A vállalatot 27 évvel ezelőtt alapították, és a kezdetekben Alzasoft néven működött. 2008-ban vált a cég piacvezetővé és a cég által nyújtott minőségi szolgáltatás elismeréseként számos rangos díjat nyert az évek során.
Az Alza jelenleg tisztán cseh tulajdonban lévő részvénytársaság, aminek az adóilletősége a Csehországban található. A vállalkozást az L.S. Investment Limited befektetői csoport birtokolja.
|
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
értékesítés | 28 | 41 | 57 | 83 | 130 | 161 | 226 | 274 | 304 | 350 | 419 | 524 | 643 | 796 | 971 | 1136 | 1414 | 1755 |
2013-ban megdőlt minden eddigi rekordunk. Több, mint 3 millió megrendelést dolgoztunk fel, és az éves forgalom meghaladta a 349 millió euró forgalmat. 300 reklám és marketing szakember értékelése szerint az Alza a legígéretesebb cseh márkává vált. A hivatalos rangsor szerint az Alza a második legsikeresebb cseh márka.
Az egész évet az innováció és a vásárlóink elégedettségének fejlesztése jellemezte.
Az egyik legsikeresebb év az Alza történetében, mivelhogy 304.5 millió eurós forgalmat bonyolítottunk le. Több, mint 2.5 millió megrendelést teljesítettünk, 250.000 notebookot, PC-t, tabletet adtunk el, és a az AlzaDrive szolgáltatásunk nagy népszerűségnek örvendhetett. Az AlzaDrive szolgáltatással a vásárló anélkül vásárolhat, hogy elhagyná az autóját.
Az értékesítés kiemelkedő eredmény ért el az IT termékek, televíziók, játékok és elektronikai termékek kategóriáiban. Ebben az évben több kategóriában nyert az Alza díjat, ezek közül kiemelve a MasterCard Merchant díjat.
A beszállítókkal kialakult kiváló kapcsolat következtében lehetővé vált, hogy a vásárlóinknak a lehető legszélesebb termékskálát ajánljuk fel, beszéljünk tableketről, ultrabookról, TV készülékekről és sok egyéb várva várt termékről: Samsung Galaxy SIII, Windows 8, Diablo 3 és Apple iPad Mini.
Az értékesítési hálózat bővítése következett be Csehországban és Szlovákiában, és Szlovákiában új központot nyitottunk. Ebben az évben 1,100m2 területű új bemutatótermet építettünk, ahol lehetővé vált az egyedülálló AlzaDrives szolgáltatás.
Kibővítettük a termékkatalógust, még több elektronikai és nagy háztartási gépeket vettünk fel a webáruházunk értékesítési listájára, és ezeken belül még több hűtőszekrény, mosógép és szárító került bemutatásra és értékesítésre. A megrendelések volumene összesen 31%-al növekedett, így 2.4 millió megrendelést bonyolítottunk le, 274.34 millió euró értékben. Ebben az évben nyertük el a "Price Quality - Department Stores" díjat.
2010 őszén jelentősen kibővítettük a raktár és logisztikai központunkat Prágában, és az értékesítési fiókok hálózatát a következő városokban: Jihlava, Zlín, Karlovy Vary, Ústí nad Labem, Olomouc, Liberec és České Budějovice. Minden megyeszékhelyen nyitottunk egy outlet üzeltet.
Az évet a globális pénzügyi válság és recesszió jellemezte, de ettől függetlenül az első három hónapban 11 milliárd forint értékben bonyolítottunk le forgalmat (~40 millió euró). A válság ellenére megerősítettük pozícióinkat az online értékesítési platformokon, különösen az elektronika és számítástechnológia kategóriákban. Kibővítettük a webáruház termékkatalógusát, sokkal változatosabb termékeket ajánlottunk a vásárlóink figyelmébe az elektronika és a játékok termékkategóriákban.
Elkezdtünk különleges rendezvényeket szervezni, ahol a környezetbarát viselkedést népszerűsítettük, és ezzel párhuzamosan a vásárlóinkat is buzdítottuk a környezetvédelemre. Ennek eredményeként óriási kampányba kezdtünk, és a vásárlóink régi számítógépeit és elektronikai berendezéseit gyűjtöttük össze és hasznosítottuk újra.
A folyamatosan növekvő kereslet miatt, új 5,160 m2 -es raktárba és irodába költöztünk Prágában. Két új értékesítési fiókot nyitottunk Prágában, és továbbiakat Hradec Králové, Pilsen, és Ostrava városokban.
Az év végére 270 alkalmazott dolgozott az Alza csapatában, 30.000 terméket számlált a termékkatalógusunk, és átlagosan 3 tétel szerepelt egy megrendelésben, ami percenként 48 700 forint értékű vásárlást jelentett.
Ez év májusában újraterveztük az Alza.cz márkanevet, Szlovákiában elindítottuk az Alza.sk webáruházat, és új üzletet nyitottunk Brnóban. Csehországban az alkalmazottak száma kicsivel meghaladta a 200 főt.
Új hirdetési fórumokon jelentünk meg, és bemutattuk az Alza kabala-teremtményét az Alza Űrlényt, akit a vásárlóink Alzaknak neveztek el. Októberben megtartottuk az első hivatalos sajtótájékoztatónkat, ahol az Alza.cz vezetése bejelentette az elért üzleti eredményeit, és vázolta a jövőbeli célkitűzéseket. Az évet 129.5 millió euró forgalommal zártuk, ami 40%-os évenkénti növekedést jelentett eddig.
We won multiple awards, including the GE Money Multiservis Retailer of the year and HP Partner of the year, confirming us formally as the leader in the Czech notebook market.
Ebben az évben a megnövekedett forgalom miatt tovább bővítettük az üzlethelyiségek területét 300 m2 és raktár területét 500 m2 területtel. A termékkatalógus már 13.000 terméket tartalmazott, és az online rendelés leadási lehetőségen kívül, már a bemutatóteremben online terminálon keresztül is lehetségessé vált a rendelések leadása.
Az új Alza PayBoxes bevezetésével jelentősen felgyorsítottuk a vásárlási és átvételi folyamatokat. Automatizáltuk a termékek kiszállítását és kibővítettük a munkaidőt 08:00-tól 20:00-ig, a hét minden napján.
Ebben az évben a One World Festival támogatója voltunk. A marketing stratégiánk keretében óriásplakátokon, TV reklámokban, rádióban és magazinokban is folyamatosan meghirdettük az Alza webáruházat.
A foglalkozottak száma elérte a 80 főt, mivelhogy naponta több ezer megrendelést fogadtunk, és a termékkatalógus már 10.000 terméket foglalt magában. Egyszerűsítettük a raktárunk logisztikájának menetét, és teljesen elektronikus nyilvántartást vezettünk be ezzel is hatékonyabbá téve a szállítási szolgáltatásokat.
A legfontosabb változás ebben az évben a névcsere volt, mert Alzasoft nevet Alzára rövidítettük le. A webáruházat több nyelven elérhetővé tettük.
Ebben az évben együttműködtünk a People in Need és a Hands for Help szervezetekkel, hogy egy tábori kórházat szereljünk fel Pakisztánban.
Ebben az évben tovább javítottuk a szolgáltatásainkat az egyre növekedő értékesítési volumennek köszönhetően. Tovább bővítettük a webáruház opcióit, és lehetővé tettük a bankkártyás fizetést, az ajándékutalvánnyal történő fizetést, és adat helyreállítási opciót.
Együttműködést kezdtünk a People in Need szervezettel, különböző alapítványokkal és árvaházakkal. Ebben az évben 11 millió forintot fordítottunk karitatív célokra.
Január 1-től az Alza részvénytársaság formájában működött tovább. Jelentős belső átszervezésbe kezdtünk, ami a lehető legabszolútabb vásárlói elégedettség megvalósítására törekedett. A vásárló elégedettsége minden részlegünk számára a legfőbb célkitűzéssé vált.
A vásárlóink számára könnyen kezelhető és átlátható reklamáció-kezelési modult vezettük be a weboldalon, így a reklamáció és a garanciális problémák ügyintézési lehetősége felgyorsult, és a tájékoztatás naprakésszé vált. Ebben az évben kiterjesztettük termék-szolgáltatásainkat Szlovákia területére is. Egy új szállítmányozó bevonásával a szállítás díja csökkent és minősége tovább javult. Az előző évhez képest megdupláztuk a forgalmat.
A katasztrofális 2002-es árvíz után átdolgoztuk a belsős folyamatokat, beleértve a raktári logisztika menetét és a weboldal átfogó megoldásait. A forgalom ebben az évben elérte az 55 milliárd forintot.
A 2002-es nagy árvíz hatással volt az üzletre, de a kiváló kollégáknak hála, az árvíz utáni 4. napon belül minden szolgáltatásunk visszaállt az eredeti ideális szintre. A vásárlóink kiválóan vették a szolgáltatásban beállt ideiglenes korlátozásokat, és rövidesen ezután már minden infrastruktúra rendeltetésének megfelelően működött.
A Karácsony ebben az évben sok új és elégedett vásárlót hozott az Alzának. A weboldal minősége sokat javult és további funkciókkal bővült, ekkortól került bevezetésre a termékhez kapcsolódó termék elérhetőségi útmutatója és a kiszállítási idő meghatározása, a megrendelés nyomon követésének online lehetősége.
Ebben az évben tovább növekedett az eladások száma, új kollégákkal bővült az Alza csapata, és további funkciókkal bővült a webáruház.
Bemutattuk a webáruház első verzióját, és új üzlethelyiségbe költöztünk Prágában. Ebben az évben szakemberek, döntéshozók és cégek is ügyfeleink lettek.
A cég továbbra is növekedik, és ezzel párhuzamosan bővült a weboldal termékkatalógusa és a raktárkészlet nagysága. Egy új szolgáltatást vezettünk be, ami szerint a megrendelt termékeket Csehország területén 24 órán belül ki tudtunk szállítani a vásárlóinknak. Ezzel a lépéssel az ország érdeklődőit meg tudtuk szólítani, és termékeinket és szolgáltatásainkat az érdeklődők részére kiajánlani. Az előző évekhez hasonlítva az átlagos évi forgalom megháromszorozódott. Bár a weboldalunk a www.alza.cz még viszonylag fiatal volt, ennek ellenére belekerült a top 5 leglátogatottabb weboldal közé. Az Alza által felkínált termékek gyors elérhetőségére és áraira a versenytársak is felfigyeltek. Ebben az évben kezdődött el a saját kereskedői hálózat kialakítása és ezen keresztül történő értékesítés.
A vásárlók igazán akkor fedezték fel az Alzát, amikor megnyitottuk az első üzletünket. Itt elsősorban a diákokra, az informatikai termékek iránt érdeklődőkre és azokra fókuszáltunk, akiket a vonzó árak és a termékek gyors elérhetősége motivált.
Ettől az évtől bevezettük a vásárlóközpontú és rugalmas vevőszolgálatot. Ekkortól vált jellemzővé az Alza gyors növekedése, ami ezentúl minden évben jellemző volt a weboldalunkra.
Az akkor aktuális hirdetési anyagokban megjelente a raktárról történő azonnali átvétel lehetősége. Ez egy forradalmi megoldás volt, ami felkeltette a vásárlók érdeklődését.
Az Alzasoft népszerűvé vált a diákok között. Csehország oktatási intézményeit és a cseh diákokat szólította meg az Alzasoft. Ez a potenciális célközönség a mai napig élvezi az Alza által nyújtott kedvezményeket.
A cég története 1994 november 29-én kezdődött, amikor Aleš Zavoral hivatalosan bejelentette a cég megalapítását az éppen alakuló cseh IT szektorban.