Termékkatalógus

A felhasználói visszajelzések közzétételének szabályai

A gyárilag kitöltött paraméterek és a jól megírt címke nem ellensúlyozza a termék használatának személyes élményét. Az Alza.hu-nál ezt jól tudjuk. És mivel célunk az elégedett ügyfél, mindenkinek lehetőséget adunk arra, hogy megossza az adott termék használatából származó tudását.

Felhasználói értékelések - szabályok

TARTALOM

  1. A felhasználói értékelésekre vonatkozó szabályok dióhéjban
  2. Gyakran ismételt kérdések - GYIK
  3. Írj őszintén és hitelesen
  4. Világosan, olvashatóan, hibák és vulgarizmusok nélkül írj
  5. Fizetett értékelések? Kizárt dolog

A felhasználói értékelésekre vonatkozó szabályok dióhéjban

A személyes tapasztalat pótolhatatlan. Hálásak vagyunk minden vásárlónak, aki úgy dönt, hogy megosztja velünk a tőlünk vásárolt termék vagy szolgáltatás használatával kapcsolatos tapasztalatait. Minden felhasználói értékelés jóváhagyási folyamaton megy keresztül. Ez nem cenzúra vagy a negatívumok elrejtésére irányuló kísérlet. Ellenkezőleg. A cél annak biztosítása, hogy ne tegyünk közzé hamis értékeléseket az oldalunkon, amelyek félrevezethetik ügyfeleinket.

i

A vélemény természeténél fogva szubjektív értékelés, nem pedig tudományos munka. A termékek vagy szolgáltatások számos jellemzője nem is értékelhető objektíven, mint például a formatervezés vagy a méret. Ne félj tehát megosztani személyes benyomásaidat vagy érzéseidet.

Hogyan biztosíthatod, hogy az értékelésedet gond nélkül jóváhagyják?

  • Értékeld a terméket csillagokkal, és töltsd ki az előnyöket, hátrányokat és lehetőleg hagyj egy megjegyzést.
  • Írj igazat, őszintén, és ne félj megemlíteni a negatívumokat.
  • Maradj a témánál. Csak olyan terméket értékelj, amellyel közvetlen tapasztalatod van.
  • Ne másolj vagy hivatkozz más weboldalakról származó véleményekre.
  • Szeretnél könyv- vagy játékkritikát írni? Akkor kérlek, ne hagyj spoilert a cselekményről.
  • Késve érkezett a termék, sérült a csomagolás, vagy rossz tanácsot adtunk? Akkor értesíts minket a kapcsolatfelvételi űrlapvagy a reklamációs folyamat segítségével.

Mit érdemes elkerülni?

  • Vulgarizmus, rasszizmus, erőszakra, személyes támadásokra való felhívás stb.
  • Hamis értékelések azzal a motivációval, hogy félrevezessék ügyfeleinket. 
  • A saját, vagy egy harmadik fél személyes adatainak megadása és az adatvédelem megsértése.
  • Kérdések felvetése: erre a célra a kapcsolatfelvételi űrlap vagy a fórum szolgál.
  • A termék vagy szolgáltatás minőségével közvetlenül nem összefüggő problémák feltüntetése: szállítással, sérült csomagolással, hiányzó ajándékkal kapcsolatos panaszok stb.

i

A fenti lista korántsem teljes. Csak a józan észre és a tisztességre hagyatkozz, amikor véleményt írsz. A magyar törvényeket sértő vélemények tilosak.

Gyakran ismételt kérdések - GYIK

Hogyan adhatok hozzá értékelést?

Az "Értékelés írása" gomb megnyomásával közvetlenül a termékhez adhatsz véleményt. A megvásárolt árukat a személyes fiókodban is értékelheted - a "Megvásárolt termékek" részben. Csak add meg a termék csillagainak számát, és automatikusan megjelenik az értékelési űrlap.

Vélemények a termékről

Felhasználói értékelések az Alza.hu-n

Véleményt közvetlenül a termék mellett írhatsz - a lehetőség a leírás felett található.

Felhasználói értékelések az Alza.hu-n

A felhasználói vélemények a "Vélemények" fülön találhatók. Itt a "Értékelés írása" gombra kattintva véleményeket is hozzáadhatsz.

Vélemények a felhasználói profilban

Felhasználói értékelések az Alza.hu-n

Véleményeket közvetlenül a felhasználói profilodban írhatsz.

Mikor írj véleményt?

Akkor írj véleményt, ha közvetlen tapasztalatod van a termékkel kapcsolatban, és azonosítani tudod annak előnyeit és hátrányait.

Azonban ne írj véleményt, ha a termék még úton van, vagy ha még nem volt alkalmad használni vagy kicsomagolni.

Viszont a másik végletre sincs szükség: egy értékeléshez nem szükséges, hogy a terméket több hónapon keresztül szorgalmasan teszteld. Nyugodtan írj véleményt az első benyomásaid alapján néhány nap használat után - ideális esetben például így: "A porszívó használatának első hetében szerzett benyomásaim többnyire pozitívak, de van néhány fenntartásom. Először is..."

Lehetséges, hogy több hónap vagy év elteltével is írjak véleményt?

Igen, bármikor írhatsz véleményt, beleértve a már nem kapható vagy megszűnt termékekről is.

Nem vagyok regisztrált ügyfél, attól még írhatok véleményt az Alza.hu oldalon?

Nem. Csak a regisztrált ügyfelek írhatnak véleményt.

Írhatok véleményt egy máshol vásárolt termékről?

Igen. Ebben az esetben azonban nem tudjuk ellenőrizni, hogy a termék valóban a tulajdonodban van-e.

Ha vásároltál egy terméket az Alza.cz oldalon, akkor az értékelésednél a "Hitelesített vásárlás" jelző látható. Ez azt üzeni a többi vásárlónak, hogy az értékelésed megbízható.

A szállítás, csomagolás stb. minőségét is bele kell foglalnom a véleményembe?

Csak olyan tényeket tartalmazzon az értékelésed, amelyek közvetlenül az adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos benyomásaidra vonatkoznak. A szállítással, fizetések reklamációjával stb. kapcsolatos vélemények nem vonatkoznak a termékre, és a probléma ilyen módon történő rendezésére vonatkozó próbálkozások csak azt eredményezik, hogy az orvoslás tovább tart.

  • Még nem érkezett meg az áru? Vedd fel velünk a kapcsolatot a Kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül.
  • Problémák vannak az elektronikus licenc érvényesítésével? Próbáld meg elolvasni az útmutatóinkat: Elektronikus licencek érvényesítése, ill. Hogyan lehet aktiválni a játék elektronikus licencét.
  • Sérülten érkezett az áru? Kapcsolatba léphetsz velünk a Kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül, vagy megreklamálhatod az árut.
  • A terméknél téves információk szerepelnek? A leírás alján található egy "Hasznosnak találtad ezt az információt?" felirat. Ha hibát találtál, írd le a hibát, és kattints a lefelé mutató hüvelykujjra. Alternatívaként használhatod a Kapcsolatfelvételi űrlapot is.
  • Kérdésed van a termékkel kapcsolatban? Használd az online Személyes asszisztens szolgáltatást, vagy tegyél fel kérdést a Tanácsok menüpont alatt.

Szerkeszthetem a véleményemet?

Igen, a felhasználói értékelések szerkeszthetők.

Eltávolíthatom a véleményemet?

Igen. Ebben az esetben kérjük, írj nekünk a Kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül (Személyes adatok - Egyéb). Kérjük, az üzenetben jelöld meg az eltávolítani kívánt értékelést.

Miért nem látható az értékelésem?

Minden egyes értékelés felülvizsgálat és jóváhagyás tárgyát képezi. Igyekszünk ezt a lehető leggyorsabban véghezvinni, de előfordulhat, hogy néhány órát, vagy szélsőséges esetben akár 7 napot is igénybe vehet, mire a véleményed megjelenik.

Ha hosszú idő telt el, és az értékelésed még mindig nem jelent meg az Alza.hu oldalán, akkor valószínűleg megsértette az Alza.hu felhasználói értékelésekről szóló szabályzatát. Ebben az esetben lehetőséged van arra, hogy újra (és jobban) elkészítsd az értékelést.

Ha úgy véled, hogy az értékelést méltánytalanul utasítottuk el, írj nekünk a Kapcsolatfelvételi űrlap segítségével. Felhívjuk azonban a figyelmedet, hogy az Alza.hu oldalon nem áll fenn a vélemény közzétételére vonatkozó törvényes jog, és fenntartjuk a jogot, hogy ne tegyük közzé a felhasználói véleményt, különösen abban az esetben, ha kétségek merülnek fel a vélemény pártatlanságával vagy valóságtartalmával kapcsolatban.

Cenzúrázzátok a negatív értékeléseket?

Nem, nem szerkesztjük a negatív értékeléseket. Amíg nem tartalmaznak trágár szavakat, a termékhez kapcsolódnak és nem ütköznek a törvénybe, addig szerkesztés nélkül jóváhagyásra kerülnek. A mi érdekünk, hogy csak olyan termékeket adjunk el, amelyekkel vásárlóink elégedettek. Ha mégis szerkesztünk egy értékelést, mindig ügyelünk arra, hogy megmaradjon az eredeti szöveg üzenete.

Hogyan rendelkezhet az Alza.hu az értékeléseimmel?

Az Alza.hu tiszteletben tartja az értékelésed kapcsán felmerülő személyiségi jogaidat, azaz mindig Téged jelöl meg az értékelés szerzőjeként. Az Alza kijavíthatja a helyesírási hibákat, valamint szükség esetén a jogi követelményeknek való megfelelés érdekében szerkesztheti is az értékelést. Például előfordul, hogy a vásárlók olyan mértékben dicsérik a vitaminokat az értékelésükben, hogy úgy tűnhet, mintha azok gyógyszerek lennének - és ez egyszerűen nem megengedett.

Írj őszintén és hitelesen

A felhasználói értékelés egy őszinte és objektív összefoglaló a termék használatával kapcsolatos tapasztalatokról. Amikor értékelést írsz, ne találj ki dolgokat, minden lényeges dolgot mondj el és helyezd azokat a megfelelő kontextusba. Nem voltál elégedett a termékkel? Akkor nyugodtan sorolj fel mindent, ami meglepett a termékkel kapcsolatban. Azonban nem minden fekete-fehér, ezért mindenképpen vedd figyelembe az előnyöket és a kontextust.

Megértjük, hogy az időd értékes, és nincs néhány órád az értékelés elkészítésére. Egy értékelésnek tehát nem feltétlenül kell hosszú értekezésnek lennie, amely a csomagolás tartalmától kezdve a termék ökológiai lábnyomáig mindent tárgyal. Nem baj, ha egy terméknek csak egy részleges, lényeges tulajdonságát értékeled. De kérlek, próbálj meg a tényekre rámutatni, és az értékelést megfelelő kontextusba helyezni. Csak add meg hogy milyen szemszögből közelítetted meg a vélemény megírását.

Világosan, olvashatóan, hibák és vulgarizmusok nélkül írj

Ha valami csalódást okoz nekünk, hajlamosak vagyunk sötéten látni a dolgokat. Nem baj, ha a terméket tisztességes kritikának vetjük alá. Csak kérjük, tedd ezt az illem határain belül. Ahelyett, hogy a vulgarizmusok lehető legszélesebb skáláját használnád, koncentrálj a konkrét hiányosságok leírására, amelyekkel találkoztál. Ez az egyetlen módja annak, hogy a véleményed átmenjen a jóváhagyási folyamaton, és reálisan segíthessen más ügyfeleknek.

Az értékeléseket jóváhagyó munkatársaink szívesen mosolyognak. De mindent csak mértékkel: a humorra való törekvés nem mehet az értékelés áttekinthetőségének és tartalmának rovására. Emellett kérünk, legalább egyszer olvasd el a véleményt, hogy lásd, valóban van-e értelme. A nyilvánvaló hibákat és elgépeléseket kijavítjuk, de ha a szövegnek nincs értelme, akkor nem tudjuk jóváhagyni a véleményt. 

Fizetett értékelések? Kizárt dolog

Az Alza.hu felhasználói véleményei pártatlanok, objektívek és elfogulatlanok. Akár egy gyártó, akár egy forgalmazó, akár egy Alza Marketplace partner kezdeményezésére írt értékelésről van szó, tilos az Alza.hu oldalon olyan értékeléseket közzétenni, amelyek nem a hiteles vásárlói tapasztalatokat tükrözik. Különösen tilos - akár pénzügyi, akár egyéb előnyök biztosításával - pozitív értékeléseket szerezni a termékekről vagy szolgáltatásokról, vagy tudatosan károsítani a versenytársakat negatív értékelések szándékos közzétételével.

A tilalom nem vonatkozik azokra a promóciós kampányokra, amelyek során az Alza.hu vagy valamelyik partner arra ösztönzi az vásárlókat, hogy írjanak véleményt az Alza.hu-n, az alábbi feltételek mellett:

  1. A vásárlót a promóciós kampány szervezője tájékoztatja arról, hogy az értékelés megírásáért járó jutalom nem függ annak megfogalmazásától (pl. pozitív értékelésre való való ösztönzés). A jutalom odaítélésének feltétele kizárólag az Alza.hu oldalon az értékelésekre vonatkozó hivatalos szabályok betartása lehet (lásd a fenti "A felhasználói értékelésekre vonatkozó szabályok dióhéjban" fejezetet, pl. nem tartalmaz vulgarizmusokat stb.).
  2. A szervező nem próbálja azt a benyomást kelteni az ügyfélben, hogy az értékelés megfogalmazása bármilyen hatással van a díjra vagy a jutalom összegére.
  3. A szervezőnek nincs joga semmilyen módon beavatkozni az értékelés elkészítésébe vagy közzétételébe (pl. az értékelés bekérése az Alza.hu-n való közzététel előtt).
  4. A szervező köteles úgy eljárni, hogy magatartása ne keltsen kétséget az Alza.hu oldalon közzétett értékelések valóságtartalmával, objektivitásával és pártatlanságával kapcsolatban.
  5. A szervező köteles az Alza.hu-t jó előre tájékoztatni a promóciós kampány megvalósításának szándékáról, és annak feltételeit (termékek listája, jutalom, időtartam stb.) megküldeni. Az Alza.hu fenntartja a jogot, hogy a kampányt visszautasítsa, vagy a feltételek módosításához kösse.

Összefoglalva: a vásárlót meg szabad jutalmazni az értékelés megírásáért - de a kampány szervezője köteles tiszteletben tartani a vásárló véleményét, legyen az pozitív vagy negatív.

Bátoríthatom aktívan az ügyfeleimet, hogy írjanak véleményt az Alza.hu oldalon?

Elvileg igen. Feltéve, hogy az ügyfelek szabadon kifejthetik véleményüket, a szövegüket nem ellenőrzik vagy cenzúrázzák.

Végrehajthatok-e olyan promóciót, amelyben az ügyfél valamilyen juttatást, ajándékot stb. kap az értékelés megírásáért?

Igen. Az ilyen intézkedéseket azonban az Alza.hu tudtával kell végrehajtani. A jutalmazás nem lehet olyan feltételhez kötött, amely a negatívumok elhallgatására vagy a pozitívumok eltúlzására ösztönözné az ügyfeleket. Magától értetődik, hogy a szervező nem cenzúrázhatja vagy szerkesztheti a véleményeket. A szervező a jutalom odaítélését csak az Alza.hu oldalon történő értékelések közzétételére vonatkozó hivatalos szabályok betartásától teheti függővé (az értékelés nem tartalmazhat vulgarizmust, rasszizmust, erőszakra való felhívást stb.).

Köszönjük, hogy aktívan értékeled az Alza.hu oldalon található termékeinket és szolgáltatásainkat. Akár pozitív, akár negatív értékelésről van szó, segítesz más ügyfeleknek abban, hogy jó és megalapozott döntéseket hozzanak.

Nyomtatás
P-DC1-WEB15
30 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket
Próbáld ki a sütijeinket Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.
További információ Kevesebb információ
Alzak icon