Az okosóra és az okostelefon párosítása előfeltétele a teljes körű használatnak. Ez a folyamat tartós kapcsolatot hoz létre a két eszköz között, lehetővé téve az ismételt információcserét. És bár alapesetben minden zökkenőmentesen megy, előfordulhatnak bonyodalmak. Hogyan párosíthatod a készülékeket úgy, hogy ne ronts el semmit? Ez a cikk segít a helyes utat követni.
A zökkenőmentes párosításhoz számos fontos lépés szükséges. Először is célszerű ellenőrizni, hogy az órád kompatibilis-e az okostelefonoddal. Minden okosóra ugyanis csak bizonyos operációs rendszerek bizonyos verzióit támogatja, így például a Xiaomi Mi Watch az iOS 10.0, az Android 5.0 és ezek újabb verzióival működik. Egyes okosórák csak egy rendszerrel működnek, tipikus példa erre az Apple Watch, amely csak az Apple márkájú telefonokkal (azaz iPhone-okkal) működik.
És hogyan tudod meg, hogy Neked a rendszer melyik verziója van meg? Android esetében csak kövesd a Beállítások -> Rendszer -> Speciális -> Rendszerfrissítések útvonalat. Az iPhone esetében a folyamat még egyszerűbb, egyszerűen kattints a Beállítások Általános fülére.
Az Alza segítségével gyorsan és egyszerűen megtudhatod, hogy az órád mely rendszereket és verziókat támogatja. Általában minden termékoldal tartalmazza ezt az információt. A készülék termékoldalán kattints a "Paraméterek" fülre, és ellenőrizd a "Kompatibilis operációs rendszer verziója" sort.
A párosítás Bluetooth vezeték nélküli technológián keresztül történik, amelyet ajánlott előzetesen aktiválni. Ez nem szükséges, de a mobil alkalmazás mégis megkér minket erre. Mindkét rendszeren (iOS és Android) csak nyisd meg a Beállításokat, válaszd ki a megnyíló menüből a Bluetooth-t, majd kattints a csúszkára. A Bluetooth vezeték nélküli technológia hatótávolsága azonban csak néhány méterre korlátozódhat, ezért tartsd az okosórát a telefon közelében.
A párosításhoz szükség lehet a tartózkodási helyedhez való hozzáférésre is, ezért a biztonság kedvéért bekapcsolhatod a telefon GPS-ét. Hasonlóképpen szükség lehet internet-hozzáférésre, akár WiFi-n, akár mobilhálózaton keresztül. A telefon rendszerének frissítése a legújabb verzióra szintén ajánlott.
Az okosóra és a telefon párosítása a hivatalos mobilalkalmazáson keresztül történik. Először le kell töltened az alkalmazás-boltból, azaz iPhone-on az App Store-ból, illetve Android okostelefonokon a Google Play-ből (Play Store). Egyes gyártók általában nagyobb számú alkalmazást kínálnak, amelyek többsége viszonylag speciális felhasználási célokra (például búvárkodásra) szolgál. De mindig csak egy alkalmazás nélkülözhetetlen, mégpedig az, amelyet le kell töltened és használnod kell a párosításhoz. Ennek az alkalmazásnak a neve általában az utasításokban vagy az okosóra kijelzőjén szerepel, amikor az be van kapcsolva, de még nincs párosítva. Az alábbi táblázat szintén útmutatóként szolgálhat. És mivel ugyanaz a gyártó ritka esetekben különböző alkalmazásokat igényel a különböző modellekhez, néhány helyen több nevet is felsorolunk.
A készülék gyártója | Az alkalmazás neve |
---|---|
Apple | Watch |
Samsung | Galaxy Wearable (Samsung Gear) |
Garmin | Garmin Connect |
Fitbit | Fitbit |
Huawei, Honor | Huawei Wear vagy Egészség |
Amazfit, Xiaomi, Huami | Mi Fit, Zepp, vagy Xiaomi Wear |
Most már elkezdheted a párosítást az új készülékkel a mobil alkalmazásban. A pontos eljárás az adott mobilalkalmazástól és annak verziójától függően változik, de általában nem okoz gondot megtalálni az eszköz hozzáadásának lehetőségét. Ezután kövesd a mobiltelefon vagy az okosóra kijelzőjén megjelenő utasításokat. Néha a mobil alkalmazás megköveteli, hogy másolj le egy numerikus kódot az óráról, máskor pedig az okostelefonoddal kell lefényképezned a QR-kódot vagy más szimbólumot az óra kijelzőjén. Akárhogy is, a megjelenített lépések általában könnyen érthetők, és általában magyar nyelven is megvannak, így nem lehet probléma.
Sajnos, a lépésről lépésre történő pontos eljárás nemcsak gyártónként, hanem néha még készülékenként is eltérő. Ezenkívül az eljárás a mobil alkalmazás és az órarendszer verziójától függően változhat. Ha az órán és a mobil alkalmazásban megjelenő utasítások nem elegendők, javasoljuk, hogy kérj részletesebb utasításokat a gyártótól, aki ellenőrzött és naprakész információkkal lát el a készülékedre vonatkozóan.
Konkrét útmutatót az okosóra kézikönyvében, emellett a gyártó hivatalos weboldalán vagy a YouTube-on található videós oktatóanyag formájában találhat. Jelenleg az Apple (útmutató itt), a Samsung (útmutató itt) és a Huawei (útmutató itt) magyar nyelvű online utasításai találhatók meg.
A felhasználók leggyakrabban elkövetett hibája, hogy a telefon Bluetooth-beállításain keresztül próbálnak párosítani (vagyis ott, ahol a Bluetooth be- és kikapcsolható). Bár néhány esetben ez nem okoz kárt, a legtöbb esetben megakadályozza a megfelelő párosítást, így az óra eredeti (használhatatlan) állapotában marad, és továbbra is párosítást igényel. Ebben az esetben töröld a párosítást a telefon beállításaiban, és kövesd a mobil alkalmazás utasításait. Ha ez nem működik, állítsd vissza az okosórát a gyári beállításokra.
Különféle technikai problémák is előfordulhatnak. Ebben az esetben javasoljuk a telefon újraindítását, az óra ki- és bekapcsolását, vagy az óra gyári beállításainak visszaállítását.
A fenti információk birtokában a párosítási folyamat egyszerű és világos. Ha többet szeretnél megtudni az első alkalommal történő használatba vételről és az új felhasználók GYIK-jeiről, feltétlenül folytasd az olvasást az Első lépések az okosórával című cikkel.