Akvizice ApF HU ApF HU

Virtuális valóság

https://cdn.alza.cz/Foto/ImgGalery/Image/Article/co-je-hapticka-odezva_1.jpg

Mi a haptikus visszajelzés?

A haptikus visszajelzés az a mód, ahogyan az elektronikus eszközök tapintható jelek segítségével kommunikálnak velünk. Ez leggyakrabban rezgés formájában nyilvánul meg, de ma már egyéb lehetőségek is rendelkezésre állnak. Haptikus visszajelzéssel például akkor találkozhatunk, amikor megérintjük az érintőképernyőt, de a jövő valami egészen mást tartogat, különösen a VR és AR területén. Hogyan működik ma a haptikus visszajelzés, és hogyan fog működni a jövőben?

Virtuális Valóság

A VR a Virtual Reality kifejezés rövidítése, magyarul Virtuális Valóság. A VV kifejezés egy bizonyos valóságshow miatt egy darabig biztos nem fog elterjedni, emiatt hivatkozunk rá VR-ként. A dolog lényege, hogy hardverek és szoftverek segítségével egy képzeletbeli környezetet hoznak létre. Legjellemzőbb megjelenítési eszközök a mobiltelefonok és a személyi számítógépek (PC-k). A VR felhasználása nem korlátozódik csupán a játékokra, szintén hasznos terület az oktatás, kiképzés (pilóták, egyéb költségigényes területek). A VR használathához szükségünk lesz egy speciális szemüvegre és egy erős hardverre, ezek sok újabb telefonban egyszerre találhatók meg. 

OLED (Organic light-emitting diode) kijelző

Leegyszerűsítve egy fejlettebb kijelzőtechnológiáról van szó, amelyek a régebbi LCD típusokhoz képest alacsonyabb fogyasztásúak, jobbak a megjelenítési tulajdonságaik és hosszabb az élettartamuk. Az OLED kijelzők óriási előnye az abszolút fekete szín megjelenítés és a magas fényerő, így a széles spektrumú színekkel együtt valóban kitűnő képet nyújtanak.

360°-os videó

A progresszív digitális térhatás eléréséhez 360 fokos vagy szférikus kamerarendszerrel, amely a több lencsének köszönhetően a teljes teret lefedi. A videón is nem csak egy felvételt látni, hanem a vertikális és horizontális görgetősávoknak köszönhetően "körbe is tudsz nézni".

EVA hab

Komfortos habanyag, amely nem nyom és növeli a rugalmasságot, így hosszabb ideig használható. Leggyakrabban headsetek, fejhallgatók vagy VR szemüvegek készítésénél találkozhatunk vele.

Utazási betegség

A mozgás okozta betegség vagy negatív állapot, amelyet gyakran rosszullét kísér. Az okozza, hogy a fül egyensúlyrendszere más információt közöl az agynak a mozgásról, mint ahogyan azt a szem látja. Ez az állapot (egyszerűen fogalmazva) annyira megzavarja a testet, hogy hányás, sápadtság, izzadtság és felgyorsult szívritmus lép fel. Gyakorlatilag ezt úgy kell elképzeld, hogy pl. egy széken ülsz és egy virtuális szemüveg van rajtad. Az események a virtuális valóságban egy vidámparkban történnek, ahol épp egy adrenalinlöketet élsz át a hullámvasúton. Az agy egyensúlyrendszere szerint nem mozogsz, de a szem valami mást lát, így jön létre a fent leírt mozgás okozta rosszullét.

VR Ready

Az angol jelölést "virtuális valóságra előkészítve"-ként lehet lefordítani. A gyakorlatban azt jelenti, hogy ha bármilyen, ezzel a jelöléssel ellátott hardvert is veszel (notebook, teelfon, videokártya stb.), biztos lehetsz abban, hogy a teljesítmény elég a virtuális valóság szimulálásához.

NFC címke (Near field communication tag)

Egy NFC technológiát használó chip. Az NFC több készülék között teszi lehetővé a kommunikációt. Ezt az egyedülálló chipet nem kell tölteni és sokféle funkciót kínál. A virtuális valósággal összefüggésben gyakran egy telefonbeállítás "indítójaként" használják - a gyakorlatban csak hozzáérinted a chiphez (ami például a megvásárolt headseten helyezkedik el) az okostelefonodat és csökkenti a hívás csengőhangját, kikapcsol a vibrálás vagy emel a fényerőn. Amikor ugyanis az okostelefont a chiphez érinted, "közlöd" vele, hogy virtuális valóságra készülsz és minden szükségeset automatikusan beállít.

Kiterjesztett valóság

Hogy ne keverjétek ezt a kétfajta "valóságot", röviden elmagyarázzuk, hogy miről is van szó. A kiterjesztett valóság tipikus példája a 2016 nyarán debütált jelenség, a Pokémon GO. A valóságban mozogva, a fényképezőgép segítségével a kijelzőn különféle digitális elemek és alanyok jelennek meg. Ha visszatérünk a névhez, de facto a valóságról van szó, digitális animációval vagy másmilyen módokkal "kiterjesztve"

Headset

Fejhallgató. Alapja általában a speciális szemüveg, amelyet általában beépített fülhallgatókkal együtt árulnak. A modern fejhallgatók olyan progresszív elemekkel felszereltek, mint amilyen a szem íriszének mozgásérzékelése vagy az intenzívebb élmény eléréséért további érzékszervet is bekapcsolnak, például a szaglást.

Gamepad

Készülékek, alkalmazások és játékok (joystick, kormány stb.) irányítására használt bemeneti hardver. Megalkotásakor nagy hangsúlyt fektetnek az ergonómiába. Leggyakrabban USB kábellal, ha Bluetooth-os, akkor vezeték nélkül csatlakoztatható.

28 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
P-DC1-WEB05
28 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket
Az Ön adatainak védelme fontos számunkra Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.
További információ Kevesebb információ