Néhány óra szabadidős célú mountain bike kiválasztása után a Sava 29 Carbon 3.2-re esett a választás. Csak valami olyasmit akartam, amivel néha-néha kirándulhatok a kémény körül, vagy elmehetek úszni egy közeli fürdőhelyre. Nem vagyok egy kerékpárrajongó, de nem akartam a legolcsóbbat venni, mert elvárom, hogy a kerékpárom sokáig bírja, és nem szeretem, ha valami nyikorog, nyikorog és kattog, amit az olcsó kerékpárok többnyire megtesznek.
Engem leginkább a karbon váz csábított, amely az egész kerékpár alacsony súlyát, hidraulikus tárcsafékeket és 3x9 sebességváltót ígért, ami ebben az árkategóriában olyan volt, mint egy kinyilatkoztatás. A kerékpár 90%-ban összeszerelve érkezik, és a kormány, az első kerék, a pedál és a nyereg hozzáadása után lehet használni a kerékpárt, így olvastam itt az alza weboldalán. Mindenesetre az első kör után rájössz, hogy nem egészen az, amire gondoltál. A tárcsák keresztben vannak, egyes fokozatokat bonyolultabb kapcsolni, és minden olyan forró tű. A kerékpárt megfelelően össze kell szerelni és mindent meg kell húzni, még a kazettát is, amit még a kerékpár megvásárlása után 3 nappal ki is kellett cserélnem egy újjal, mert rájöttem, hogy a kazetta ferdén áll, a kerekek pedig egymás között dobálnak, és nem lehet megfelelően összeszerelni a hátsó fogaskereket. A kazetta csak valami noname sár Ázsiából, ugyanilyen kazettára cserélve a Shimano-tól (500Kč). Az első fogaskerék is rosszul volt beállítva. A kerekeket újra kellett centrírozni, mert a kicsomagolás óta dobálták őket, továbbá a féknyergek helyzetét is be kellett állítani, a tárcsákat ki kellett egyenesíteni, és a fékkart át kellett fordítani, különben a tömlő súrolta az első kerékhuzalokat. A szalagot leszámítva semmi olyan nem volt, amit ne lehetne összevarrni, de a beavatatlanok számára ez elég nagy problémát jelenthet. Természetesen nem állítanám, hogy amint az első kerék és a kormány felkerült, a kerékpár használatra kész. Aztán valakit meglephet a szervizelésre vagy a szükséges szerszámok megvásárlására fordítandó többletberuházás. A termékleírásban az áll, hogy a kerékpár Shimano hidraulikus fékekkel rendelkezik, de ez egy Tektro. Valószínűleg a gyártás során cserélték ki a fékeket. Sehol nincs feltüntetve, hogy hova kell vinni a kerékpárt garanciális szervizbe és hogy a garancia érvényessége miatt szükséges-e garanciális szervizbe menni, nekem a boltban a kerékpár átvételekor azt mondták, hogy nem tudják, hogy a kerékpár gyártójától kell megtudnom, hogy hova kell magamnak tenni és hasonló választ kaptam, amikor megkérdeztem, hogy mi a helyzet a vázmérettel, mert nem voltam biztos benne, hogy a testemhez megfelelő méretet választottam. Megértem, hogy a fiókban dolgozó eladó nem tudhat mindent, de ezért biztosítani kell, hogy a termékleírásban szerepeljenek ezek az alapvető információk. Az ár körülbelül 14000, - kapsz egy nagyon szép, könnyű hegyi kerékpár 29ˇ felnikkel, karbon váz, hidraulikus fékrendszer Tektro, Shimano Altus fogaskerekek és más minőségi alkatrészek az árért.