Shop roku Akvizice ApF HU

Az Alza.cz 2017-es eredményei

Prága, 2018. január 31. - A legfrissebb eredmények alapján az Alza.cz 2017-ben elérte éves rekordnak számító, több mint 820 millió eurós bevételét. Éves összehasonlításban ez kb 20.7%-os növekedést jelent. Nemzetközi összehasonlítás: CZ +17.9%, SK +19.5%, EU +80%. Magyarország vált az Alza legnagyobb anyaországon kívüli piacává – 40% az egész EU-n belül

A 2017-es év kiemelkedően sikeres volt az Alza számára. A karácsony előtti Black Friday egy nap alatt több mint 8 millió eurót hozott, ami előtte sosem történt még a cég történetében. Azonban a kimutatásokat nézve a többi szám is növekszik. “2017-ben több mint 2,9 millió vásárlót szolgáltunk ki és több mint 7,9 millió rendelést bonyolítottunk le. A rendelések majdnem 30%-a a mobil alkalmazáson keresztül bonyolódott.” – mondta az Alza igazgatóhelyettese, Tomáš Havryluk, majd hozzátette: “A rendelések egy jelentős részét személyesen vették át a vásárlók” – vagy üzleteinkben (49 üzlet Európa szerte) vagy AlzaBoxainkban (78 AlzaBox Európa szerte). A vásárlók 73%-a preferálja a személyes átvételi módot.

Tavaly egyre többen vásároltak az Alza mobilalkalmazásán keresztül. Csak decemberben a felhasználók száma 200%-kal nőtt. Éves összehasonlítást tekintve a mobilalkalmazás használatából származó bevétel 122%-kal nőtt az iOS platformon, és 176%-kal nőtt Androidon.

Az értékesítők több tízezer termékkel szélesítették a termék portfóliót. A legsikeresebb szegmensnek a mobiltelefonok bizonyultak, ahol az eladás 17,4%-kal emelkedett. A telefonok több mint 50%-át Alza üzletekben adták el. Öt szegmens bevétele haladta meg a 40 millió eurót: laptopok, alkatrészek, televíziók, elektronikai eszközök és PC tartozékok. A legnagyobb növekedés az alábbi szegmensekben volt mérhető: sport, parfümök & órák és hobbi. Ezek folyamatosan nagy ütemben növekednek jelenleg is.

A cég kiemelkedő sikereket ért el a B2B területén történő értékesítésben is – kis vállalatoktól kezdve a nagy multinacionális vállalatokig. Az éves összehasonlítást tekintve 29% volt a növekedés, a legtöbb vállalat IT termékeket vásárolt (laptopok, mobiltelefonok, tartozékok, alkatrészek stb.) A bizonyos vásárlási feltételeket teljesítő vállalatok csatlakozhatnak a B2B programhoz. Bármilyen, vásárlással kapcsolatos kérdésük, javaslatuk merül fel, egy képviselő segíti az adott vállalatot. A program kiemelkedő sikereket ért el Csehországban és Szlovákiában, így az Alza szeretné kiterjeszteni ezt a programot Magyarországra is.  

A vevőszolgálatot is érdemes kiemelni, hiszen 2017-ben több mint 1,2 millió vásárlói kérést oldottak meg: 600 ezer telefonhívást, 600 ezer egyéb megkeresést.

A tavalyi évben az Alza megkezdte az elektromos autók értékesítését és a bitcoinok elfogadását. Az európai terjeszkedés részeként az Alza megnyitotta első üzletét Ausztriában és az első bemutatótermét Magyarországon, valamint egy új raktár is épült Csehországban Zdiby-ben. Prágában egy különleges Smart Home kiállítás és profi fotó-videó stúdió nyílt, valamint a cég több mint 40 non-profit szervezetet is támogatott.

Az Alza.cz 1500 munkavállalóval kezdte meg a 2018-as évet és szeretné tovább erősíteni piacvezető pozícióját. Az európai expanzió részeként az év elején megnyílt az első non-stop nyitva tartó önkiszolgáló üzlet Prágában, a beruházás fő célja a logisztika és a rendelésátvétel fejlesztése, még rugalmasabbá tétele. Fejlesztették az Alza belső folyamatait és rendszereit is. Ennek kapcsán rengeteg embert toboroztak, IT szakértőket, kezdő programozókat, IT mérnököket. A cég szeretné minél pontosabban személyre szabni a webáruház tartalmát és kínálatát a fogyasztók webes felületen, illetve mobil alkalmazáson keresztül végzett vásárlásai, illetve a vásárlók magatartásának és szokásainak vizsgálata alapján. 2018 az újdonságok és az innovációk éve lesz (több mint 200 javaslat érkezett az amerikai CES szervezettől) az Alza pedig különösen nagy hangsúlyt szeretne fektetni az alábbi területekre: AI, IoT, AR, VR, 3D...

Az Alza.cz bemutatása

Az Alza.cz piacvezető és diktálja a trendeket, amit nem csak a 832 millió eurós (ÁFA nélkül értendő) 2017-es rekord bevétel igazol, hanem a rengeteg innováció és újdonság is, amit az e-kereskedelem piacára eddig bevezettek (Bitcoin, Litecoin fizetési opciók, elektromos autók online értékesítése). Nem csak hétköznap, hanem hétvégén is szállítanak ki megrendeléseket és az üzletek is nyitva tartanak, emellett a vásárlók az önkiszolgáló AlzaBox-okat is használhatják a megrendelés átvételére. Ezen kívül a cég egy különleges Alza Prémium Klubtagságot is kínál vásárlóinak. A játékok és hi-tech eszközök szerelmeseinek megnyitotta az Alza TechZone-t, megnyílt az első non-stop önkiszolgáló üzlet és természetesen a cég folyamatosan igyekszik bővíteni a termékpalettáját. Prágában és Pozsonyban egyedi Apple üzletek várják a márka rajongóit. Üzleti sikereinek elismeréseképp a cég rengeteg neves díjat nyert a közép-kelet-európai régióban. A társadalmi felelősségvállalás gyakorlása képpen a cég 40 újonnan induló vállalkozást támogatott a tavalyi év során. A cég történetének részletes leírása a legfontosabb mérföldkövekkel itt található.

Nyomtatás

30 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
P-DC1-WEB15
30 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket
Az Ön adatainak védelme fontos számunkra Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.
További információ Kevesebb információ