezen felül az alkotók esküsznek, hogy az Xbox One X-en a játék vizuálisan kiállja a próbát a számítógépek „ultra“ beállításával. Akkor se leszel megrövidítve, ha nincs 4K tévéd. Ebben az esetben a supersampling technológia 1080p-re csökkenti a felbontást, de a játékosok még így is kapnak valamit az eredeti 4K felbontás előnyeiből, amelyből a végső képet renderelték.

Vannak hibái az Xbox One vizuális és műszaki feldolgozásának? Sajnos igen. Viszonylag gyakoriak a problémák a képfrissítés frekvenciájával, annak ellenére, hogy nem igazán jelentősek az akadások, gyakrabban fordulnak elő, mint szeretnénk. A játékosok és a körülötted található NPC figurák számával arányosan növekszenek, és ez nemcsak az én gondom (a szabványos Xbox One-on), a nagyobb teljesítményű Xbox-ok tulajdonosai is beszámoltak erről. Erről részben az is tehet, hogy a játék nem képes másodpercenként 30 kép fölé tornázni az fps-t.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenet

1. kép: Kikötői romantika. Legalábbis addig, amíg el nem talál egy ágyúgolyó. 2. kép: Ha valamit a Sea of Thieves-ben nem lehet megunni, akkor az a naplemente. 3. kép: A taktikai megbeszélésből hamarosan a tenger felszínének csodálása lett.

Remekül működik a cross-platform gaming

A Sea of Thieves azok közé a játékok közé tartozik, amelyek támogatják az ún. cross-platform multiplayer-t, amely a Microsoft játékai esetében azt jelenti, hogy számítógép- és Xbox-tulajdonosok is játszhatnak egymással. A Sea of Thieves-ben alapjában véve nem tudod megkülönböztetni, hogy számítógép- vagy Xbox-tulajdonos szállt-e be a játékba, és a két platform közötti játék egészében gond nélkül működik. Elég, ha mindkét Microsoft számla barátnak van beállítva, ami a számítógépeknél az eredeti Xbox alkalmazás használatát jelenti, ahol a becenév alapján meg kell keresni a konzolt használó játékost. Utána már csak meg kell hívnod a barátodat a játékba, és minden a megszokott módom működik.

Egészében meglepett a matchmaking gyorsasága, amely az Xbox One-on nagyon jól működik. a többi játékos keresése csak néhány másodpercig tart, és többször is előfordul, hogy amint elindítod a keresést, már van is legalább egy kalóz a csapatodban. Igaz viszont, hogy néha gondok merülnek fel, amelyek megnehezítik a csatlakozást a játékhoz. Nem titok, hogy az alkotók játékosok hatalmas özönével küzdenek, és könnyen lehet, hogy a szerverek rossz felkészültségével is. De ez csak egy apró szépséghiba, és ha az alkotóknak sikerül kijavítaniuk a kép időnkénti akadozását, akkor a Sea of Thieves konzolra készült változatának nem kell miért szégyenkeznie. – Filip Němec

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenet

1. kép: Az Unreal Engine 4 igazán remekül használja a világítást. Ennek köszönhetően igazán hatásosak az éjszakai jelenetek. 2. kép: A Sea of Thieves tele van kiváló részletekkel. Ha térképeket vagy más iratokat nézel meg, a figurád tényleg a kezében tartja az adott iratot. 3. kép: A vízfelszín után az égbolt kivitelezését is meg kell dicsérni. Bár a felhők néha furcsának tűnnek.

A Sea of Thieves ismertetőjének tartalma

  1. A Sea of Thieves-ben nagyszabású kalandra indulsz
  2. A saját legénységed alapvetően fontos lesz
  3. A Sea of Thieves hatalmas óceánja lélegzetelállító tájakat kínál
  4. A Sea of Thieves egyedülálló élmény a kalózok rajongóinak
  5. A Sea of Thieves ismertetője: végső értékelés
  6. A Sea of Thieves PC HW-igényei

A Sea of Thieves-ben nagyszabású kalandra indulsz

(2018. 03. 22.) Mielőtt útra kelsz a Sea of Thieves tengerén, választanod kell egyet a számos véletlenszerűen generált kalóz közül, akik csak arra várnak, hogy valaki a gondjába vegye őket. Öreg tengeri medvék, kidolgozott izmú férfias nők, idős hölgyek, megnyomorodott izompacsirták vagy olyan zöldfülűek közül választhatsz, akiken látszik, hogy a tenger nem igazán válik majd a második otthonukká. Egy számlára csak egy rosszfiút hozhatsz létre, ezért a megalkotásakor oda kell figyelned, hogy az adott egyén tetszik-e vagy sem. A kiválasztott szereplő a fő mentési pozíciót jelképező elem. Abban a pillanatban, amint kitörlöd vagy másik gazemberrel helyettesíted, gyakorlatilag a teljes megelőző folyamatot elveszíted, ami nem éppen ideális. Személy szerint örülnék, ha több állandó kalóz állna rendelkezésre.

Sea of Thieves; Sail, sunset

A Sea of Thieves minden küldetése más kalandot kínál.

Nem csak a főszereplőt választod ki, hanem a hajót is, amelynek a fedélzetén a kalandok után indulsz. A választék egy egyárbocos, két ágyúval felszerelt kétszemélyes kis szlúpból és egy nagy, állig felfegyverzett, három vagy négy tengerész számára készült galleonból áll. Minden egyes alkalommal, amikor bejelentkezel a Sea of Thieves-be, büntetés nélkül új hajót választhatsz. Ezáltal nagyobb korlátozások nélkül kipróbálhatod mind a kicsi és nagyon gyors lélekvesztőt, mind a nehézkes óriást, amelyet nem tud bármi megállítani az útján. Mindkét hajónak megvannak az előnyei és a hátrányai. Én magam egyértelműen az erőteljes, bár lomha titánt szerettem meg jobban a számos ágyújával, amelyekkel pusztulást oszthattam.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenet

1. kép: A figurád kialakításakor a Sea of Thieves-ben nagyon oda kell figyelned az embered külsejére, mert később már csak egy bizonyos mértékig módosíthatod. 2. kép: Az élő játékosok mellett a Sea of Thieves-ben gyakran kerülnek az utadba csontvázak.

Miközben az óceánon utazol, gyakran belefutsz különböző véletlen eseményekbe, amelyek lehetővé teszik, hogy elsüllyedt cirkálókat kutathass át, vagy nagyon dühös csontvázakat szelídíthess meg. A számos hajóroncs és kincsesláda mellett klasszikus feladatokat is találsz a Sea of Thieves-ben, amelyekkel a helyi közösségek tagjai bíznak meg. Az Aranygyűjtők céhének tagjai például kalandos küldetésekre indítanak, amelyek célja nem kisebb, mint arannyal és könnyen pénzzé tehető legendás tárgyakkal teli ládák megszerzése. Ellenben a szellemek kultuszának hívei azt kérik tőled, hogy fogd a fegyvereidet, és intézd el az egész világon szétszóródott élőholtakat. A legközönségesebb kéréssel minden bizonnyal a Kereskedelmi céh fordul hozzád, amely megelégszik azzal, hogy rendszeresen ellátod őket csirkével, lőporral és vaddisznóval.

Mialatt teljesíted a játék közösségeinek specifikus megrendeléseit, kialakítod a hírnevedet – ez új kozmetikai tárgyakhoz, érdekesebb fajtájú felszereléshez és igényesebb feladatokhoz nyitja meg neked az ajtót. Ha valamennyi frakciónál eléred a hírnév megfelelő szintjét, olyan útra indulhatsz, amelynek végén kalózlegendává válsz. Amíg a minden idők leghíresebb kalóza címért küzdesz, csontvázakkal teli, legendás kincseket rejtő szigetekre vezető küldetésekre indulsz. Hogy őszinte legyek, kicsit aggódok a Sea of Thieves hosszúidejű élettartama miatt, mert valójában nem kínál olyan tartalmat, amely úgy mint más hasonló projektek, több száz órára is lekötne. Talán még javítanak ezen az alkotók.

A saját legénységed alapvetően fontos lesz

A Sea of Thieves-ben valamennyi említett tevékenységet egyedül, illetve egy kisebb vagy közepes méretű, játékosokból álló legénységgel hajthatod végre. A legénységed összetételét közvetlen meghívókkal határozhatod meg. A barátok nélküli egyéneknek be kell érniük egy véletlenszerűen összeállított bandával, amelynek gondoskodnia kell a hajó problémamenetes haladásáról. Ideális körülmények között a legénység egyik tagja magához ragadja a kormányt, és a maradék három megosztozik a vitorlák kezelésén, amelyeket folyamatosan ellenőrizni, felhozni és állítani kell, hogy a lehető legjobban ki tudjátok használni a szél erejét. Maga a hajó kezelése, véleményem szerint, nagyon jól megtervezett. Ha mindenki azt teszi, amit kell, és kegyes hozzád az időjárás, pár pillanat alatt gyakorlatilag bárhová eljuthatsz a lélekvesztőddel. De a sors nem mindig játszik a kezedre.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenetSea of Thieves; Galeona

1. kép: Minden küldetés elején kapsz egy levelet, amelyben megtalálod az információkat a megrendelésről. 2. kép: A Sea of Thieves-ben többféle ládát lehet találni, némelyik még elátkozott is lehet. 3. kép: A nagyszerű galleon pillanatnyilag a Sea of Thieves legerősebb hajója.

Időről időre olyan helyzetbe kerülsz a Sea of Thieves-ben, amelyben a kormányosi tudásod mellett a nyers erőt is használnod kell. A tengeri ütközeteket és a találkozásokat a mélység szörnyeivel tényleg nagyon jó minőségben dolgozták ki. Mialatt zajlanak, gondoskodnod kell a hajó testének állapotáról, az esetlegesen elöntött alsó fedélzetek vízszintjéről és az ágyúkról, amelyeket stabilan el kell látni munícióval. Szerintem egy kicsit rosszabbul sikerült a közvetlen csaták harci rendszerének design-ja – ez nem olyan komoly gond, mint amilyen bizonyos körülmények között lehetne. Ha az alkotók egy picit többet eljátszottak volna az egyes ütések megtervezésével, amelyeket a szablyával lehet végezni, sokkal fürgébb hatást keltene az egész mechanizmus. Talán ezen a szemponton is dolgoznak majd még a fejlesztők, nehézkességét ugyanis tényleg nagyon nehezen lehet elfogadni.

A Sea of Thieves világa jelenleg tele van különösen ravasz kalózokkal, akikben semmilyen körülmények között sem bízhatsz. Az egyik pillanatban lelkesen isztok egy pohár grogot a barátságra, a következőben pedig megpróbál golyót ereszteni a hátadba. Megéltem például egy olyan helyzetet, amelyben segítettünk egy semlegesnek tűnő hajó legénységnek kivédeni a hatalmas kraken támadását. A szörny lelövése után a legénység tagjai a köszönet helyett az ágyúikkal az egyik sortüzet adták le ránk a másik után, ami egyáltalán nem volt szép tőlük. Szerencsétlenségükre mi többen voltunk, mint ők, így egy pillanat alatt legyőztük őket, és a tenger fenekére küldtük az idegesítő lélekvesztőjüket, ahová a véleményünk szerint tartozott. A Sea of Thieves közösségét pillanatnyilag nagyon durva fából faragták, ezért fontos, hogy mindig készenlétben állj, és csak a legrosszabbra számíts a kalóz kollégáidtól.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenet

1. kép: Ha a Sea of Thieves-ben meghalsz a küldetéseden, azonnal egy titokzatos, szellemekkel teli hajóra kerülsz, ahonnan az érkezésed után pár pillanattal engednek szabadon. 2. kép: Ez a tanulságos szikla azt mutatja, mi történik veled, ha sokáig úszol a tengerben.

A Sea of Thieves-ben most egyértelműen a magányos farkasok és azon egyének helyzete a legrosszabb, akik úgy döntöttek, hogy a saját szakállukra vesznek részt ebben a játékban. Az elsőként említett csoportnak folyamatosan küzdenie kell a hajó irányításával és a nagyobb létszámú kalózcsapatokkal. A másiknak egy még alattomosabb ellenséggel kell szembe szállnia. Bizonyos körülmények között ugyanis a saját legénységével kell szembe néznie, amely egész komolyan meg tudja keseríteni egy magányos egyén életét. Ahogyan számos más együttműködésre építő játéknál, itt is nagy szerepet játszik a többség szempontja. Ha találkozol egy háromfős csapattal, akinek valamilyen ismeretlen okból nem tetszel, nem fogod tudni élvezni a kalandot. A csapat tagjai szavazással akár a hajó zárkájába is küldhetnek, ahol addig tarthatnak és szórhatják rád a szemetet, amíg csak akarnak. Személy szerint remélem, hogy idővel sikerül az alkotóknak kijavítani ezt az elemet.

A Sea of Thieves hatalmas óceánja lélegzetelállító tájakat kínál

Azokban a percekben, amikor nem hajózol új kalandok, feladatok, üzletek vagy ellenséges hajók után, a Sea of Thieves lehetővé teszi, hogy megpihenj egy pillanatra. A rövid szieszták elsősorban azért vannak, hogy amíg tartanak, megjavíthasd a hajódat, vagy a kezedbe vehesd a távcsövedet és alaposan megcsodálhasd a környezetedet, ahol határozottan van mit megnézni. Ha felmászol egészen az árbockosár magasába, könnyen előfordulhat, hogy egy napfényben úszó tengerpartot, a látóhatáron kirajzolódó vihart, egy tiszteletet parancsoló vízi tornádót vagy elegáns sziklákat pillantasz meg, amelyekkel biztosan nem szeretnél közelről találkozni. Véleményem szerint a nagyon jellegzetes stilizáció ellenére is a Sea of Thieves igazán szépen néz ki. A jellemző vizualitásnak köszönhetően gyakorlatilag minden természeti jelenség, földdarab vagy hajó más-más érzést kelt.

A nagyon jellegzetesen kidolgozott grafikus köntös nem az egyedüli elem, amellyel az ismertető ezen részében részletesen elemzek. A Microsoft figyelmes pillantásai alatt a Rare fejlesztőinek sikerült műszaki oldalon is finomítani a művükön. A szemet gyönyörködtető képek ellenére a Sea of Thieves a teljes játékidő alatt a képek elakadása (60+ fps) vagy a játék összeomlása nélkül a legapróbb részletekig stabilan futott. Őszintén szólva, a szerverek stabilitására sem panaszkodhatok, amelyek, az Ubisoft által kínáltaktól eltérően, nagyobb gond nélkül megbirkóztak a játékosok rohamával, akik a megjelenés napján ki akartak hajózni a barátaikkal a nyílt tengerre. A béta verzióhoz képest a Sea of Thieves több szempontból is nagyot lépett előre, amiért dicséret jár az alkotóknak, mert ezáltal egyértelműen elhatárolódtak azoktól a szerzőktől, akik művei a kiadás után csak félig-meddig vagy egyáltalán nem játszhatóak.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves; human cannonballSea of Thieves jelenet

1. kép: A Sea of Thieves-ben a játék kései fázisaiban a többi játékossal együtt élőholtakkal teli erődöket fogsz megtámadni. 2. kép: Szórakozásból bemászhatsz egy ágyúba, és kilövetheted magadat az égbe vagy egy ellenséges hajóra. 3. kép: A Sea of Thieves-ben varázsa van a kincskeresésnek.

A Sea of Thieves egyedülálló élmény a kalózok rajongóinak

A Sea of Thieves az egyik legegyedibb projekt, amelyen a Microsoft az utóbbi években dolgozhatott. A Rare fejlesztői stúdiójának sikerült egy érdekes játékot alkotnia, amely a kalózok rajongóinak mindent megad, amire csak vágyhatnak. Helyszínek figyelemreméltó skáláját, feladatok széles palettáját, a hajók jól megtervezett irányítását és természetesen a hatalmas óceánt találod benne, amelyen hajózhatsz. A mű fő problémaforrásai közé szerintem négy elem tartozik. A közvetlen harcok rendszere, egy bizonyos mértékű sztereotípia, a magányos farkasoknak szánt nagyobb tér hiánya és a túl magasra szabott ár húzza le a játékot, amely sajnos biztosan számos játékost elriaszt a vásárlástól, mert a játék az árát csak minden erejének bevetésével tudja megvédeni.

Elsősorban azoknak ajánlom, hogy befektessenek a Sea of Thieves-be, akik vágynak a kooperációra, szeretik a kalózos témát és vannak hasonlóan gondolkodó barátaik, akik hajlandóak órákon át kalózokra játszani velük. Azok viszont, akik nem beszélnek nyelveket (értsd alatta elsősorban az angolt), és nincsenek hasonlóan gondolkodó barátaik, vagy pedig magányos farkasok, jobban teszik, ha elkerülik, mert itt csak nyomor és szenvedés vár rájuk, ugyanis a teljes értékű legénységek alaposan megkeserítik számukra a játékot. Jómagam a gazdagabb végjáték hiánya miatt várnék, amíg az alkotók fel nem fedik az összes lapjukat, amelyek egyenlőre még rejtve maradtak. Ez az ismertető a számítógépre tervezett változatról készült.

Sea of Thieves; Sunny, calm beachSea of Thieves; storm, voyage, ship

1. kép: A támaszpontokon tárgyakat vásárolhatsz és együttműködsz a céhekkel. 2. kép: A háborgó óceán komolyan meg tud izzasztani.

A Sea of Thieves ismertetője: végső értékelés

Értékelés 75% Alza.cz
Fő jellemzők:Játszhatóság
75%
Audiovizuális kidolgozás
80%
Újrajátszhatóság
70%
Sea of Thieves; teszt

Előnyök

  • Kiterjedt játékvilág
  • Jó tengeri ütközetek
  • Számos érdekes küldetés
  • Kellemes grafikai köntös
  • Egészében véve vonzó

Hátrányok

  • Bugok és kisebb tökéletlenségek megléte
  • Hiányzó nagyobb tér a magányos farkasoknak
  • Bizonyos mértékű sztereotípia
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

A nevem Ondřej Zeman. Gyerekkorom óta szerettem videojátékokkal játszani. Az elmúlt években hobbim szakmai valósággá vált. Most több tucat videojáték-véleményt írok. Legtöbbször stratégiai játékokat, turn-based RPG-ket és minőségi FPS-t használok.

Régebbi frissítések – Sea of Thieves

  1. (2018. 03. 09.) Újdonságok a Sea of Thieves nyílt béta verziójában
  2. (2018. 02. 21.) Válj legendás kalózzá a Sea of Thieves-ben
  3. (2018. 01. 11.) A Sea of Thieves zárt bétája január 24-én kezd
  4. (2017. 12. 31.) Küzdj meg egy kalóz életével és szerezz magadnak hírnevet
  5. (2017. 11. 21.) Be More Pirate avagy légy „kalózabb“ mint Feketeszakáll!
  6. (2017. 08. 29.) A PC- és Xbox-tulajdonosok együtt szállnak tengerre a Sea of Thieves-ben
  7. A Sea of Thieves PC HW-igényei

Újdonságok a Sea of Thieves nyílt béta verziójában

(Update 2018. 03. 09.) Fejlesztői naplójában Joe Neate a producer mindenkinek köszönetet mond, aki eddig a maga kis részével is, de hozzájárult a játék fejlesztéséhez, és egyben pontosítja, mire irányul ez a kísérleti változat. Most elsősorban terhelési tesztről lesz szó, mivel a béta tényleg mindenki előtt nyitva áll. Amellett, hogy a Sea of Thieves-be sokkal nagyobb számú játékos kapcsolódhat be, a béta néhány új játékelemet is kínál.

Először mutatkozik be a Sea of Thieves-ben a kereskedelmi szövetség (Merchant Alliance), amelynek elsősorban állatokat fogsz keresni, ketrecbe zárod őket, gondoskodsz róluk a hajóút során és elszállítod őket a megbízódnak. Szóval semmiképp se feledkezz meg a fedélközben káráló hordóról, ha elkezd víz szivárogni a hajódba. A következő újdonságot a csontváz erődök (Skeleton Forts) jelentik, amelyekről már szóltunk az előző update-ben.

Emlékeztetőül – ezek különleges erődök, amelyeket nagyszámú csontváz legénység őriz. Nagy távolságból észre lehet őket venni, mivel egy óriási halott koponya lebeg felettük, és így minden játékos (tehát nem csak te) jól láthatja, ami biztosan nagy kavarodást okoz a lehetséges zsákmányért folyó huzavonákban. A csontváz hadsereg ellen folytatott kemény harcból pillanatok alatt még keményebb küzdelem válhat azok ellen a játékosok ellen, akik azért jöttek, hogy szerezzenek maguknak valamit a kalózok kincséből.

Sea of Thieves; open beta

A Sea of Thieves egy vihar sebességével közeledik, szóval, ha még nem próbáltad ki a játékot, itt az utolsó lehetőség.

Végül Joe Neate figyelmeztet rá, hogy a béta során felmerülhet néhány kellemetlenség, amelyek a játékosok nagy számával állnak összefüggésben. Ha a Sea of Thieves jelentősen instabillá kezd válni (server lag-ek), a fejlesztők ideiglenesen blokkolhatják az új játékosok belépését. A Rare a háttérben fejlesztők csapatát helyezte el, akik „menet közben“ dolgoznak a problémán, így az esetleges problémákat viszonylag gyorsan meg tudják majd oldani. Itt találod a részletes leírást arról, hogyan csatlakozhatsz a teszthez.



Válj legendása kalózzá a Sea of Thieves-ben

(Update 2018. 02. 21.) Már az előző update-ekben is többször megemlítettük ezt a részt, de mit is jelent ez a valóságban? Alapjában véve a kalózos kaland valamiféle fő céljáról van szó. Miközben teljesíted az eltérő kereskedelmi társaságok (trading companies) különféle küldetéseit (voyages), az általános hírnevedet is javítod. Amint bebizonyosodik, hogy te vagy a hét tengerek igazi réme, hozzáférést kapsz egy új és titokzatos NPC-csapathoz. Egyenlőre még nem világos, hogy mikor és hogyan érkezik el ez a pillanat. Az viszont biztos, hogy ezek a rejtélyes urak és hölgyek lehetőséget kínálnak arra, hogy megmutathasd, tényleg megérdemled-e a legendás kalóz címet.

Sea of Thieves; Become, legendSea of Thieves; customization, clothing

1. kép: Az alkotók arra számítanak, hogy az első legendás kalóz körülbelül három héttel a Sea of Thieves kiadása után születik meg. 2. kép: Amellett, hogy dicsekedhetsz a többieknek a legendás kalóz címmel, egyedi öltözékekhez juthatsz hozzá, amelyeknek köszönhetően nem lehet majd nem észrevenni téged.

Egy bizonyos (és egyedülálló) küldetést kell teljesítened, és ha sikerül végrehajtanod ezt a tettet, hozzáférést kapsz a Sea of Thieves világának új részéhez. Egy rejtett támaszpontról van szó, ahová csak azok léphetnek be, akik sikeresen teljesítették az említett küldetést. Itt található egy kalózhajó is, amellyel küldetések különleges fajtájához lehet jutni. A Rare stúdió szerint ezek lesznek a legnehezebb, de egyben leggazdagabb voyage-k, amelyekkel a játék során találkozol. Ezeket megoszthatod a legénységed többi tagjával, még akkor is, ha a bandád többi tagja nem büszkélkedhet a legendás kalóz címmel. Emellett egyedi ruhákhoz is hozzáférhetsz, amelyek arra szolgálnak... Végül is főleg arra, hogy felvághass a többiek előtt.

A legendás kalóz címmel nem ér véget a dolog

A Rare stúdió azt tervezi, hogy a játék kiadása után folyamatosan új és új tartalmakat fog hozzáadni a Sea of Thieves-hez. Az egyik közülük a kalózkapitányi rang, amely a legendás kalóz felett áll. Ha azt is eléred, kezdődik számodra (a Rare szerint) az igazi szórakozás. Hozzáférést kapsz a már említett rejtett támaszponthoz és mellé még egy egyedi hajót is szerzel, amelyet a saját elképzelésed szerint díszíthetsz fel.

Sea of Thieves; pirate, captain

A Sea of Thieves-ben határozottan nem fogunk unatkozni. A legendás kalóz mellett a kalózkapitány cím vár rád egy saját egyedi hajóval és pompás vízeséses kikötővel !

Ez már úgy hangzik, mint valami, amiért megéri teljesíteni a kereskedelmi állomásoknak a különféle feladatokat. Alapjában véve igazi Feketeszakáll (vagy Jack Sparrow) lesz belőled, és ezzel körülötted mindenki tisztában lesz. Birtoklod az egyedülálló hajódat, kihajózol a rejtett, vízeséses barlangodból, majdnem mint Batman a Batcave-ből, és amint meglát a többi játékos, tudni fogják, hogy ez egy rettegett kalózkapitány hajója.

A csontváz erődök kalózok hordáit vonzzák

A Sea of Thieves teljes térképén erődök vannak szétszórva, amelyek csontos cimboráknak nyújtanak otthont, és főként hatalmas gazdagságot rejtenek. Ezeket a bástyákat már messziről könnyen észreveszed, méghozzá az izzó szemű koponyát formázó óriási felhőnek köszönhetően, amely az erődöt rejtő sziget felett lebeg. Itt csontos fickók özönével találkozol, és ha mindegyiket legyőzted, rád veti magát a vezérük. Amennyiben szilánkokra szabdaltad a fő csontvázat, megkapod az adott erődben található sírbolt kulcsát.

Sea of Thieves; fort, skeleton, captainSea of Thieves; skeleton, fort

1. kép: Az erőd összes csontvázának és a kapitányuknak a legyőzése nem lesz méznyalás. 2. kép: Ha nem vigyázol, a többi számító kalóz miatt elveszítheted a kemény munkával megszerzett zsákmányt.

A sírkamra belsejében állítólag több kincsesládát találhatsz, mint amennyit egyetlen fordulóval képes lennél a hajódra vinni. Így nem marad más választásod, mint többször is megtenni az oda-vissza utat, és megpróbálni a lehető legtöbb zsákmányt elhordani. De ne feledkezz meg róla, hogy azt a bizonyos halott koponyát rajtad kívül a többi játékos is látja. Megtörténhet veled, hogy amikor másodszor térsz vissza az ellopott ládákkal teli hajódhoz, azt már nem találod meg. Szerintünk itt fognak lezajlani a legnagyobb csaták a többi kalózzal, és valószínűleg sokáig fognak róluk beszélni. Megvárod, amíg valaki megtisztítja az egész erődöt a csontos kártevőktől, vagy elsüllyeszted a többi játékos hajóját, mielőtt visszatérnének a zsákmánnyal? A döntés csak rajtad áll.

A Sea of Thieves-ben nem tudod teljesen a saját képedre megalkotni a kalózokat

Ne számíts egy rakás görgetősávra, amelyekkel megformázhatod az arccsontot, beállíthatod az orr hosszát és a fülcimpák görbületét. A Sea of Thieves egy kissé máshogy áll hozzá a figurák megalkotásához. A Rare stúdió egy olyan rendszert használ, amelyet „infinite pirate generatornak“ nevezett el. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a játék első elindítása után nyolc, véletlenszerűen generált kalóz köszönt téged. Különbözik a nemük, a magasságuk, a nemzetiségük, a koruk és a ruházatuk is. Választhatsz közülük egyet, vagy egy gombnyomással nyolc másik változatot hozhatsz létre. Ezt a folyamatot addig ismételheted, amíg elégedett nem leszel a választásoddal.

Sea of Thieves; character, creation

így néz ki a kalózok választéka a Sea of Thieves első elindításakor. Hogy ez a helyes választás, vagy sem, azt csak némi idő eltelte után tudjuk meg.

Nekünk ez egy kicsit fura választásnak tűnik, elvégre a Sea of Thievesnek főként a hírnévről és a megjelenésedről kéne szólnia. Mivel a játékban nem találhatóak igazi szintek, nagyobb szabadságot vártunk volna a karakterünk kiválasztásakor. Valami azt súgja nekünk, hogy a játékosok nagy részének nem fog tetszeni ez a tény, de ezt csak az idő tudja igazolni.

Még egy kalóz sem kerülheti el a mikrotranzakciókat

A Sea of Thieves bemutatja a saját mirotranzakció rendszerét, amely viszont csak a játék kiadása után néhány nappal lesz elérhető. A Rare fejlesztői megígérték, hogy soha nem fognak olyan dolgokat árulni, amelyek bármilyen módon megkönnyítenék a játékuk játszását, szóval itt nem találsz legendás szablyákat vagy gyorstüzelő fegyvereket. Főleg kozmetikai felszerelésről lesz szó.

Sea of Thieves; premium, shop

A Sea of Thieves sem tudja elkerülni a mikrotranzakciókat. De ha a kozmetika határain belül maradnak, és a pénzt elsősorban a játék további fejlesztésére fordítják, minket a dolog nem fog nagyon zavarni.

Ráadásul a Sea of Thieves nem fog lootboxokat tartalmazni, tehát megnyugodhatnak az ellenzőik. A Rare szerint ez az üzlet fontos a stúdiónak, mivel segít bebiztosítani az állandó pénzforrást, amelyet patch-ek, újdonságok és további tartalom formájában közvetlenül a játék további fejlesztésére fordítanak. A prémium bolt első termékei között megjelennek a virtuális kedvencek (kisállatok), úgyhogy valószínűleg tarka papagájokra és kalóz majmokra számíthatunk, amelyek a lábaidnál ill. fejed körül fognak hancúrozni.

Engedjétek ki a krakent!

A legendás „polip“ és mondabeli szörnyetege a Sea of Thieves-ben is kinyújtja a csápjait, és mi nagyon örülünk ennek. A fejlesztők szerint a kraken hasonlóan viselkedik, mit az Alien Isolation alien-je. Ez azt jelenti, hogy a bestia „mindig itt lesz valahol a közelben“, de senki sem lehet biztos a pontos helyzetében. Magányos hajókra les készen arra, hogy megragadja és óriási erővel szilánkokra zúzza őket.

Sea of Thieves jelenet

A feldühödött kraken elleni párbajhoz azt javasoljuk, hogy a kalózinduló hangos dallamára és imával az ajkadon indulj a harcba, mert ez a küzdelem egyáltalán nem lesz tisztességes.

Onnan tudhatod, hogy belefutottál a krakenbe, hogy egyszerre beborul körülötted, az óceán sötét árnyalatot vesz fel, és a játék zenei aláfestése is megváltozik. Rövid idő után (talán 30 másodperc) csápok emelkednek ki a mélyből, amelyek körbetekerik a hajódat. De a kraken ellen lehet küzdeni – megpróbálhatod levágni a végtagjait, így elkerülheted a hajód teljes megsemmisülését. A Rare az állítja, hogy a mitikus szörnyet meg lehet ölni, de természetesen nem számíthatunk egyszerű harcra. A legyőzésére minden bizonnyal több kell majd, mint egyetlen hajó legénysége. A kraken megöléséért jelentős jutalmat várhatunk, amelynek tartalmáról viszont a Rare egyenlőre hallgat.

A Sea of Thieves hardver-igényei

Az ajánlott és a minimális rendszerigényt klasszikus módon a cikk végén található táblázatban leled meg. Mellékeljük itt a Rare stúdió részletesebb screenshot-ját, ahol a specifikus adatokat is megnézheted. Végül ki kell emelni a tényt, hogy a kiadás napján a Sea of Thieves csak Windows 10-tulajdonosok számára lesz elérhető (számítógép esetében). Tehát, ha nincs Xbox One-od vagy az említett operációs rendszered, el kell nyomnod az étvágyadat erre a kalózos műremekre, vagy reménykedhetsz, hogy a Rare jótét lelkei idővel a Windows régebbi változatai számára is elérhetővé teszik a Sea of Thieves-t.

Sea of Thieves jelenet

A Sea of Thieves hardver-igényei nem tartoznak a legnagyobbak közé, viszont egyenlőre úgy tűnik, hogy ha nincs Windows 10-ed, a közeljövőben nem játszhatsz ezzel a játékkal.



A Sea of Thieves zárt bétája január 24-én kezd

(Update 2018. 01. 11.) A tesztelési fázis egészen január 29-ig, azaz öt napig tart, amikor nagy kanállal kóstolhatsz bele a kalózok mesterségébe. A Rare stúdió megjegyezte, hogy a teszt a teljes játéknak csak egy bizonyos részletét tartalmazza. Ezt nem róhatod fel nekik, mivel szeretnének néhány meglepetést elrejteni arra az időre, amikor a Sea of Thieves-t hivatalosan is a piacra bocsátják.

De most jöjjenek a fontosabb információk – ha csatlakozni akarsz a zárt béta verzióhoz, az úgynevezett Insider Programme tagjává kell válnod. Sajnos nem elég most jelentkezni, és remélni, hogy a program algoritmusa rád talál. Ahhoz, hogy biztosítsd a hozzáférésedet a teszthez, már tavaly december elseje előtt a program tagjává kellett válnod. Még azoknak is van esélyük, akik előrendelték a Sea of Thieves-t. A többieknek sajnos nem volt szerencséjük.

Sea of Thieves jelenetSea of Thieves jelenet

A Sea of Thieves megjelenésének hivatalos ideje még két hónapnyira van, tehát nagyon jó, hogy ezt a kalózos kalandot még egyszer kipróbálhatjuk, mielőtt tényleg úgy döntünk, hogy felhúzzuk a vitorlákat és kihajózunk a nyílt tengerre.

Azért a többieknek nem kell kétségbe esniük. Egy kis gyógyír a lelkükre a hír, hogy erre a bétára semmilyen NDA (titoktartási szerződés) sem vonatkozik, így minden résztvevő teljes öt napon át nyugodtan streamelheti a kalózos kalandjait, vagy megoszthatja a screeneket és a felvett videókat. Ez később nagyban megkönnyítheti a döntést, hogy március 20-án beszerzed-e a Sea of Thieves-t, vagy inkább más vizek felé veszed az irányt.



Küzdj meg egy kalóz életével és szerezz magadnak hírnevet

(Update 2017. 12. 31.) Ahogy a videó elején Chapman is elmondta, a Sea of Thieves világa tele van lehetőségekkel, gyönyörű helyekkel és veszélyes helyzetekkel, amelyekbe a legénységeddel belefuthatsz. A néha alattomos időjárásról sem feledkezhetsz meg, mivel ez az elem ugyanúgy a hajósok életéhez tartozik, mint az erős rum a kalózokhoz És mert más játékosok legénységei is a világ részei, nem lesz hiány érdekes helyzetekből. Bár mindenki a saját célját követi, ez nem jelenti, hogy az útjaitok nem fogják egymást keresztezni.

Chapman azt is megemlíti, hogy bár a Sea of Thieves a barátokkal való játékról szól, végső soron minden egyén saját története, a hírnév megszerzése és legendás kalóz cím eléréséhez vezető út a lényeg – amelyhez azok a történetek is hozzá tartoznak, amelyeket a játék során hozol létre. És ez elvezet a figura módosításához. Minden bizonnyal nagyobb lesz a választék, de a bemutatóban csak néhány ruhadarabot, továbbá falábat, kezet helyettesítő kampót, pár fegyvert, szakállt és különböző frizurákat láthattunk. Lehet, hogy a kalóz csak egy koszos tengerész, de miért ne nézhetne ki stílusosan.

Sea of Thieves; Wallpaper

A Sea of Thieves-ben számos lehetőség lesz a szórakozásra. Ahogy arra Mike Chapman utalt, a kereskedelmi hajók megtámadása nem az egyetlen kalóztevékenység, amellyel a játékban találkozunk.

Rajtad múlik a legendához vezető út kiválasztása

A játékstílusod is meghatározza a hírnevedet. Most nem arra gondolok, hogy szablyát vagy pisztolyt használsz-e szívesebben, hanem arra, hogy milyen küldetéseket választasz. A Sea of Thieves-ben változatos kereskedelmi állomások találhatóak, és mindegyik másféle kihívást kínál. Például a Gold Hoarders (kincsgyűjtők) állomásainak célja az arany és más értékes tárgyak összegyűjtése, a The Merchant Alliance (kereskedelmi szövetség) szívesen ellenőrizné a Sea of Thieves kereskedelmét, míg az Order of Souls (a lelkek rendje) ősrégi és hatalmas mágiára vágyik.

Sea of Thieves; WallpaperSea of Thieves; Wallpaper

Az állomások feladatainak teljesítésével hírnév pontokat, egyedülálló tárgyakat és különböző címeket szerzel a kalózodnak. Mindegyik állomás tekercseket kínál, amelyeket Chapman Voyage-nek (hajóút) nevez. Nehézségük (és az értük járó jutalom) mértéke a hírneved függvényében alakul. Minél nagyobb a hírneve, annál jobb és persze igényesebb Voyage-k közül választhatsz.

A legénységedet alkotó játékosok a saját tekercseiket is letehetik az asztalra, a csapat pedig szavazással dönti el, hogy a koponyák szigetére tett hajóút vagy egy kereskedelmi bárka lerohanása éri-e meg jobban. Ez végül is nem más, mint a questek egyféle megosztása (hasonlóan, mint az MMO műfajában), mivel minden játékosnak más Voyage-jei lehetnek, és ez lehetőséget nyújt neked, hogy olyanokon is részt vehess, amelyekhez neked magadnak nincs hozzáférésed.

A Sea of Thieves-ben elég lesz a pisztoly, a szablya és az eszed

Az is érdekes rész, amelyben Chapman a fegyverekről és a tárgyakról beszél. Azt mondja, hogy a pisztoly az pisztoly, a szablya pedig szablya. Semmi több. A Sea of Thieves-ben állítólag nem találkozol „overpowered“ (túlságosan erős) játékosokkal, akik eltúlzott statisztikával szerelkeztek fel. A lényeg az lesz, hogyan és milyen helyzetekben használod a rendelkezésedre álló tárgyakat. Példaként a legénység azon tagját hozta fel, aki hajó árbockosarában van, mert a Sea of Thieves veszélyes világában nagyon sokat érhet azokkal a játékosokkal szemben, akik nem használják ki ezt a plusz „szempárt“.

Sea of Thieves; Wallpaper

A kincsek és az elveszett értéktárgyak szó szerint mindenütt ott hevernek. Hogy a kapott feladat segítségével lelsz rá a hozzájuk vezető útra, vagy csak egyszerűen beléjük botlasz, csak tőled függ. Bár a küldetésünkön nem szeretnénk találkozni ezekkel a „szirénekkel“.

A befejezésben Chapman a kereskedelmi állomások számára végrehajtható egyedi tevékenységekről beszélt. Érdekesnek találtuk az időkorlátos feladatot, amely során különböző árucikkeket kell sértetlenül eljuttatni más kikötőkbe. Ez élő állatokat is magába foglalt, amelyeket először be kellett fognunk, és gondoskodnunk kellett arról, hogy túléljék a célállomáshoz vezető hajóutat.

Hangsúlyozta, hogy nem a kereskedelmi állomások a feladatok és küldetések egyedüli forrásai, és hogy a játékosok máshogy is beléjük futhatnak. Például saját maga talál rá egy érdekes helyre, vagy ellopja egy másik játékos tekercsét. Állítólag ismét csak tőled függ, milyen játékstílust választasz. Arra van szükséged, hogy a puskaporos hordók szállítása során megszabadulj egy kellemetlen hajótól? Kapj el egy hordót, vágd bele a vízbe, és egy improvizált úszó bombát „gyártasz“. Ha jobban szereted a csatákat, akkor próbáld ki az Order of Skulls megbízatásait. Találd meg és pusztítsd el az élőholt söpredéket, gyűjtsd össze a koponyáikat, vagy válaszd az igazi kihívást, amelyet a csontvázak garmadájától hemzsegő erődök jelentenek. Egyenlőre úgy tűnik, hogy a Sea of Thieves-el elérkezik a kalózok aranykora.

Végül megnézheted a Sea of Thieves hivatalos launch trailer-ét.



Be More Pirate avagy légy „kalózabb“ mint Feketeszakáll!

(Update 2017. 11. 21.) Ki nem akart életében legalább egyszer kalóz lenni! Szabadon hajózni a nyílt tengeren, tengerésznótákat énekelni a legénységgel, és megrakott kereskedelmi hajókat megtámadni. Hát én nem. Megrémít a nyílt tenger, félek a fulladásos haláltól, és határozottan nem szeretnék skorbutot kapni. Videójátékként viszont nagyon remek ötletnek hangzik. És úgy tűnik, hogy a játékosok többsége is így látja a dolgokat, akik már hosszú évek óta könyörögnek egy kalózos játékért, amelyet nem egyszerű elfelejteni. A Sea of Thieves az egyik jelentkező erre a posztra.

A mai trailer figyelmet felkeltő videóként hat, és viccesen kiemeli, miért jó kalóznak lenni (természetesen csak videójátékban). Mai világunkban a kalózok életére nyilvánvalóan túl romantikusan tekintünk, de ha a játék olyan szórakoztató lesz, mint ahogy az a mai trailerből tűnik, akkor boldogan aláírom a vérrel írt szerződést Davy Jones sötét erőivel. Amellett, hogy a bemutató a Sea of Thieves-beli kalózélet különböző szempontjaival foglalkozik, öröm nézni a remekbeszabott művészi stílust és a gyönyörűen kidolgozott óceánt.

Sea of Thieves; Wallpaper

Az ellenséges kalózhajókat és konkurens legénységüket vagy messziről semmisítheted meg az ágyúid tüzével, vagy szépen szemtől szembe oldhatod meg a helyzetet és elfoglalhatod az ellenfél hajóját.

A gyakorlatilag alfa verzió (alapjában véve a játék nagyon korai fázisáról van szó) már 2016 vége óta üzemben van, és a végéhez közelít. Ez alatt az idő alatt a játék sokat változott, mindez főleg a játékosok visszajelzésének köszönhető. Ha szívesen ellátogatnál a nyílt tengerre, és még a játék kiadása előtt kipróbálnád a kalózok életét, most van rá az utolsó lehetőséged. Mindenki, aki december elseje előtt regisztrál az Insider Programme oldalon, garantáltan (legalábbis a fejlesztők szerint) meghívót kap az utolsó tesztelési időszakra.

Sea of Thieves; WallpaperSea of Thieves; Wallpaper

A számla kialakítása semmibe sem kerül, és figyelembe véve, hogy röviddel a kiadás előtti fázisban próbálhatod ki a rég várt, exkluzív, Xboxra készült játékot, szerintünk egy elfogadható üzletről van szó. A Sea of Thieves a 2015 E3-on történt első bejelentése óta nagy utat tett meg, és most te is lehetőséget kapsz, hogy hozzájárulhass a fejlesztéséhez. A feltétel mindössze a számla létrehozása az Xbox Live-on, az NDA (titoktartási szerződés) aláírása és a 18 éves kor elérése. Mire vársz még? Kormányos! Fel az összes vitorlát, és gyerünk a zsákmány után!



A PC- és Xbox-tulajdonosok együtt szállnak tengerre a Sea of Thieves-ben

(Update 2017. 08. 29.) A Gamescom 2017 látogatói kipróbálhatták a Sea of Thieves-t, és minden jel arra utal, hogy a bejelentett cross-platform multiplayer gond nélkül működik. Az érdekes műfajkeverék, amelyre a legjobban talán a „társas akció kalandjáték“ megnevezés illik (főleg a streamerek találnak benne óriási lehetőségeket, akik a rajongóikból állíthatják össze a legénységüket), rajongói számára ez egy remek hír.

És nem csak nekik, maga a Microsoft is biztosan dörzsöli a tenyerét. A konzoljára nem jelent meg annyi játék, ill. nem akkora kasszasikerek, mint amilyenekkel a konkurens Sony büszkélkedhet – éppen ezért az egyik leginkább várt játék által nyújtott cross-play lehetőségekről szóló hírek a játékok istenétől érkező ajándéknak tűnnek. Arra való tekintettel, hogy a Sea of Thieves egyazon napon jelenik meg Xbox-ra és Windows 10-re (valamikor a 2018-as év elején), arra lehet számítani, hogy jelentős számú játékos fog érdeklődni iránta.

Sea of Thieves preview

Hajózz közös kalózhajón a barátaiddal

(2017. 06. 21.) A játék nagy hangsúlyt fektet a közted és három barátod közötti együttműködésre, amelyet már az E3 trailer-ből, a majdnem tízperces, vicces kommentárral ellátott gameplay-ből, ismersz. Körülugrálni a kormánykereket, felhúzni a vitorlákat vagy lőni egyszerűen túl sok egyetlen embernek. Az együttműködéshez elengedhetetlenül hozzá tartozik a kommunikáció, amelyre a Sea of Thieves nagy mértékben támaszkodik. Például, a térképet a fedélközben találod, tehát navigátorként kommunikálnod kell a kormányossal, és közölnöd kell vele, merre kell hajózni. A Sea of Thieves-ben rengeteg hasonló pillanatban lesz részünk, aminek csak örülünk, mert még mindig siralmasan kevés játék létezik, amelyben hasonló mértékű az együttműködés, vagyis ahol barátok nélkül nem megyünk semmire.

Sea of Thieves; WallpaperSea of Thieves; Wallpaper

A kalózok élete nehéz volt, ugyanúgy, mint a Sea of Thieves

A kalózok élete semmit sem ad ingyen. Elvégre a múltban nem volt GPS, így a Rare stúdió fejlesztőitől csak térképet és iránytűt kapsz. Semmilyen „Ön itt áll“ jel a mini térképen (ami nincs is a játékban), a játék környezetében sziklák, szigetek és mád tereptárgyak alapján kell tájékozódnod. Azokat a dolgokat is elfelejtheted, amelyek a mai gamerek számára természetesek, de „a valóságban valójában valótlanok“: feljegyzések a quest-ekről, a mindenütt jelenlevő súgó és útmutató. Úgy általában, a Sea of Thieves teljes felhasználói felülete nagyon minimalista felfogásban készült az „oldd meg magad“ stílusában: csak két egyszerű leltár áll rendelkezésre (az eszközök és a küldetések tárgyai számára).

És abban az esetben is ugyanezek a körülmények érvényesek, amikor kincset keresel. Nem egy térképet kapsz nagy piros kereszttel, hanem csak egy rejtvényekkel teli papírlapot. Ezeket becsületesen meg kell fejteni, ha meg akarod találni a legendás kincset és a tengerek hírhedt, gazdag urává akarsz válni. De ez nem ilyen egyszerű. A Sea of Thieves-ben a barátaid mellett elesett kalózok és harcosok csontvázai is elkísérnek az utadra, akik boldogan elvágják a torkodat és utána köszöntenek az élőholt közösségükben.

Sea of Thieves; Wallpaper

A mini térkép és feladatmutató típusú kötelező segédeszközök nélküli navigálás a nyílt tengeren eleinte minden bizonnyal kihívást fog jelenteni. Ha minél gyorsabban szeretnél eljutni a kitűzött célhoz, bízd ezt a feladatot a legénység legjobb tájékozódási képességgel rendelkező tagjára. Ha a legtöbbet szeretnél szórakozni, hagyd a navigálást a legrosszabbul tájékozódóra.

A Sea of Thieves-ben teljes szabadságot kapsz

A Sea of Thieves egy open-world játék (hasonlóan mint a Far Cry 5 vagy a Kingdom Come: Deliverance), és így teljes mértékben rajtad és a legénységeden múlik, mit fogtok tenni. Kincseket kereshettek a változatos szigeteken, lemerülhettek a hajóroncsokhoz (és ott kereshettek zsákmányt), vagy megtámadhatjátok a még úszó hajókat. A Sea of Thieves-ben az a legszórakoztatóbb, amiről beszélünk. Akár ágyúgolyókkal lőjük az ellenfelet, amíg szitává nem válik, akár szemtelenül átszállunk a fedélzetre és elfoglaljuk a hajóját, biztos a szórakozás. Szövetséget is köthetsz vagy kereskedhetsz is a többi játékossal. Röviden, magad alakítod a játékot.

Miközben idegen hajókra lősz, figyelj oda arra, nehogy elfogyjanak a kézzel töltött ágyúk golyói. Mert ha ez megtörténik, véged. Habár azért nem teljesen. Van még egy utolsó lehetőséged, mégpedig az, hogy saját magadat löveted ki az ágyúból. Igen, a Sea of Thieves-ben ez tényleg lehetséges. De ha nem pontosan egy hajó fedélzetére érkezel, és dicstelenül a tengerbe száguldasz, vigyázz a cápákra. Két félbe harapva nem sok hasznára leszel a legénységednek.

Sea of Thieves; WallpaperSea of Thieves; WallpaperSea of Thieves; Wallpaper

A Sea of Thieves nem ér véget számodra a haláloddal

Ellenkezőleg, a játék elkezdődik, méghozzá teljesen elölről. Halálod után ugyanis a többi elhunyt kalózzal együtt megjelensz a kísértetek hajóján. Amíg a feltámadásra vársz, a hasonlóan „sikeres“ kollégáiddal folytatott komoly és komolytalan csevegéssel múlathatod az időt, és ki tudja, talán új barátokra találsz ebben a komor társadalmi közegben, és szövetségeket kötsz a következő életedre. A fejlesztők szerint bőven lesz itt erre időd.

Sea of Thieves; Wallpaper

A Sea of Thieves nem veszi magát túl komolyan. Fontosabb a kalóz mesterség megédesítése egy (vagy két) cseppel valami erősebből. De azért azt ajánljuk, hogy a billentyűzet vagy a gamepad felett inkább spórolj a rummal.

A Sea of Thieves PC HW-igényei

Minimális HW-igényekAjánlott HW-igények
Operációs rendszerWindows 10Windows 10
ProcesszorIntel Q9450 2.6 GHz vagy AMD Phenom IIIntel i5 4690 3.5 GHz vagy AMD FX-8150
VideókártyaNvidia GeForce GTX 650 vagy AMD Radeon 7750 vagy 1 GB VRAM-os kártyaNvidia GeForce GTX 770 vagy AMD Radeon R9 380x vagy 4 GB VRAM-os kártya
DirectX11.011.0
Rendszermemória4 GB RAM8 GB RAM
Merevlemez60 GB szabad tárhely60 GB szabad tárhely

A Sea of Thieves 2018. március 20-án jelenik meg PC-n a Xbox One-on.

Nyomtatás
P-DC1-WEB20
30 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket
Az Ön adatainak védelme fontos számunkra Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.
További információ Kevesebb információ