Az egyszerű tervezésnek és a különlegesen vonzó játékmenetnek köszönhetően a jellegzetes battle royale játékok az elmúlt években hatalmas rajongótáborra tettek szert. Az ilyen jellegű játékok legjelentősebb szereplője nyilvánvalóan a koreai online akciójáték, a PlayerUnknown’s Battlegrounds, amely több, mint húszmillió játékost szerzett magának néhány hónap alatt. Bemutatjuk, hogyan működik, és érdemes-e gyűjteni rá.
Amikor legutóbbi tájékoztattuk benneteket, arról hogy a Bluehole fejlesztők számos új funkcióval gazdagítják majd a Playerunknown Battlegrounds-ját, akkor még nem álltak rendelkezésre részletes információk. A helyzet az elmúlt hetekben azonban teljesen megváltozott, és a frissítésben a Sanhok-sziget térképe elérhetővé válik.
Műfaj: Battle royale | Fejlesztő: PUBG Corp. | Kiadó: Bluehole Studio | Megjelenés dátuma és platformja: 2017 December 12. (Xbox One), 2017 December 20. (PC) | Homepage: playbattlegrounds.com/main.pu |
(2018 05.10-én frissítve) Az alkotók elmondása szerint a Playerunknown csataterének legfrissebb térképének elkészítéséséhez a kissebb délkelet-ázsiai szigetek adták az ihletet. A rendelkezésre álló információk szerint Sanhok 4x4 km-es területen terül el, amely eltörpül a korábbi játék helyszínek mellett, így a terület felfedezése nem sok időt vesz igénybe. Éppen ezért a csaták valószínűleg sokkal rövidebbek lesznek, mint a többi háborús zónában.
Sanhok kialakítása első pillantásra nagyon vonzónak tűnik. A szigeten egy rekreációs központot, egy ősi templomot, hajókkal teli dokkokat, egy hatalmas barlangot, egy edzőtábort és számos ipari épületet találsz, ahol a gyanútlan ellenségekre várhatsz, akik szintén fegyvereket és felszereléseket keresnek.
Sanhok jelenleg csak bizonyos tesztszervereken érhető el, amelyekre a Playerunknown Battlegrounds fejlesztői a hivatalos megjelenés elötti finomhangolás érdekében telepítették a map-et. A helyszín végleges változatának megjelenési dátuma még nincs kijelölve. Ha azonban a tesztelés jól megy, a játékosok az elkövetkező hónapokban feltehetőleg már találkozni is fognak fele.
(2018. 03. 10-én frissítve) A PlayerUnknown's Battlegrounds bejelentése óta sok idő eltelt. Végül azonban megismerhetjük a 2018-as ingyenes bővítési terveket, amely a Bluehole munkáját jelentősen előrelendíti. Ha a szerzők szavaira támaszkodunk, több tucat különböző módon hangolt változtatást várhatunk. Ebben a leírásban a legjelentősebbeket mutatjukbe.
Az első nagy innováció az épületek kinézetének módosítása lesz. Az egyszerű, csúnya struktúrák helyett jobb minőségű modelleket vezetnek be a PUBG-be, amely a mostani épületektől eltérően hasonlóbb lesz a valódi csarnokokhoz és lakóhelyekhez. Az, hogy mennyi változtatás érinti majd a játékot, az elkövetkező hónapokban derül ki. Személy szerint én azonban attól tartok, hogy az észlelt fejlesztések nem fogják elvonni a PlayerUnknown Battlegrounds optimalizálásának szükségességéről a figyelmet.
A második nagy újdonság egy új trópusi térkép, amely némileg kevesebb helyszínt biztosít, mint az eredeti PlayerUnknown's Battlegrounds. Valójában hasonló helyzeteket várhatunk, mint a közelmúltban bemutatott Fortnite TPS, amely hasonlóan kicsi csatateret kínált, fokozva a harcot és jelentősen csökkentve a játék időtartamát, hiszen a legtöbb játékos az első öt-hét percen belül megölte egymást.
A harmadik észrevehető innováció egy olyan kifejezésrendszer, amely szavak nélkül mutatja meg a többi játékosnak, mit gondolsz róluk. Emellett az új, eddig még nem látott módok, járművek, fegyverek és különböző tárgyak adódna hozzá a PlayerUnknown's Battlegrounds-hoz, lehetővé téve, hogy minden egyes gyilkos játékszerrel lőjj. A kézzelfogható elemeken kívül várakozással tekinthetsz a TPS és az FPS üzemmód elérésére, a behatolás, illetve az ejtőernyőzés javítására.
Javítani kell a PUBG optimalizálását is, amely a nagy számú szereplő jelenlétét tekintve még mindig rendkívül vitatható állapotban van. A jelenlegi tulajdonosok is várakozással tekinthetnek az autók és a játékosok hangjának átdolgozására, amelyek hangereje attól függ, hol tartózkodunk hozzájuk képest. Ha a játék közben problémád adódik a csalókkal, akkor jó hírünk van számodra. A fejlesztés olyan egyénekkel szemben is védelmet nyújt majd, akik csalnak és mások számára elrontják a játékot.
Azáltal, hogy az alkotók jelentősen javítják a fent említett csalók elleni védelmet, lényegében az első lépést teszik meg, hogy a PlayerUnknown's Battlegrounds az Esport projektjeinek részévé váljon. Még hosszú utat kell megtenniük azonban, hogy alkotásuk megfeleljen majd a követelményeknek. Az idei év során lehetőségük lesz a lehető legtöbbet kihozni céljaikból. A változtatások teljes listáját itt olvashatod.
(17.12.21) A jelenlegi játékos közösség azt kívánja meg az alkotóktól, hogy biztosítsák azt a lehetőséget, hogy fejlesztéseiket még korai szakaszban kipróbálhassák a játékosok. A hasonló játékok szerzői gyakran próbálkoznak azzal, hogy egy bizonyos összegért cserébe valamilyen szinten bevonják az ötletgazdag közösség véleményét a fejlesztési munkálatokba. Sajnos a valóság azonban elszomorító. A résztvevők sokszor miután megállapodnak egy bizonyos összegben, visszavonulnak és a megkeresésekre csak ritkán vagy egyáltalán nem válaszolnak. Az Early Access tartalomának csak igen kis része kerül ki onnan. Hasonló forgatókönyvet vártam a PlayerUnknown Battlegrounds online akciójátékával kapcsolatban is. Végül azonban ahogy sokan mások én is meglepődtem.
Az ilyen közösségi fejlesztésű projektek általában sok időt vesznek igénybe, de a PUBG esetében ez meglepően rövidre sikerült. A Bluehole koreai fejlesztői nyilvánvalóan el szerették volna kerülni a versenytársaknál (DayZ, H1Z1, The Culling) felmerülő problémákat, így az Early-Acces-be többé-kevésbé befejezett munkával léptek be, amelyet elsősorban technikai szinten kellett finomítani. Így ez a szakasz végül nem tartott tizenkét hónapig sem. Azt gondolom, hogy ha egy-két hónapot vártak volna a végleges verzióval, nem bánták volna meg, hiszen technikai szempontból nincs olyan szinten, amivel a PUBG szerzői büszkélkedhetnének. Ezzel a kérdéssel a beszámoló során részletesebben foglalkozom.
A PUBG jelenlegi verziója TPS (third-person) és FPS (first-person) módot, valamint két különbözően megtervezett csatateret kínál. Az első hely, ahol több száz játékos fog összecsapni, a fekete-tengeri Erangel képzeletbeli szigete lesz, amely a szovjet katonai támaszpontot és a helyi biológiai laboratórium elleni támadást követően elhagyatottá vált. Felfedezése során el látogathatsz az elfeledett városokba, régi atomerőművekhez, evakuált hadsereg támaszpontokhoz, illetve találhatsz romos farmokat, amelyeket lakóik már rég elhagytak. A hely a képzeletbeli posztszovjet országra, Chernarusra emlékeztet, ahol a híres túlélő játék, a DayZ eseményei zajlanak.
A második hely, amelyet meglátogathatsz, Miramar mexikói hangulatú sivatagi területe. Eme térkép elsődleges pontja Los Leones viszonylag nagy városa, ahol gyakran találkoznak nagyobb csoportok. Ha szeretnél itt több időt tölteni miközben próbálod túlélni a csatákat, akkor nem hagyhatod ki az elhagyatott város utcáit, az építési területeket, a kikötőket, börtöneket és különböző lakóépületeket, amelyek egy olyan kietlen területen fekszenek, ahol a vizuális kivitelezés kifejezetten jól sikerült. A rendelkezésre álló háborús zónák rendkívül kiterjedt területet alkotnak, ahol addig kóborolhatsz amíg a halálba (vagy éppen a győzelemre) nem jutsz. Idővel bizonyára európában található színterekkel és aránákkal is találkozhatunk.
Minden egyes PUBG összecsapás elején a résztvevők lehetőséget kapnak, hogy egy kis területen kipróbálják fegyvereiket és a mikrofont is. Ezután mindenki egy szállító repülőgépre ül, amely a háborús övezet fölé emelkedik, és ahonnan bármikor kiugorhatsz. Abban a pillanatban, amikor lábad földet ér, elkezdődik egy küzdelem az életedért. Azonnal épületekben keresel menedéket, ellátmány után kutatsz és egymás ellen küzdesz. Az első öt-hét perc után a túlélők száma a felére csökken. Végül az ötven főre csökkent csapatból kerül ki az az egy, aki átlagon felüli harci- illetve megfigyelési képességének (vagy rendkívüli szerencséjének) köszönhetően képes lesz a döntő számos kihívást jelentő helyzetében is helytállni, mint a PUBG mérkőzés abszolút győztese.
A legtöbb PlayerUnknown's Battlegrounds mérkőzés győztese az lesz, aki képes a gyors gondolkodásra és a hosszú távú tervezésre, és aki gondosan választja meg azokat a pozíciókat, amelyekből a következő néhány percben a rendelkezésre álló közlekedési eszközök (autók, motorkerékpárok, hajók) segítségével el tud mozdulni. Az állandó mozgás szükséges, különösen a csökkenő játékterület, vagy az ad-hoc tüzérségi támadások miatt, de a ledobott ellátmányok megszerzése érdekében is, amelyek a lehető legjobb felszerelést tartalmazzák.
A Culling és a H1Z1 játékosok biztosan emlékeznek azokra, akik folyamatosan kiszórják a zsákokban lévő többlet készleteket és különféle holmikat, amelyek nem segítenek nekik a harcban. A PlayerUnknown Battlegrounds szerencsére többé-kevésbé mentesül ezektől a dolgoktól. A gyűjtögetők csak nagyon korlátozott számú elsősegélykészletet, kötszereket, benzines kannákat, fájdalomcsillapítókat, adrenalin injekciókat és energiaitalokat találhatnak, amelyek átmenetileg biztosítják az játékbeli élet megújulását. Az élelmiszerek korlátozott köre arra kényszeríti a mániákus csokoládé gyüjtőket, hogy csak a valóban szükséges felszereléssel tölthessék fel tárhelyüket.
A különböző használati tárgyaktól eltérően a fegyverek választéka valóban nagy. Vadászpuskát, íjakat, pisztolyokat, géppisztolyokat, karabélyokat, könnyű géppuskákat, robbanószereket és érintésre halálos játékszereket találsz, amelyeket különösen akkor fogsz használni, ha az ellenfél túl közel van hozzád, vagy ha több oldalról is támadnak. A fegyverek viszonylag széles skáláján kívül a házakban és dobozokban különböző eszközöket is találhatsz, amelyek növelik a lőtávot, a tárméretet, a pontosságot, vagy éppen jelentősen csökkentik a lövés hangját. Minden egyes kiegészítő csak egy adott típushoz szerelhető fel, amely gyakorlatilag azt jelenti, hogy például egy P92 hangtompítóját az AWM-re nem szerelheted fel.
Elsősorban fegyverek, élelmiszerek, lőszerek és mellények találhatók a katonai bázisokban és a sűrűn épített városokban. Amikor elhagyott lakóépületeket és raktárakat keresel, figyelmed mindig legyen éber, hiszen soha nem tudhatod, milyen veszély leselkedik rád. A PlayerUnknown Battlegrounds közössége számtalan akciót ígér. Tagjainak többsége először lő, majd kérdez. Időnként vannak kivételek, de nem sok. Mindazonáltal örülhetsz is, hiszen ez a játék nagyon gyorsan megváltoztatja a résztvevők hozzáállását. Személy szerint amikor szólóban játszottam, alig néhány diplomáciára hangolt ellenféllel találkoztam, ami segített, hogy majdhogynem elérjem az utolsó túlélő kiváltságos pozícióját.
Őszintén szólva egy kicsit hiányolom a társadalmi elemeket a játékból, amelyek lehetővé tennék az egyéni játékosok számára, hogy véletlenszerű szövetségbe tömörülve fejezhessék be a játékot. Ha most találsz is egy barátot, és túléled a játék végéig, kénytelen leszel választani az újonnan szőtt barátság és a győzelem között. Ha lenne lehetőség szövetségek létrehozására, akkor a PlayerUnknown's Battlegrounds kategóriájában sokat lépne előre. Itt viszont egy klasszikus FPS/TPS modellt kapunk, amelynek célja, hogy egy egyszerű csapat (2-4 tag), vagy az egyéni játékos kiiktassa az összes ellenfelét az egész területen, amely így sajnos nem különbözik a többi versenytárs munkáitól.
Ahogy azt már említettem néhány bekezdésben, a PUBG technikai oldala nem igazán finomhangolt. Az alkotók egy kicsit siettetett kiadása látványosan azt eredményezte, hogy a projekt végleges változata még mindig számos problémás elemet tartalmaz, amelyeket kollégám, Jirka Fait a bemutatóban is említetett. Játék közben jócskán találkoztam apróbb hibákkal, és egy furcsa módon működő találati rendszerrel.
Nem lehet figyelmen kívül lehet hagyni a különböző visszaélésekkel élő játékosok jelenlétét sem. Habár folyamatosan küzdenek a jelenlétük ellen, időnként találkozhatsz olyan emberrel, aki például egy egyszerű fegyverrel meglepően nagy távolságból (200+ m) mozgás közben lő le, annak ellenére, hogy ez nem igazán lehetséges. Annak esélye, hogy a csalók jelenlétét teljesen megszüntessék, nagyon kicsi, de talán a Bluehole képes lesz néhány hónap alatt elfogadható minimumra csökkenteni számukat.
A PlayerUnknown Battlegrounds problémás elemei mellett a nem megfelelően optimalizált játék is aggasztó, amely persze néhány játékos számára megfelelő lehet. Úgy gondolom, hogy az fps jelentős csökkenésének nem volt semmi köze a játék jól megtervezett technikai oldalához. Őszintén szólva, bizonyos körülmények között hajlandó lennék elviselni kisebb akadásokat, de ebben az esetben a játéknak kicsit jobb megjelenésűnek kellene lennie, amellyel érthető lenne a nagy HW követelmény.
Bár a PlayerUnknown's Battlegrounds nagyszámú játékossal büszkélkedhet, nem lehet azt mondani, hogy ez a közösség mindenki számára ideális lenne. Valójában ez egy nagyon specifikus játék, amelynek alkotói hatékonyan kombinálják benne a már régen előtte megjelenő alkotások elemeit. Felfedezhetjük benne a DayZ, a H1Z1, a The Culling és sok más játék elemeit is. Azonban a legtöbb versenytárs alkotásai alapvetően különböznek egymástól. Az alkotóknak számos nehézség ellenére sikerült továbbfejleszteniük a játékot, és ezért elismerés jár nekik. Sajnálatos módon munkájuk végső szakaszában elfelejtették finomítani a projekt technikai oldalát, amelynek állapota annyira rossz, hogy úgy tekintek rá, mintha egy kezdetleges játék lenne, még a bemutatás előtti szakaszában.
Ha létre kellett volna hoznom egy listát a tömeg maniás túlméretezett játékokról, akkor a PUGB valószínűleg az egyik első helyre kerülne. A Bluehole workshopot ünneplő játékosok gyakorlatilag nem mozdulnak az általuk képviselt műfajban. Ismételten megjegyezném, hogy nagy csataterek, jó fegyverek, agresszív közösség, és a különböző technikai hiányosságokkal küzdő világ jellemzi a játékot. Így csak azoknak tudom ajánlani, akik a hasonlóan hangolt online akciójátékok rajongói, és hajlandóak megbocsátani a már említett néhány hibát. A 2017-es legjobb játékok versenyén azonban a PUBG nem bizonyul számomra elég jónak.
A PlayerUnknown Battlegrounds végső verziója december 20-án érkezett PC-re. Egyelőre Xbox One-ra csak preview verzióban érhető el. A PS4 megjelenési dátumát pedig még nem jelentették be. Ez az áttekintés PUBG PC-s verziójáról készült.
Előnyök
Hátrányok
Ondřej Zeman
Valamikor ez év márciusában a Steam-en elindult egy battle royale akció játék, amely a PlayerUnknown’s Battlegrounds (vagy PUBG) nevet kapta. A koreai Bluehole cég, és a Brendan Greene, aki a múltban létrehozta a Arma II DayZ: Battle Royale módot, valamint részt vett a híres H1Z1 túlélő-horror játékban is, volt felelős a fejlesztés nagyrészéért. Ez egy előzetes betekintés, és a PlayerUnknown's Battlegrounds ugyan szenved mindenféle hibától, de ez nyilvánvalóan nem von le semmit az értékéből - hiszen ez az egyik legnépszerűbb játék napjainkban. Eddig több mint 20 millió példányt adtak el, és a Steam-en megelőzte a Dota 2-őt, néhány hónappal ezelőtt.
A Bluehole a hivatalos kiadás előtt egy új sivatagi map-et mutat be, amely ismételten emlékeztet minket arra az érzésre amikor több játékos gyilkolássza egymást egy feltáratlan területen. Az idei The Game Awards-ban bemutatott gameplay trailert is megnézheted. Valamint az alkotók megerősítették az 1.0-ás verzió kiadásának dátumát.
(Update 08.12.17)
Imádtuk ezt a játékot, de most be kell érnünk "csak" egy új map-el. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az alkotók kétségbeestek volna és egyszerűen csak próbálják életben tartani a játékot, mivel az új környezet más taktikát és teljesen más harci megközelítést is megkövetel. Az Erangel eredeti játéktere tele volt zöld területekkel, erdõkkel, és sok helyet biztosított a játékosok számára. A Miramar (egy új map) egy kiszáradt pusztaság, városias épületekkel és a könyörtelen sivataggal.
Az hogy az új map-nek milyen hatása lesz a harci stílusra kipróbálható a PUBG teszt szerverein. A Miramar-on nagyban összefonódnak a városok és az épületek, és a fejlesztők rövid neveket adtak a legtöbb helynek:
Az új Miramar sivatagi map már elérhető a PlayerUnknown's Battleground-ban. Így más környezetet is megtapasztalhatsz előzetesen, és tesztelheted a túlélési készségeidet. A Bluehole Studio megerősítette a december 20-ra tervezett hivatalos PC-s kiadás megjelenési dátumát. Az Xbox One tulajdonosai december 12-től a Game Preview segítségével játszhatnak PUBG-vel, de egy ideig a sivatagi map-re még várniuk kell. Mivel ez a Microsoft konzoljához az csak 2018 elején várható.
Azt is meg kell említeni, hogy az 1.0 verzió többek között magában foglalja az akadályok átmászásának vagy kényelmes kihagyásának lehetőségét. A PUBG-játékosok bizonyára tisztában vannak azzal, hogy milyen frusztráló volt, "elakadni" egy miniatűr falban, amelyet nem lehetett átmászni - és ez végül az életedbe került. Nos, az 1.0 verzióban ennek szégyennek vége. Találkozunk a csatatéren!
Folytatódjon az eredeti cikk, a PlayerUnknown's Battlegrounds játék első benyomásaival...
El kell ismernem, hogy a sötét hangulatú PUBG parti hivogatása sokáig hidegen hagyott, de a közelmúltban lehetőségem volt játszani a PlayerUnknown Battlegrounds-val, és ezért kipróbáltam, mi lehet olyan vonzó egy romokkal, elhagyott városokkal és más akadályokkal teletűzdelt kis szigeten. Reméltem a műfaj feltámadását valami újítással, amivel még nem találkozhattunk a H1Z1-ben vagy a DayZ: Battle Royale-ban, de ezt itt hiába keressük. Nézetem szerint ez csak egy újabb battle royale játék egy óriási map-en.
A matchmaking és a többi játékossal együtt semleges területen történő bevezetés képpeni "nézelődés" után, a játékost és másik 99 embert benyomnak egy repülőgépbe, amelyről ezután mindenkinek ki kell ugrania a szigetre. A sziget nagysága nagyjából 8 x 8 km, így 100 játékos könnyen elhelyezhető rajta anélkül, hogy túlzsúfolt lenne. A játékban akár szólóban vagy csapatban is részt vehetsz, attól függően, hogy mit választottál a kezdő menüben. Az első nehézség az volt, hogy megfelelő leszállási helyet kiválasszam (vagyis azt a helyet, amit remélhetőleg nem választott repülőgép utasainak fele), hogy legalább első néhány perc túlélésére legyen esélyem. Bár az első igazi kihívás az volt, hogy magát a repülést túléljem!
Hogy pontosan fejezzem ki magam, már a semleges zónában kaptam egy kis ízelítőt, ahol a többi játékos szaladgált céltalanul, és mindenkinek volt valami "mondani valója", amit szeretett volna megosztani másokkal, minden ismert nyelven, borzasztóan hangosan. De amint a tömött repülőgépbe kerülünk, kezdődik az igazi hangzavar ami egy labdarúgó klub részeges rajongóival tömött buszára emlékeztet. Nagyon rettenetes éneklést, rasszista káromkodást, véletlenszerű kiabálást és hangos kacagást hallani vagy épp mintha egy haldokló medve lélegzését hallanánk, mintha az egyik játékos a torkába dugta volna a mikrofonját. Szerencsére mindezt kikapcsolhatod, amit kifejezetten ajánlok is.
Amint kiléptem abból a kavargó dobozból, és sikeresen landoltam a földre, elindultam egy (első ránézésre) elhagyatott kunyhóhoz amihez egy garázs és pajta is tartozott. A kunyhóban találtam néhány fegyvert és cool steampunk szemüveget amit fel is vettem. Volt ott még egy hátizsák és egy redbull, úgyhogy azt gondoltam, elég jól felszerelkeztem. Kinyitottam egy másik ajtót, amely a mosdóhoz vezetett, a porcelán mellett egy hölgyet találtam puskával, aki gyorsan elküldött a nyitó menübe, még így is, hogy a testem nagy része vastag fal mögött volt. Így végződött bátor küldetésem a jelenleg talán legtöbbet játszott játékkal, a PlayerUnknown Battlegrounds-al. Vége.
Ha mindez riasztóan hangzik, inkább bele se kezdj a játékba. Azoknál a játékosoknál, akik nem rendelkeznek vastag bőrrel és acél idegekkel, feldúltságot és haragot okozhat a játék amely maradandó károkhoz vezethet a közelünkben lévő tárgyakban (és személyekben). És hidd el, ez gyakran elő fog fordulni. Kezdetben nem fáj annyira mint később amikor a "játékosoddal" idegtépő perceken át hosszú utat teszel meg, és a semmiből egyszercsak jön egy golyó, amely az elmúlt fél órás küszködésed, könyörtelenül egy feketelyukba húzza.
Ha idáig elolvastad a cikket, akkor te valószínűleg azok közé tartozol, akik többet akarnak tudni és nem rettennek meg semmitől. Tehát felejtsük el a személyes kudarcomat, és nézzük meg, hogy mit kell tenni és hogyan ne halljunk meg gyorsan. Véleményem szerint még mindig jó stratégia egy elhagyatott helyszín keresése. Habár kevés a felszerelés és fegyver, mégis itt kisebb az esélye, hogy mások is ugyanarra a helyre menjenek. A PUBG-ben találhatóak elsősegélykészletek, mindenféle gránátok, de még egyszerű ruhák is, mint például sima pólók vagy a kötelezőnek számító motoros sisakok.
Amire igazán szükséged van, az egy jó öreg M16 vagy egy Kalashnikov. És ahogy korábban már említettem, ha csendesebb helyre mész, akkor jó esélyed van arra, hogy megfelelő felszerelést találj, mint például fegyvertávcsövet, módosított tárat, amely több lőszert tartalmaz vagy egyéb fegyver kiegészítőket. A hátizsákok, a sisakok és a golyóálló mellények többféle minőségben is megtalálhatóak. A nagyobb hátizsákok több felszerelést tartalmazhatnak, és a jobb sisakok ellenállnak több találatnak is. Nélkülük elég gyorsan meghalnánk.
Néhány perc elteltével a játék elkezd felpörögni, a térképen megjelenő úgynevezett fehér kör jelöli a biztonságos zónákat (a piros körök azokat a helyeket jelölik, amelyeket egy ideig bombázni fognak). Ebben az esetben a "biztonságos zóna" olyan helyet jelent, ahol folyamatosan lehetünk anélkül, hogy áramütést szenvednénk, ami egy idő elteltével a végünket jelentené. Battle Royale műfajok régebbi testvéreinek mintájára a PlayerUnknown's Battlegrounds pályára állítja a játékosokat, és viszonylag kevés helyet hagy az olyan gondolatoknak mint: "Egyszerűen csak lőjjem le az egyik fickót a másik után, vagy próbáljak meg szövetséget kötni velük?" - ilyen volt az eredeti Battle Royale is.
Ez a játék egyszerűen a gyilkolászásról szól. A PUBG nem a DayZ vagy a Sötét Zóna (amely a The Division játék helyszine), ahol egy másik játékos megtámadása egyszerre jár előnyökkel és hátrányokkal egyaránt. Itt egyszerűen mindenkit el kell pusztítani amint meglátod. Nagyon szomorú számomra, hogy a játék nem hoz semmi újdonságot a játékosoknak vagyis a PlayerUnknown Battlegrounds nem kínál semmit, amit nem találhatok meg ugyanazon műfaj más játékaiban. A játék a klasszikus deathmatch játékot valósítja meg egy nagy térképen, amely úgy tűnik, hogy a legtöbb játékosnak megfelel, de én úgy látom hogy nagy lehetőséget hagytak ki.
Sajnálatos módon még ez a feszültségekkel és szórakozással teli helyzet sem változtatta meg véleményemet a PUBG-ről. Ez csak egy battle royale játék, amely semmilyen forradalmit vagy eredetit nem hoz magával. A Bluehole-nak, véleményem szerint meg volt az esélye, hogy életet leheljen az álló vízbe, ehelyett azonban egyszerűen úgy döntöttek, hogy megrántják a vállukat, és még egy hasonló játékot hoznak létre. Sokak számára ez nyilvánvalóan elég, de én nem vagyok meggyőzve.
A PUBG early access decemberben várható PC-n, és mivel december 12.-én sor kerül az Xbox One kiadására, úgy gondolom, hogy ez a megjelenés is valamikor ebben az időszakban várható. Az újdonság a sivatagi térkép lesz, és az akadályok átugrásának képessége (az úgynevezett vaulting).
Minimális HW követelmény | Javasolt HW követelmény | |
---|---|---|
Operációs rendszer | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Processzor | Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300 | Intel Core i5-6400 / AMD FX-8320 |
Videokártyák | NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Rendszermemória | 6 GB RAM | 8 GB RAM |
HDD | 30 GB | 30 GB |
A PlayerUnknown's Battlegrounds december 12-én jelenik meg Xbox One-on, és december 20-án PC-n. A hírekkel kapcsolatban tájékoztatunk.