Hogyan működik az Ajándékcsere?

1. Jelöld be a "Be nem vált ajándék cseréje" szolgáltatást

Ha nem vagy biztos benne, hogy az adott termék örömet okoz majd, jelöld be a "Be nem vált ajándék cseréje" szolgáltatást a kosárban.

2. Az ajándékot 2021 január 31-ig visszaküldheted

Ha az ajándék nem vált be, egészen 2021 január 31-ig nem használt állapotban, sérülésmentesen visszahozhatod vagy visszaküldheted nekünk.

3. Vásárlási utalványt kapsz cserébe

Miután a termék visszakerült hozzánk, automatikusan küldünk egy vásárlási utalványt további Alza vásárlásodhoz, a visszahozott ajándék értékében.

4. Az utalvány érvényesíthető további termék(ek) vásárlása során

Az utalványt felhasználhatod ajándék vagy egyéb termék vásárlására. Az utalvány 2021 február 14-ig érvényes.

Gyakori kérdések

Hogyan vehetek részt a csereakcióban?

A csereakcióban való részvétel feltétele, hogy 2020. december 24-ig terméket vásárolj az alza.hu weboldalon, és ezzel egyidejűleg ki kell választanod a kosárban a „Be nem vált ajándék cseréje” Szolgáltatást.

Ki küldheti vissza a nem megfelelő ajándékot?

Bárki, aki az ÁSZF-ben foglalt feltételeknek megfelel.

Mely termékekre nem vonatkozik a Szolgáltatás?

  • A Szolgáltatás csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyeknél ez az opció kosárban, azaz a megrendelés véglegesítésekor és a termék megvásárlásának folyamata közben is külön jelölésre került. A Szolgáltatás alá nem tartozó termékeket az ÁSZF tartalmazza.
  • A visszaküldés nem lehetséges például az ajándékutalványok, licenszek, elektronikus tartalmak, gyorsan romló termékek és olyan termékek esetében, amelyeknél nem lehetséges a szerződéstől való elállás a jogszabályok által biztosított 14 napon belül.
  • A személyre szabott termékek (pl. Alza Individual számítógép összeszerelés) visszaküldése nem lehetséges.

Hogyan küldhetem vissza az ajándékot?

Az ajándék visszaküldésére két lehetőséged van. Az egyik a jogszabályok által biztosított, a termék átvételétől számított 14 napon belüli elállás, ez az Ajándékcsere Szolgáltatástól teljesen függetlenül megillet. A másik pedig az Ajándékcsere Szolgáltatás, amely keretén belül a terméket a 14 napos határidő lejárta után küldheted/viheted vissza, legkésőbb 2021. január 31-ig, az Alza.hu valamelyik magyarországi üzletébe sértetlenül, eredeti csomagolásban, a kiegészítőkkel, alkatrészekkel és a vásárlást igazoló számlával/bizonylattal együtt.

Melyek az áruvisszaküldés további feltételei?

Amennyiben a termékhez biztosítást is vásároltál, annak teljes összege visszajár.

Milyen módon kapom vissza a pénzemet?

  • Azon termékek esetében, amelyekre teljesülnek a Szolgáltatás feltételei, az Alza.hu a vásárlás és biztosítás értékének megfelelő összegű utalványt állít ki , csökkentve a „kezelési díj” mértékével. Az utalvány a következő vásárlás során használható fel az Alza.hu weboldalán.
  • Az utalvány az ÁSZF-ben meghatározott feltételek, illetőleg az utalványon feltüntetett dátum szerint használható fel.
  • Olyan termék visszaküldése esetén, amelyet korábban utalvány felhasználásával vásároltál, az Alza.hu a visszaküldött termék értékét ismételten utalvány formájában téríti vissza a következő vásárlás során.

Milyen költségeim merülnek fel a visszaküldés/visszavitel során?

  • Csak újonnan vásárolt termék esetében merül fel költség, ha azt a vásárló felbontatlan állapotban vette át az Ajándékcsere Szolgáltatás keretében, és felbontva küldi vissza. Ekkor a termék árának a 10%-a a kezelési díj. A termék ára alatt a vásárlást igazoló dokumentumon szereplő áfás ár értendő. (A díj fedezi a termék eredeti állapotának visszaállítását. Ez a termék természetesen már nem kerülhet az újként árult termékek közé.)
  • Amennyiben a terméket postai úton vagy futárral küldöd vissza, ennek a költségei Téged terhelnek.

Megtérítik-e az igénybe vett szolgáltatások árait?

Az Alza.cz a.s vagy Alza.hu által nyújtott szolgáltatások (pl. saját stílus, első bekapcsolás, védőüveg beépítése, egyéb szervizszolgáltatások, stb.) árai nem kerülnek megtérítésre.

Mikor nem élhetek a csereakcióval?

  • Amennyiben az ÁSZF-ben foglalt feltételek nem teljesülnek, különösen:
  • A szerződéstől való elállás esetén.
  • Káresemény esetén, tehát abban az esetben, ha az ajándékcsere feltételei nem teljesülnek (pl. a termék sérült, nem tartalmazza az összes alkatrészt és/vagy kiegészítőt, használt [ez nem vonatkozik a „Használt” és „Újszerű” kategóriákon beül vásárolt termékekre stb.).
  • Nem a csereakció időtartama alatt vásárolt termékek esetén.