NPS 59.8 99. percentilis
Az Alza.hu oldalon elkötelezettek vagyunk ügyfeleink bizalmának hosszú távú kiépítése, megerősítése és megőrzése mellett. Tudjuk, hogy az ügyfelek jelentik a legnagyobb értéket, és minden újításunkat a vásárlók abszolút elégedettsége érdekében tesszük. Mivel vevőink elégedettsége számunkra mindennél fontosabb, arra törekszünk, hogy teljesítményünket sokféleképpen mérjük. Ezen intézkedések közül az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb a Net Promoter Score.
A Net Promoter Score vagy NPS azon alapszik, hogy az ügyfeleknek mindössze egy kérdést tegyenek fel: “Ajánlaná ezt a vállalatot egy barátjának vagy egy családtagjának?” Az válaszadó pedig a következő skála segítségével válaszolhat: “Rendkívül valószínű, hogy ajánlanám” “Ajánlanám ” és így tovább - a skála másik végéig, azaz “Egyáltalán nem valószínű, hogy ajánlanám”. Az összes eredményt -100 és +100 közötti pontszámba egyesítjük.
És most elérkezett a nagy pillanat: büszkén mondhatjuk, hogy az Alza.hu NPS értéke 60.1. Az átlagos iparági NPS a kiskereskedők számára 35, és a pontszámunk a legfelső, a 99. percentilisre helyez minket. Ez megfelel az olyan e-commerce óriásoknak, mint az Amazon és a Currys.com. Szerintünk ez csúcs!
Tehát legközelebb, amikor egy videókártyát vagy mobiltelefont vásárolsz nálunk, tartsd a szemed előtt azt a kérdést, hogy mekkora valószínűséggel ajánlanád az Alzát, és ha úgy érzed, hogy tehetünk valamit a fejlődés érdekében, ne habozz, tudasd velünk. Végül is Te, mint az ügyfelünk vagy a legfontosabb promóterünk.