A feleségemmel megvettük az S1 Plus-t, mint első 3D nyomtatónkat, miután évekig gondolkodtunk azon, hogy valami hasonlót használhatnánk. A Creality nyomtatói nagy közösséggel rendelkeznek, jó hírnévvel, és fele annyiba kerülnek, mint a Prusa, ahol a kiváló támogatásért és a nyomtató általános kivitelezéséért fizetsz felárat. Az interneten több ezer különböző kész modellt találhat (nyomtatótípustól függetlenül), amelyeket egyszerűen beállíthat a számítógépén a nyomtatójához a gyártó weboldaláról ingyenesen letölthető szoftverrel.
Ez határozottan még mindig a tömegek hobbija - tanulmányoznia kell a cikkeket és videókat kell néznie, mielőtt elkezdi az első nyomtatást. Már a nyomtatási terület beállítása is varázslatos, ha még sosem csináltad, bár ez a nyomtató ezt bizonyos mértékig magától is elvégzi.
Az interneten az emberek néha panaszkodnak, hogy a nyomtatójuk leesett vagy befejezetlen alkatrészekkel érkezett, amelyeket vissza kellett rakni (amit a kézikönyvben nem lehet elolvasni), de nekünk nem volt ilyen problémánk. Az árához képest ez egy nagyszerű darab, és ha először lát ilyesmit, néhány napon belül a munkaterülete tele lesz egy csomó különféle szarral és valószínűleg egy még nagyobb halom sikertelen nyomatokkal, de ez csak egy része a dolognak.
Van egy kis problémánk azzal, hogy a kész termék lehámlik a nyomdalapról. Nem tudjuk, hogy mit csinálunk rosszul, de valami nyilvánvalóan igen. A mellékelt kaparóval épphogy sikerül lekaparni a táblát, de a neten keresgéltek alapján a fogselyem is egész jól működik - körbetekered a nyomtató alján, és fűrészként súrolod.
Az S1 Plusszal csak egy nagyobb problémánk volt - bekapcsoláskor szörnyű hangokat adott ki, amit végül az alaplapon lévő ventilátorhoz vezettem vissza. Mivel nem akartam az egész nyomtatót újra becsomagolni és visszaküldeni az Alza-nak, szétszedtem az alját (ötperces munka, csak csavarok tartják, még műanyagot sem kell feszegetni, mint a laptopoknál), és első ránézésre nyilvánvaló volt, hogy a ventilátor kábele a bordái közé került. Amint visszaigazítottam a gyártó által előírt helyzetbe, és újra bezártam a nyomtatót, a probléma megszűnt. Úgy tűnik, valami elromlott valahol a Kína - Alza - haza útvonalon; Azt hiszem, ez megtörténhet.