A felnőttek kipróbálták: Dobble
Kipróbáltuk helyettetek a Dobble-t - az egyik legkedveltebb családi játékot, amelyet 2 vagy akár 8 kisebb és felnőtt játékos játszhat. Hogy szerepelt a Dobble? Olvassátok el ismertetőnket!
A Dobble egy szenzációs társadalmi játék, amely nagy szórakozást kínál az egész családnak. 2-8 játékos játszik, és 6 éves kortól játszhat. Ez egy olyan játék, amely nagyon egyszerű szabályokat tartalmaz, amelyek valóban tanulni fognak egy darabig. A Dobble-ben a játékosok két kerek lapot keresnek ugyanazokkal a képekkel, de döntik el a sebességüket, észlelésüket és reflexüket. És még nagyobbá teheti a játék öt különböző változatát.
A Dobble egy szenzációs társasjáték, amely az egész család számára nagyszerű szórakozást kínál. 6 éves kortól ajánlott, 2–8 játékos játszhatja. A játék alapszabálya nagyon egyszerű, szinte egy pillanat alatt elsajátítható. A Dobble-ben a játékosoknak azonos szimbólumokat kell találniuk két kártyalapon, mégpedig minél gyorsabban, így ez a reflexek, a megfigyelőképesség és a gyorsaság játéka. És hogy még izgalmasabb legyen, a játék öt különböző módban játszható.
Minden játékos egy kártyát kap, képpel lefordítva. A maradék lapokat képpel felfelé tegyük az asztal közepére – ez lesz a húzópakli. Egy előre meghatározott jelre minden játékos egyszerre felfordítja a lapját, és megpróbálja megkeresni azt a szimbólumot, amelyik egyszerre szerepel a húzópakli felső lapján és a játékos saját kártyáján. Aki először mondja ki a közös szimbólum nevét, az elveszi a húzópakli felső lapját. A játék ezután a húzópakliban újonnan felülre kártyával folytatódik. A játék célja a lehető legtöbb lap összegyűjtése, és a játék akkor ér véget, amikor a húzópakli elfogy.
Egy előre meghatározott jelre a játékosok képpel felfelé fordítják a saját paklijukat. Az a játékos, aki először kimondja a húzópakli felső lapján és a saját kártyáján szereplő közös szimbólum nevét, saját paklija legfelső lapját a középen lévő lap tetejére teszi. Innen kezdve ez lesz az a lap, amellyel a játékosoknak össze kell hasonlítaniuk saját felső lapjukat. A játék ugyanígy folytatódik egészen addig, amíg valaki meg nem szabadul összes lapjától.
A játék ezen verzióját legalább öt fordulóban kell játszani. Minden játékos kap egy kártyát a kinyújtott kezébe, képpel lefordítva. Egy előre megadott jelre a játékosok egyszerre képpel felfelé fordítják a lapjukat. Az első játékos, aki megtalálja és megnevezi az azonos szimbólumot a saját és egy játékostársa lapján, az a lapját ennek a játékostársának a tenyerébe teszi. A játékostárs ezután az újonnan szerzett kártyán és a többi játékostárs kártyáján keres azonos szimbólumot. Minden játékos a kezében tartott lapok közül a legfelsővel játszik, de ha párt talál, akkor az összes lapját átadja játékostársának, és ebben a körben már nem vesz részt tovább. A cél az, hogy az összes laptól megszabaduljanak. A kör addig folytatódik, amíg az összes lap egyetlen játékos kezébe kerül. Ez a játékos a kör vesztese, és félreteszi az összes lapot – ezeket a lapokat a játék végén kell összeszámolni.
A Forró krumplihoz hasonlóan a játék ezen verzióját is több fordulóban kell játszani. Minden fordulóban tegyetek egy kártyát képpel felfelé az asztal közepére, és tegyetek köré annyi kártyát képpel lefelé, ahány játékos játszik. A maradék kártyákat tegyétek félre, a következő fordulók során szükség lesz rájuk. A megbeszélt jelre a játékosok egyszerre felfordítják a középső kártya körüli lapok egyikét. A játékosoknak meg kell találniuk a középső kártya és valamelyik felfordított kártya közös szimbólumát. Amint valakinek sikerül, megnevezi a szimbólumot, megkapja az éppen felfordított kártyát és félreteszi. Amint az összes felfordított kártyát elvitte valaki, a középső kártyát a pakli aljára kell tenni, és új forduló kezdődik. A játékosok megtartják a megszerzett lapokat. Ha már nincs több kártya a húzópakliban, a játék véget ér, és az nyer, aki a legtöbb kártyát gyűjtötte össze.
Minden játékos egy kártyát kap, képpel lefordítva. A maradék lapokat képpel felfelé fordítva tegyük az asztal közepére – ez lesz a húzópakli. A megbeszélt jelre mindenki egyszerre felfordítja lapját, és megpróbál olyan szimbólumot keresni, amelyik egyszerre szerepel a húzópakli felső lapján és egy játékostársa kártyáján. Az első játékos, aki kimondja egy ilyen közös szimbólum nevét, elveszi a húzópakli felső lapját, és azt képpel felfelé ennek a játékostársa lapjainak tetejére teszi. A játék célja a lehető legkevesebb lap összegyűjtése.
A specifikációk előzetes tájékoztatás nélkül megváltoztathatóak. A képek csak illusztrációs célokat szolgálnak.