Néhány játékmonitor G-Sync vagy FreeSync technológiával van felszerelve. Mindkettőt a monitor frissítési gyakoriságának szinkronizálására használják a grafikus kártya alapján, ezáltal növelve a kép folytonosságát játék közben.
Amint a frissítési gyakoriságról szóló cikkünkben olvasható, alapértelmezés szerint a monitor mindig ugyanazon a frekvencián próbálja megjeleníteni a tartalmat, miközben a grafikus kártya másodpercenként változó számú képet küld. Ennek eredményeként különféle zavaró tárgyak fordulnak elő, amelyek feldarabolják és átfedik az egyik képet a másik felett. A megoldás egy kommunikációs csatorna létrehozása a grafika és a képernyő között, amelynek köszönhetően a monitor annyi képet rajzol ki, amennyit a grafika éppen küld.
A különböző gyártók különböző technológiákat fejlesztettek ki erre a célra. Az NVIDIA egy ideje használja a G-Sync alkalmazást, míg az AMD az FreeSync-jét favorizálja. Egy idő után azonban az NVIDIA engedélyezte az Adaptive Sync támogatását, amely magában foglalja a FreeSync-et is. Mindkét technológia részletei ebben a cikkben olvashatók.