Deathloop (ÉRTÉKELÉS) – Elveszve az időhurokban

Termékkatalógus

• Szerző: Štěpán Lenk

Legújabb címükkel az Arkane Studios (Dishonored, Prey) fejlesztői kilépnek az ismerős márkák biztonságos vizéről - PC-re és PS5-re érkezik a Deathloop, egy vadonatúj akció-kalandjáték, amelyben egy olyan ember szerepébe bújunk, aki újra és újra átél egy napot. Vajon sikerült a fejlesztőknek egy érdekes koncepciót kíméletlenül szórakoztató élménnyé változtatni, vagy csak ismétlődő unalommal fogunk találkozni? Tudd meg értékelésünkből.

Deathloop; wallpaper: key art

forrás: Bethesda

Deathloop (PS5 ÉRTÉKELÉS) – A cikk tartalma

  1. Deathloop – 50-szer a tengerparton, de még mindig az első alkalommal
  2. Így (nem) telik az idő a Blackreef szigetén
  3. Még Julianna sem fél bepiszkolni a kezét
  4. Deathloop – Időtlenül stílusos játék
  5. Deathloop – Soha véget nem érő szórakozás
  6. A Deathloop értékelése: végső értékelés
  7. A Deathloop PC HW-követelményei

Deathloop – 50-szer a tengerparton, de mindig az első alkalommal


A lassú kezdés a nyusziknak való, mondta az Arkane Studios a jelek szerint, és a Deathloop úgy döntött, hogy egy élethalálharc kellős közepén kezdi, amikor a főhős Coltot (a saját szemén keresztül látjuk) többször megszúrja egy Julianna nevű fiatal nő, és a képernyő elsötétül. Szinte úgy tűnik, hogy a játéknak vége, mielőtt még elkezdődne, de pillanatokkal később Colt a Blackreef sziget partján ébred gyötrő másnapossággal és súlyos amnéziával.

A feje olyan kusza, mint egy rendetlen háziasszony nappalija, a nevére csak halványan emlékszik, és fogalma sincs, mit keres egy bizarr maszkos emberekkel (az úgynevezett Eternalistákkal) teli szigeten, és miért akarja mindenki megölni. Julianna az egyetlen, aki legalább egy kicsit kommunikál Colttal (bár többnyire rádión keresztül), de még a második személyes találkozásuk sem sokkal jobb, és azzal végződik, hogy Colt lezuhan egy szikláról. A képernyő ismét elsötétül, és a főszereplő egy ismerős tengerparton ébred.

DEATHLOOP - Official Launch Trailer: Countdown to Freedom

forrás: Bethesda

Ekkor döbben rá, hogy egy időhurokba került, és ha nem akarja újra és újra átélni ugyanazt a napot, meg kell találnia a módját, hogy megszakítsa a hurkot. Így hát egy kis géppisztollyal és egy Hackamajig nevű hackereszközzel felfegyverkezve elindul, hogy felfedezze a titokzatos szigetet, és választ kapjon a kérdéseire, elindítva ezzel egy furcsa és stílusos krimit, a Deathloopot.

Colt története gyorsan magával ragad, és egy kis nyomgyűjtés és a sziget felfedezése után rájössz, hogy ennek az időbeli pokolnak csak úgy vethetsz véget, ha egy nap alatt megölöd a szigetet irányító nyolc különc látnokot. Egy olyan képzett bérgyilkos számára, mint Colt, ez normális esetben nem jelentene problémát, de a látnokok a sziget különböző részein tartózkodnak, különböző időpontokban, és a nap végén az idő visszaáll, és visszatér a kiindulási pontra, így emberileg nem lehet lépést tartani. Az egyetlen reményed tehát az, hogy egyszerre több látnokot juttatsz ugyanarra a helyre, hogy egyszerre iktathasd ki őket. Egy ilyen akció azonban sok előkészületet, nyomkeresést, lopakodást, párbajozást és ismétlést igényel.

Így (nem) telik az idő a Blackreef szigetén


Először is, hasznos lenne megérteni, hogyan működik az idő fogalma a Deathloopban. A játékban négy terjedelmes szint van (kutatási komplexum, városrész, dokkok, zenei klub a sziklaszirten) és négy napszak - reggel, dél, délután és este. Ha egyszer elindultál egy szintre, akkor valós időben játszhatod végig, ameddig csak akarod, de amikor visszatérsz egy küldetésből, a napszak automatikusan átkerül a következő szakaszra. Amikor az esti fázis véget ér (vagy ha meghalsz), a ciklus véget ér, a játék (és a felszerelésed) visszaáll, és a nap kezdődik elölről a tengerparton.

Deathloop; gameplay: food sucks felirat

forrás: saját

Blackreef szigete tele van érdekes részletekkel és rejtett helyszínekkel.

Őszintén szólva, az első pillanatok a Blackreef szigeten kissé hosszadalmasak és frusztrálóak. Az ellenségek pár lövés alatt végeznek veled, a kezdeti felszerelés nem sokat ér, az idővel való játék pedig eléggé zavaros, és könnyű elveszni az összegyűjtött információkban, nyomokban és dokumentumokban. Bár az alkotóknak sikerült hűen megörökíteniük az örökké ismétlődő napok unalomig tartó monotóniáját, szándékukat olyannyira tökéletesítették, hogy lassan már nem is szórakoztató.

Szerencsére a helyzet gyorsan javulni kezd, a Reprise képességnek köszönhetően először is megkapod a lehetőséget, hogy kétszer halj meg anélkül, hogy újrakezdenéd a napot, majd fokozatosan egyre több különleges képességgel gazdagodik az arzenálod, és ami a legfontosabb, a megszerzett felszerelést a játékon belüli valutával, a residuummal tudod feltölteni, amely garantálja, hogy a halálod után sem fogod elveszíteni.

A Deathloop ezen pontján minden a helyére került, és igazából rájöttem, hogy nagyon jól érzem magam a játékban. Igen, még mindig ugyanazokon a szinteken mentem végig újra és újra, de minden egyes új küldetéssel Colt láthatóan erősebb lett a talált felszerelésnek köszönhetően, és a Blackreef sziget buktatóival való megbirkózási lehetőségek egyre gazdagabbak lettek. Az Arkane Studios nem igazán korlátozza a játékost a megközelítésben, így ha az egész játékot úgy akarja végigjárni, mint egy kísértet, aki az árnyékból támad, forró ólmot vetve az Eternalisták közé, az sem probléma. Minden csak a megfelelő eszközök meglétén múlik.

Deathloop Radio Silence Mission PS5 | Alza Magazin (Gameplay)

forrás: saját

Egy rövidebb küldetés előzetese, amely egy kicsit közelebb visz az időhurok megszakításához.

A felszerelés elég változatos, a közelharchoz és a halálos lesből támadáshoz pisztolyok, puskák, sörétes puskák, géppisztolyok és egy machete arzenál áll rendelkezésre. A fegyvereket csecsebecsékkel (trinkets) lehet fejleszteni, ahogy magát a Coltot is (megnövelt életerő, gyorsabb regeneráció, gyorsabb mozgás, csendesebb járás és még sok más), így rengeteg mindent lehet a játékstílusodhoz igazítani.

És bármennyire is szórakoztató az ellenség hagyományos lövöldözéssel vagy lopakodással történő kiiktatása, az igazi szórakozást a "slaby" nevű különleges képességek jelentik. Ezekből öt van a játékban: Shift, Nexus, Karnesis, Aether és Havoc. A Shift lehetővé teszi, hogy gyorsan rövid távolságra teleportálj, a Nexus képes megosztani a sebzést egy ellenséges csapat tagjai között, a Karnesis-szel eldobhatod az ellenséget, az Aether egy időre láthatatlanná tesz, a Havoc-tól pedig valamivel erősebbé válsz.

Én személy szerint leginkább a Shift / Aether / Havoc kombót használtam, mivel inkább lopakodva ügyködtem, és csak árulás és az azt követő káosz esetén folyamodtam frontális támadásokhoz. Véleményem szerint azonban minden slaby hasznos, és a játék bőséges lehetőséget ad a használatukra. Először azonban meg kell találnod az összes felszerelést, és ami még fontosabb, sikeresen vissza kell térned vele Colt bázisára a Blackreef felszíne alatt húzódó alagutakban.

Deathloop; gameplay: stealth

forrás:saját

Lopakodás és egy hangtompítós fegyver, ez az én műfajom.

A küldetések között csak a tárgyakat tudod megtartani, de ehhez szükséged van a fent említett residuumra, amelyet többnyire a megölt látnokoktól szerzel, vagy a térképen szétszórt instabil tárgyakból szedheted össze. Ez elég drága mulatság, és ezzel együtt a Deathloopnak van egy kissé Darksoul-szerű eleme - ha meghalsz, a residuum a halálod helyén marad, és újra be kell gyűjtened. Ha ezt nem teszed meg, és végleg meghalsz, minden residuumod eltűnik, és a tárgyak megtartásáról csak álmodhatsz.

Még Julianna sem fél bepiszkolni a kezét


És tulajdonképpen van még egy Darksoul-szerű elem, amely itt megtalálható - az invázió. Miközben Julianna élvezi, hogy Colttal beszélgethet az adó-vevőn keresztül (és a párbeszédük nagyon szórakoztató), időnként arra adja a fejét, hogy személyesen hiúsítsa meg az időhurok megszakítására irányuló erőfeszítéseit. Ekkor a menekülő alagutak lezárulnak, és nem tudod elhagyni a szintet, amíg meg nem töröd Julianna blokkolását. Ha ezt megtetted, technikailag ezután akár gyáván is elmenekülhetsz, de a bónusz residuum és slaby, amiket a legyőzéséért kapsz, mindig jól jönnek.

Ezek az inváziók teljesen véletlenszerűen történnek, és általában a legpocsékabb időpontokban, például amikor az utolsó életeddel és több tízezer residuummal, újonnan szerzett fegyverekkel, slabyk és perkek felhőjével térsz vissza az alagutakba. Ilyenkor persze az adrenalinszinted az egekbe szökik, és minden erőddel az életedért és a zsákmányért fogsz küzdeni. Julianna multiplayer elemeket is hoz az egyébként tisztán singelplayer játékba, hiszen vagy a számítógép irányítja a tetteit, de akár egy barát vagy egy vadidegen is bezuhanhat a helyére, amely jelentősen megváltoztatja a harc dinamikáját. Ha azonban nem akarsz más játékosokkal harcolni, kikapcsolhatod ezt a funkciót, és játszhatsz offline.

Deathloop Protect The Loop PS5 | Alza Magazin (Gameplay)

forrás: saját

A Deathloopban Julianna szerepébe bújva árthatsz más Coltoknak, azaz más játékosoknak.

Vagy átveheted a vadász szerepét, és megkeserítheted a többi Colt életét, és alternatív külsőt kaphatsz mind Julianna, mind Colt számára. Szórakoztató melléktevékenység, de azon kívül, hogy Julianna képes Eternalistának álcázni magát, és felfedni Colt tartózkodási helyét, ez nem jelent jelentős változást a játékmenetben. De ha semmi másra nem vágysz az életben, mint az időhurok fenntartására, ki vagyok én, hogy megállítsalak?

Deathloop – Időtlenül stílusos játék


A Deathloop audiovizuális megalkotása nagyon jól sikerült, az alkotók sok inspirációt merítettek a 60-as és 70-es évek esztétikájából, amely nagyon stílusossá teszi a játékot. A félelmetes szinttervezés tele van részletekkel, amelyek attól függően változnak, hogy a nap melyik szakában jársz a helyszínen. A szintek azonban általában tele vannak mindenféle kitérőkkel, titkos utakkal és rövidítésekkel, amelyek rengeteg szabadságot biztosítanak a játékosoknak a felfedezésükhöz és a játékbeli helyzetek megoldásához. A Dishonored alkotói nem tagadják meg magukat, de néhány hasonló elem ellenére a Deathloop nem olcsó koppintásként jön át. Kár, hogy a kidolgozott szintek tele vannak gyenge intelligenciájú ellenfelekkel (ez vonatkozik a Látnokokra és Juliannára is), és a típusaik variációja nagyon korlátozott.

A Blackreef-en tett utazásaidat nagyszerű, rock és jazz dallamokat vegyítő zene húzza alá, amely mintha egy kémfilm zenei aláfestése lenne, és a két főszereplő szinkronizálása is mindenképpen említésre méltó. Állandóan lábujjhegyen járnak, nem mennek messzire egy káromkodásért, walkie-talkie beszélgetéseik pedig egyszerűen szórakoztatóak. Különösen Colt nagyon vicces helyenként a dühkitöréseivel és frusztrációjával.

Deathloop; gameplay: světla

forrás: saját

A pályatervezés félelmetes, de ez az Arkane Studios játékainál megszokott.

A játék konzolos verziója három megjelenítési módot kínál: Ray Tracing (4K, 30 fps, maximális képminőség és ray tracing), Visual quality (4K, 60 fps időnkénti visszaesésekkel, vizuális preferencia, nincs ray tracing) és Performance (4K, 60 fps visszaesések nélkül, teljesítmény preferencia, nincs ray tracing), így elsősorban rajtad múlik, hogy a vizuális minőséget vagy a képernyőn megjelenő akció simaságát részesíted előnyben.

Deathloop – Soha véget nem érő szórakozás


Az Arkane Studios egy újszerű akció-kalandjátékot készített a Deathloop személyében, amely mutat némi hasonlóságot korábbi címeikkel, de sok újat is kínál a játékosoknak. A játék eleje bevallottan kissé hosszadalmas, de ha egyszer kicsit ráéreztél az időalapú játékokra, nem fogod letenni a kontrollert, amíg el nem éred a Colt loop végét.

• Forrás: Saját


Deathloop (ÉRTÉKELÉS)


Végső értékelés

Az Deathloop akció-kalandjáték a Arkane Studios-tól 14. 2021. szeptember 14-én jelent meg PC-n és PS5-ön.

Ez az értékelés a játék PS5 verziójához készült. Az ismertető példányt a cseh Cenega forgalmazó biztosította.

        Értékelés9/10 NAGYSZERŰ
Verdikt:

Az Arkane Studios legújabb játékában bebizonyítja, hogy egy nap újra és újra átélése átkozottul szórakoztató us lehet. A Deathloop szilárd játékmenetet, remek pályatervezést és érdekes időhurok játékmechanizmust kínál a játékosoknak, mindezt stílusos audiovizuális eszközökkel kiegészítve. Colt kalandja talán lassabb tempóban halad, de ha egyszer beindul, azt kívánod majd, bárcsak soha ne érne véget a nap.

Deathloop; értékelés

Előnyök

  • Nagyszerű gameplay
  • Sikeres szintkialakítás
  • Fegyverek és perkek tisztességes választéka
  • Speciális képességek
  • Játék az idővel

Hátrányok

  • A játék eleje egy kicsit frusztráló tud lenni
  • Az ellenségek nem túl magas intelligenciája és a típusok alacsony változékonysága
Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

A nevem Štěpán Lenk és amióta az eszemet a tudom, a videójátékok megszállottja vagyok. Azt hittem, hogy amikor felnövök, le kell cserélnem a szenvedélyem valami mással, de ez szerencsére nem történt meg. A kedvenceim az RPG játékok, amelyeknél előnyben részesítem a játszhatóságot a grafikával szemben.

A Deathloop PC HW-követelményei



Minimális HW-követelmények Ajánlott HW-követelmények
Operációs rendszer Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Processzor Intel Core i5-8400, 2.80 GHz | AMD Ryzen 5 1600 Intel Core i7-9700K, 3.60 GHz | AMD Ryzen 7 2700X
Videókártya Nvidia GTX 1060, 6 GB | AMD Radeon RX 580, 8 GB Nvidia RTX 2060, 6 GB | AMD Radeon RX 5700, 8 GB
DirectX DirectX 12.0 DirectX 12.0
Rendszermemória 12 GB 16 GB
Merevlemez 30 GB 30 GB

• Forrás: Steam (17. 9. 2021)

Melyik gamer PC ajánlott a Deathloophoz?

Szeretnél gyorsan és könnyen dönteni? Hadd ajánljunk néhány gamer PC-t a hardverkövetelmény erőssége szerint.

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Basic összeállítás:

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Optimális összeállítás:

Alza BattleBox Core RTX3060 Gungnir

Alza BattleBox Ryzen RTX3070 Corsair

Erős összeállítás:

Alza BattleBox Ryzen RTX3070 Corsair

Ami korábban írtunk a Deathloopról

Deathloop – Bejelentések

  1. Két különböző világnézetű gyilkos mester versenyez az életükért a Deathloopban
  2. A Deathloop PC HW-követelményei

Két különböző világnézetű gyilkos mester versenyez az életükért a Deathloopban

• Bejelentések: 10. 6. 2019 • Szerző: Ondřej Zeman

Első pillantásra a furcsa külsejű Blackreef sziget az a hely, ahol a Deathloop a legtöbb bajkeverőt elhelyezte, akik megzavarták a működését. Talán emiatt van tele a szigetbirodalom zavarodott egyénekkel, akik egymás ellen harcolnak fegyverekért, élelemért és csecsebecsékért, amelyekért néha meghalni is hajlandóak. E zavart bűnözők között két olyan specialista van, akiknek céljai szöges ellentétben állnak egymással. Egyrészt a hidegvérű Colt, akinek nem tetszik a jelenlegi helyzet, és eltökélt szándéka, hogy változtasson rajta, amelyet megpróbál megakadályozni a fiatal Julianna, akinek tetszik az általános helyzet, mert olyan szabadságot kínál neki, amelyre normális esetben nem számíthatna. Ha egyikük sikerrel akarja teljesíteni a küldetését, nincs más választása, mint kiiktatni az útjában álló másikat.

Deathloop – E3 2019 (trailer)

A két bérgyilkos közötti párbaj nyilvánvalóan nagyon pörgős lesz a Deathloopban.

A Deathloopról egyelőre nem sokat tudunk, hiszen az Arkane Studios fejlesztői a történeten kívül gyakorlatilag semmit sem mutattak be. Legalább a bemutatott felvételek alapján azonban megítélhetjük, hogy a Dishonored és a Prey legjobbjait ötvöző játékot kapunk, amellyel a fejlesztők a gamer társadalom nagy részét megnyerték maguknak. Valószínűleg mindkét hős rendelkezik majd olyan egyedi képességekkel, amelyek megkönnyítik számukra a szigeten való túlélést, majd a riválisuk kiiktatását. Az idő állítólag nagyon fontos szempont, de hogy ez hogyan befolyásolja a történetet vagy a bérgyilkospáros sorsát, az nem teljesen világos. A Deathloop megjelenési dátuma jelenleg olyan messze van, hogy az Arkane Studios fejlesztői még csak meg sem említették nekünk. Arra azonban számíthatunk, hogy a Deathloop PC-re, PlayStationre és Xboxra is megjelenik, de hogy a jelenlegi vagy a következő generációs konzolokra, azt nem merjük biztosra mondani.

• Forrás: YouTube (Bethesda Softworks)

Nyomtatás
P-DC1-WEB10
30 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket
Az Ön adatainak védelme fontos számunkra Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.
További információ Kevesebb információ